| کد خبر: 254512 |

میزان جابه جایی مسافران نوروزی در راه آهن اصفهان ۱۱ درصد افزایش یافت

مدیرکل راه آهن اصفهان گفت: از ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، بیش از ۶۲ هزار مسافر از طریق راه آهن اصفهان جابه جا شدند که در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۱ درصدی داشته است.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن اصفهان گفت: از ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، بیش از ۶۲ هزار مسافر از طریق راه آهن اصفهان جابه جا شدند که در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۱ درصدی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سیدرضا سادات حسینی، افزود: در این مدت در مجموع بیش از ۶۲ هزار نفر در راه آهن اصفهان توسط قطارهای مسافری از مبدا به مقصد استان و قطارهای مسافری عبوری از حوزه راه آهن اصفهان جابه جا شدند.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید مسوولان دولت سیزدهم در ارائه خدمات هرچه بهتر به مسافران در سال جدید، این موضوع بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و در ایام پِیک نوروزی، هیچگونه تأخیری از مبدا قطارهای مسافری نداشتیم و این امر به صفر دقیقه رسیده است.

مدیرکل راه آهن اصفهان اظهار داشت: بطور میانگین، تعداد قطارهای مسافری ورودی و خروجی روزانه به ایستگاه راه آهن اصفهان هفت رام بوده و ضریب اشغال قطارهای مسافربری در سالجاری به حدود صددرصد رسیده است.

وی اضافه کرد: بطور میانگین در این ایام، روزانه هفت رام قطار مسافران را از مبدا اصفهان و کاشان به مقاصد مشهد و بندرعباس جابه جا کردند.

سادات حسینی با بیان اینکه در ایام پِیک مسافرت های نوروزی امسال هیچگونه افزایش قیمتی در بلیت ها اعمال نشده است، گفت: اقدام ویژه ای در نوروز امسال توسط راه آهن اصفهان انجام شد و یک رام قطار لوکس پنج ستاره به ناوگان مسافری استان اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس رضایت سنجی انجام شده توسط راه آهن، رضایتمندی بالای ۹۰ درصد مسافران در ایستگاه راه آهن اصفهان در ایام نوروزی مُحقق شده است.

 استان اصفهان ۳۵ تا۴۰ رام قطار باری با ترافیک بالا در روز دارد و از نظر تخلیه بار رُتبه نخست(با ۳۳ درصد از سهم کل کشور)، از نظر صدور بارنامه رُتبه دوم، از نظر تُن کیلومتر رُتبه سوم و از نظر تُناژ بارگیری، رتبه چهارم کشوری را دارد.
سهم راه های ریلی نسبت به کل راه ها در اصفهان ۱۸ درصد، سهم جابه جایی مسافر در راه آهن نسبت به همه بخش ها ۸ درصد و سهم حمل و نقل باری در راه آهن نسبت به کل در استان ۲۵ درصد است.
۲۱ منطقه راه آهن در سراسر کشور فعال است که راه آهن اصفهان از جایگاه ویژه ای در بین این مناطق برخوردار است.
استان اصفهان در سال ۱۳۴۷ به شبکه سراسری راه آهن کشور پیوست.

این استان دارای ۶۸۱ کیلومتر و ۶۷۷ متر خط اصلی، ۱۸۸ کیلومتر خط مانوری و ۶۶ کیلومتر خط صنعتی و تجاری ریلی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.