| کد خبر: 253381 |

مدیرعامل راه آهن

زیرساخت های جهش اقتصادی ریلی فراهم است

مدیرعامل راه آهن در مراسم افتتاح بندر خشک ریلی تهران، با بیان اینکه ساخت این بندر خشک، جهشی در حوزه بار ریلی بین المللی ایجاد خواهد کرد، تاکید کرد: امیدواریم بندر خشک ریلی تهران الگویی برای بهره برداری و سرمایه گذاری های بخش خصوصی در سایر بنادر خشک کشور شود.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن در مراسم افتتاح بندر خشک ریلی تهران، با بیان اینکه ساخت این بندر خشک، جهشی در حوزه بار ریلی بین المللی ایجاد خواهد کرد، تاکید کرد: امیدواریم بندر خشک ریلی تهران الگویی برای بهره برداری و سرمایه گذاری های بخش خصوصی در سایر بنادر خشک کشور شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران،  سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در آئین افتتاح بندر خشک ریلی تهران، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت قائم (عج) اظهار داشت: راه اندازی این بندر خشک، جهشی در حوزه بار ریلی بین المللی ایجاد خواهد کرد. قطاری که امروز در ابتدای این مراسم وارد بندر خشک ریلی تهران شد، قطاری است که حدود دو روز قبل از بندرعباس به مقصد تهران حرکت کرده است.

بندر خشک آپرین اسلامشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد

وی عنوان کرد: نقطه ای که ما در آن واقع هستیم در ۲۵ کیلومتری تهران و در مجاورت کارخانه های مختلف تولیدی خصوصا خودروسازی و سایر حوزه های صنعت و تخصصی است. تولیدکنندگان مختلف اینجا هستند و این بندر خشک خدمات ارزنده ای در عرصه صنعت خواهد داشت و موجب کاهش مصرف سوخت و کاهش تولید آلاینده های زیست محیطی خواهد شد. همچنین به رونق اقتصادی، اشتغال و ارائه خدمات در خطه اسلامشهر در اطراف تهران منجر می شود.

مدیرعامل راه آهن افزود: سال گذشته همین روز ها بود که جلسه راه اندازی این بندر خشک را برگزار کردیم و آن زمان این منطقه یک فضای بیابانی بود؛ اما در دولت سیزدهم و با پیگیری های صورت گرفته و با دستور رئیس جمهور در سفر استان گلستان به وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه گمرک به سرعت مستقر شود و سپس در سفر استانی رئیس جمهور در استان تهران و اسلامشهر که آذر امسال رخ داد، به بنده تأکید کردند سریع تر این بندر خشک تکمیل شود و امروز این پروژه به بهره برداری رسیده است.

صالحی خاطرنشان کرد: قطاری که امروز وارد بندر خشک ریلی تهران شد شامل ۱۷ کانتینر است و قطار دوم هم از بندرعباس حرکت کرده است و فردا به بندر خشک ریلی تهران خواهد رسید. با توجه به اینکه پیش از این و در ۶ ماهه میانی سال سه بار به طور آزمایشی فرایند ترخیص را انجام دادیم، این پروژه امروز به بهره برداری رسیده است.

وی ضمن تشکر از دست اندرکاران این پروژه به ویژه تلاش شبانه روزی کارکنان و مدیران راه آهن و بخش خصوصی، اظهار کرد: بخش خصوصی در این پروژه همکاری مناسبی داشت، ما در بندر خشک ریلی تهران می توانیم همکاری مناسب بخش خصوصی و دولتی را به نمایش بگذاریم. امیدواریم این بندر خشک الگویی برای بهره برداری و سرمایه گذاری های بخش خصوصی در سایر بنادر خشک کشور شود.

صالحی با تشکر از مدیرعامل گمرک جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: ایجاد هاب های اینچنینی در مرکز کشور تأثیر شگرفی بر صادرات و واردات کشور خواهد داشت. 

صالحی یادآور شد: امیدواریم با توجه به فراهم بودن همه زیرساخت ها، بهره وری بسیار مطلوب باشد. این ۵۵ هکتار که با فنس محصور شده است و به عنوان بندر خشک ریلی است، در فضای ۷۰۰ هکتاری مرکز لجستیک آپرین اتفاق افتاده است که ۳۰۰ هکتار زیرساخت های آن ناظر به حوزه لکوموتیو ، خط، تعمیرات و موضوعات لجستیکی ریلی در شمال منطقه است و قسمت جنوبی آن ۴۰۰ هکتار پس کرانه بندر خشک است که فراخوان آن داده شده و بخش خصوصی نیز استقبال کرده است.

وی تاکید کرد: فاز دوم بندر خشک ریلی تهران را نیز در نظر گرفته ایم تا در صورت نیاز به توسعه مساحت آن به دو برابر افزایش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در این فاز ، ۱۸ هکتار عملیات خاکبرداری سنگین انجام شده است و پنج خط ریلی و ساختمان ها و ادوات مختلف در آن ساخته شده است و اولویت اول کانتینری است و برای توسعه بار فله نیز پیش بینی انجام شده و سوله ها نیز در حال احداث است.

صالحی خاطرنشان کرد: همه چیز آماده است تا جهش اقتصادی در حوزه ریلی رخ دهد و امیدواریم با حمایتها و دید بازی که وزیر محترم راه و شهرسازی دارند، شاهد جهش در حوزه اقتصاد ریلی باشیم و این شهد شیرین به کام مردم عزیزمان چشانده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.