| کد خبر: 239760 |

نماینده مردم یزد:

◄ خط راه‌آهن باری از داخل شهر یزد خارج شود

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری صورت گرفته در ارتباط با راه‌آهن گفت: خط راه‌آهن باری باید از داخل شهر یزد خارج شود.

تین نیوز

محمدصالح جوکار در دیدار با مدیران راه‌آهن یزد با اشاره به اینکه خط راه‌آهن یزد نقش مهمی در ترانزیت کشور ایفا می‌کند افزود: بخش مهمی از حمل و نقل استان یزد وابسته به راه‌آهن است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی دفتر این نماینده،  وی تصریح کرد: با این وجود یک سری معایبی هم این خط برای یزد دارد و راه آهن شهر یزد را به دو قسمت تقسیم کرده و علاوه بر اینکه مشکلاتی برای رفت و آمد به وجود آورده، هزینه‌های زیادی را هم برای مردم و هم برای راه‌آهن به وجود آورده است.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال‌های ۹۱ و ۹۲ این طرح را دنبال کردیم که خط قطار باری باید از یزد خارج شود و مصوبه آن را گرفتیم و به استان هم ابلاغ شد.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سفر رییس جمهوری به استان این موضوع را به صورت کتبی و شفاهی بیان کردیم که خط ریل باری باید از داخل شهر خارج شود تا حجم مشکلاتی که برای شهروندان به وجود آمده کمتر شود.

جوکار ادامه داد: در برخی نقاط فاصله حریم راه‌آهن حفظ نشده و یا راه‌آهن اجازه ساخت و ساز به مردم نمی‌دهد به ویژه اینکه به دلیل قرار گرفتن در داخل شهر امکان توسعه ایستگاه راه‌آهن هم وجود ندارد.

نماینده مردم یزد با تاکید بر اینکه خط فعلی  به هیچ عنوان جوابگوی قطارهای باری نیست و باید از قطارهای باری از داخل شهر  خارج شود گفت: با خروج این خط ما نیاز به یک ایستگاه دیگر برای قطارهای باری با در نظر گرفتن لازمه‌های آن از جمله ایستگاه‌های تعمیر و سوخت‌رسانی و موارد مختلف دیگر داریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.