| کد خبر: 202271 |

تاریخ افتتاح آزادراه و پلاسکو/با افتخار می‌گویم ارز 4200 تومانی نگرفتیم

رییس بنیاد مستضعفان اعلام کرد: بنیاد مستضعفان در نه ماهه نخست امسال ۲۶ هزار میلیارد تومان تولید و فروش داشته است و امیدواریم تا پایان امسال به ۳۵ هزار میلیارد تومان برسد.

تین نیوز

رییس بنیاد مستضعفان اعلام کرد: بنیاد مستضعفان در نه ماهه نخست امسال ۲۶ هزار میلیارد تومان تولید و فروش داشته است و امیدواریم تا پایان امسال به ۳۵ هزار میلیارد تومان برسد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، پرویز فتاح در نشست خبری امروز اظهار کرد: فروش کل بنیاد در ۹ ماهه ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده است و این نشان می دهد که از برنامه ها جلوتر بوده‌ایم. امیدوارم در ابتدای سال آینده تولید و فروش ما از ۳۵ هزار میلیارد تومان گذشته باشد که رکورد بسیار خوبی است.

وی افزود: ۱۷۴ شرکت ثبت شده داریم که ۱۶۹ شرکت آن فعال است که از این تعداد که مجمع آن‌ها را برگزار کردیم ۳۶ شرکت زیان‌ده بوده است که کاملاً شفاف اعلام می‌کنیم اما در این ۹ ماه بسیاری از شرکت ها از زیان خارج شدند و انشالله در پایان امسال همه شرکت ها از زیان دهی خارج شوند.

 رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه حدود ۵۴۰۰ میلیارد سود دهی این نهاد بدون احتساب مالیات بوده است، ادامه داد: ۶۷۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردیم که فکر کنم به هزار میلیارد تومان برسد و در سال ۹۶ تسویه مالیاتی گرفتیم چرا که همه شرکت‌های ما موظف به پرداخت مالیات هستند و در تمام سنوات گذشته پرداخت شده است و این نکته که بعضاً منتشر می شود که شرکت‌های ما مالیات نمی‌دهند، صحت ندارد.

فتاح اضافه کرد:در سال آینده ۱۶۰۰ میلیارد تومان مالیات تعیین برای بنیاد مستضعفان کرده‌اند که البته این افزایش ناشی از تصمیم دولت در افزایش درآمدهای غیر نفتی خود است.

تاریخ تحویل آزادراه تهران-شمال و پلاسکو

وی به آزادراه تهران-شمال به عنوان بزرگترین پروژه این بنیاد اشاره کرد و گفت: قطعه اول آزادراه تهران-شمال در بهمن ماه افتتاح می شود و پلاسکو نیز تا نیمه سال آینده ساخته شده و تحویل داده می شود و امیدواریم تا سال آینده هیچ پروژه باقی مانده‌ای نداشته باشیم. ‌

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین درباره آزادراه تهران – شمال گفت: ما در این آزادراه سرمایه گذار هستیم که بر اساس اطلاعیه‌هایی که مسئولان دولتی بارها اعلام کردند ارزش سرمایه گذاری در آنجا ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است که باید پول ما برگردد. بنابراین ۱۰ سال از این آزادراه بهره برداری می‌کنیم اما عوارض این آزادراه صرف سرمایه گذاری‌های بعدی نخواهد شد و در راستای محرومیت زدایی هزینه می‌شود.

فتاح با بیان اینکه این وعده را می‌دهیم که مردم عوارضی که می‌دهند به سمت محرومان خواهد رفت، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مگر نباید این عوارض صرف نگهداری از آزادراه شود گفت: درصدی از آن صرف نگهداری از آزادراه می‌شود اما بقیه آن صرف محرومین خواهد شد. ۴۰ درصد از سرمایه گذاری قرار است از طریق عوارض برگردد و ۶۰ درصد آن را باید دولت به ما ملک بدهد که البته آنها را بررسی می‌کنیم تا ببینیم به چه کاری می‌آید و می‌توانیم در کدام بخش مسکن، کشاورزی یا صنعت به مردم کمک کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تحریم‌ها مشکلی در تامین تجهیزات شما و ایمنی آزادراه ایجاد نکرده است، ‌ گفت:‌ هیچ مشکلی در تامین تجهیزات آزادراه تهران – شمال نداریم و هم اکنون تقریبا همه کارهای آزادراه انجام شده و در حال انجام خط کشی، نصب نرده، روشنایی و دیگر علائم راهنمایی و رانندگی هستیم و از هم اکنون فشار زیادی روی ما برای باز کردن این آزادراه وجود دارد و حتی برخی مواقع عده‌ای می‌آیند که می‌خواهند به زور از آزادراه‌ رد شوند اما امیدواریم بهمن ماه امسال این آزادراه در اختیار مردم قرار گیرد.

با افتخار ارز ۴۲۰۰ تومانی نگرفتیم

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: با افتخار اعلام می‌کنم که هیچ کدام از بخش‌ها و زیربخش‌های بنیاد مستضعفان از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده نکردند که به عنوان ارز جهانگیری معروف شد.

فتاح ادامه داد: این مسئله را هم با افتخار اعلام می‌کنم که بنیاد مستضعفان به هیچ وجه در بازار سکه و ارز ورودی نداشته است و می‌توان با افتخار اعلام کرد که هیچ نقشی در اختلالات و نوسانات بازار ارز و سکه نداشته‌ایم. اگر کسی از این دو مورد سند و مدرکی دارد با صدای بلند آن را اعلام کند.

بررسی ۱۱۰۰ پرونده قضایی در شعبه ویژه

رییس بنیاد مستضعفان همچنین گفت: امیدوار بودیم که پرونده‌های قضایی‌مان با شاکی یا متشاکی بدون مشکل قضایی برطرف شود و نمی‌خواستیم کار به اینجا بکشد اما در طی جلساتی که با رئیس قوه قضائیه داشتیم شعبه ویژه‌ای برای پیگیری پرونده‌های بنیاد معرفی شد و تا کنون بیش از ۱۱۰۰ پرونده املاک در قوه قضائیه رفتند که هر کدام که قوه قضائیه صلاح ببیند اعلام می‌کنند. چرا که صلاح نیست در مورد آن صحبت کنیم.

وی اعلام کرد البته اینگونه نیست که هر پرونده‌ای را که ما به قوه قضائیه ببریم به نفع ما رای صادر کنند و می‌توانیم بر اساس آمار اعلام کنیم که حدود ۶۰ درصد پرونده‌ها به نفع بنیاد مستضعفان رای صادر شده و ۴۰ درصد آن علیه بنیاد بوده است.

رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: تا پایان سال ۹۹ امیدواریم با توجه به طی شدن روند کنونی پرونده‌ها به این پرونده‌ها پایان دهیم و مردم بتوانند اسنادشان را دریافت کنند. چرا که در رژیم گذشته و در زمان رضاشاه و محمدرضاشاه با قلدری زمین‌هایی را از مردم گرفتند که ما آنها را به زودی تعیین تکلیف می‌کنیم و مردم می‌توانند به اندازه زمینی که داشتند سند بگیرند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.