| کد خبر: 105533 |

پرتامینا: ایران منبع جدید تامین گاز مایع اندونزی شد

تین‌نیوز|  'دوی سوئتجیپتو' مدیر عامل شرکت پرتامینا روز جمعه با اعلام ورود روز پنجشنبه نخستین محموله گاز خریداری شده این شرکت از ایران به بندر 'کالبوت' در شرق جاوا، گفت که این امر باعث می شود ایران یک منبع جدید تامین 'ال.پی.جی' به اندونزی شود.

وی از ورود کشتی 'انده 2' حامل گاز مایع از ایران در بندر کالبوت استقبال کرد.
 مدیر عامل پرتامینا، گفت که همکاری شرکت ملی نفت و گاز اندونزی و شرکت ملی نفت ایران به عنوان سرآغاز توسعه همکاری های تجاری بین اندونزی و ایران قابل توجه است.

شرکت ملی نفت و گاز اندونزی (پرتامینا) انتقال گاز مایع (ال.پی.جی) خریداری شده از ایران را 7 مهر از عسلویه با بارگیری محموله 44 هزار متریک تنی گاز مایع آغاز کرد.

'ویاندا پوسپونگورو' معاون شرکت ملی نفت و گاز اندونزی بارگیری نخستین محموله این شرکت در ایران را لحظه ای تاریخی برای مردم اندونزی، و همکاری های نفت و گاز اندونزی و ایران دانسته بود.

این همکاری با امضای قرارداد به منظور خرید گاز مایع طی سال های 2016 و 2017 با حجم کل 600 هزار متریک تن ادامه می یابد.

خرید گاز مایع از ایران توسط اندونزی در راستای افزایش مصرف گاز مایع در این کشور انجام می شود که در سال جاری میلادی به 7.5 میلیون تن می رسد که نسبت به سال 2015 میلادی 13.6 درصد افزایش نشان می دهد.

توافق برای خرید گاز مایع توسط اندونزی از ایران خرداد ماه امسال امضا شد و براساس آن ایران طی دوره 2016 و 2017 میلادی 600 هزار تن ال.پی.جی به اندونزی صادر می کند.

پرتامینا علاوه بر خرید گاز مایع از ایران یک یادداشت تفاهم نیز با کشورمان امضا کرده است تا نسبت به مطالعه مقدماتی دو میدان نفتی بزرگ 'آب تیمور' و 'منصوری' که تخمین زده می شود ذخایر نفتی بیش از پنج میلیارد بشکه داشته باشد، اقدام کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.