| کد خبر: 154786 |

◄ ثبت رکوردی جدید در تونل‌سازی؛ احداث 52 کیلومتر تونل در هفت طرح ریلی

جبارعلی ذاکری معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه از احداث 52 کیلومتر تونل ریلی در 7 پروژه اقتصاد مقاومتی خبرداد و آن را رکورد جدیدی در این زمینه دانست.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، از احداث 52 کیلومتر تونل ریلی در هفت پروژه اقتصاد مقاومتی خبر داد و آن را رکورد جدیدی در این زمینه دانست.

جبارعلی ذاکری گفت: پروژه راه‌آهن قزوین-رشت با دارا بودن 52 تونل به طول 29 کیلومتر، رکورددار احداث تونل ریلی است. این پروژه به دلیل عبور از مناطق کوهستانی و جنگلی دارای پیچیدگی‌های فنی زیادی است.

به گفته او سخت‌ترین بخش پروژه قزوین-رشت، تونل‌های 3 و 5 واقع در بخش 4 الف است که یکی 598 متر و دیگری 1052 متر طول دارند.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه تاکید کرد: در منطقه مذکور بافت زمین مدام در حال تغییر است و حفاری تونل در این موقعیت بسیار کند و با مشکلات فراوان پیش می‌رود که یکی از علل تاخیر در اجرا، همین موضوع بوده است.

او در ادامه راه‌آهن میانه-بستان‌آباد را یکی دیگر از پروژه‌های دشوار شرکت ساخت و توسعه دانست و افزود: در این مسیر هفت تونل با طول 18000 متر وجود دارد و از این حیث دومین رکورد را در اختیار دارد.

ذاکری خاطرنشان کرد: محورهای فیروزان-کرمانشاه با داشتن 3 هزار متر تونل و راه‌آهن مهاباد-ارومیه با داشتن هزار و 900 متر تونل از دیگر طرح‌های اولویت‌دار ریلی دارای تونل هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.