| کد خبر: 255589 |

کاهش هزینه های تولید در صنایع غذایی با توسعه حمل و نقل ریلی

عضو هیات مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران گفت: کاهش هزینه های حمل و نقل می تواند باعث کاهش هزینه های تولید در صنایع غذایی شود.

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران گفت: کاهش هزینه های حمل و نقل می تواند باعث کاهش هزینه های تولید در صنایع غذایی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، محمد حجتی، افزود: در صنایع غذایی هزینه های حمل و نقل به دو دسته تقسیم می شوند اول هزینه حمل مواد اولیه از بنادر به کارخانجات و دوم هزینه توزیع محصول نهایی به سراسر کشور که اگر حمل و نقل ریلی ما توسعه یابد می توانیم قیمت محصول نهایی را کاهش دهیم.

وی با اشاره به مزیت های حمل و نقل ریلی نسبت به جاده ای، گفت: حمل و نقل ریلی چندین برابر ظرفیت بیشتری نسبت به حمل و نقل جاده ای دارد، عمدتا مواد اولیه در صنعت غذایی از بنادر جنوبی کشور وارد می شوند و اگر حمل و نقل ریلی ما وضعیت مناسبی داشته باشد، اولا توقف کشتی ها در بنادر کاهش می یابد و محصولات سریعتر از بندر جابجا می شوند.

عضو هیئت مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران تصریح کرد: در حمل نقل جاده ای هم هزینه های سوخت بالاتر است و هم حوادث مختلف در جاده ها رخ می دهد، از طرفی حجم بار کمتری را می توان با آن توزیع کرد که در مجموع باعث افزایش هزینه های تولید می شود و این هزینه ها در نهایت به مصرف کننده نهایی تحمیل خواهد شد.

وی افزود: عوامل انسانی متخصص نیز در کاهش هزینه های تولید موثر هستند، چون اگر عوامل انسانی از دانش کافی برخوردار نباشند، هدر رفت تولید افزایش می یابد، همچنین استفاده از فناوری های جدید در خط تولید می تواند باعث کاهش هزینه های تولید شود.

حجتی گفت: استفاده از فناوری های روز در خطوط تولید باعث کاهش ضایعات می شود و بهره وری را بالا می برد، از طرفی بکارگیری فناوری های جدید باعث افزایش کیفیت محصولات نیز خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.