| کد خبر: 219379 |

◄ ساخت راه‌آهن سریع‌السیر تهران- اصفهان از سر گرفته شد

پیمانکار چینی که قرار بود ظرف 5 سال ساخت راه‌آهن سریع‌السیر تهران- اصفهان را برعهده بگیرد، دیروز در نشست بررسی تکمیل راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان که به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، قول داد که ظرف سه سال روند اجرای پروژه را یا قدرت و سرعت به اتمام برساند.

تین نیوز

پیمانکار چینی که قرار بود ظرف 5 سال ساخت راه‌آهن سریع‌السیر تهران- اصفهان را برعهده بگیرد، دیروز در نشست بررسی تکمیل راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان که به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، قول داد که با تمام قدرت روند اجرای پروژه را سرعت می‌دهد تا به اتمام برسد.

به گزارش تین نیوز، در کنار اخبار متناقض و خوب و بدی همچون: صید بنیان‌کن ترال در خلیج فارس که این روزها درباره حضور چینی ها در کشورمان می شنویم، ساخت قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان خبر خوشی بود که احتمالا می تواند معامله ای برد-برد برای ایران و چین تلقی شود. ضمن اینکه به محیط زیست نیز نه تنها آسیبی وارد نمی کند بلکه موجب حفظ آن نیز می شود.

در سال 1393 که کار ساخت این پروژه ریلی آغاز شد، قرار بود که شرعت سیر در این مسیر به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که سال گذشته به ۲۵۰ کیلومتر کاهش یافت، اما دوباره با توجه به شرایط و تکنولوژی روز قطارهای پر سرعت در دنیا، به همان سرعت ۳۰۰ کیلومتر برگردانده شد.

این در حالی است که خود چین در حال حاضر در حال ساخت قطارهای پرسرعت شهری تا 350 کیلومتر بر ساعت است و سرعت سیر قطارهای این کشور در ورژن برقی نیز تا 600 کیلومتر بر ساعت می رسند.

ددلاین تکمیل پروژه تا 3 سال دیگر خواهد بود که با سرمایه گذاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل انجام خواهد شد.

قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان به طول ۴۰۹ کیلومتر است که با بهره‌برداری از این خط‌ آهن با سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت، زمان سفر تهران به اصفهان با پیش‌بینی جابجایی ۱۶ میلیون مسافر در سال به کمتر از دو ساعت می‌رسد. اگر این گروژه به سرانجام برسد، نخستین خط ریلی پرسرعت کشور به راه خواهد افتاد و این به معنی ورود ایران به عصر جدید سرعت خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • كارشناس وزارت راه 4 0

    چرا مهملات نوشته مي شود؟

    دهسال ديگر هم ساخته نمي شود.
    نه پولي هست نه اعتباري و نه توجيهي نه توافقي نه قراردادي نه برنامه اي نه اجماع نظر. نه بانك مركزي قبول دارد نه سازمان برنامه .

  • ناشناس 4 0

    لطفا در ذکر اعداد دقت شود. کدام خط در حال بهره برداری چین و یا هر نقطه دیگری در دنیا در سرعت 600 کیلومتر بر ساعت کار میکند؟ سرعت معمول قطارهای پر سرعت با تکنولوژی امروزی بطور معمول بین 200 تا 300 کیلومتر برساعت است.
    البته سرعتهای بالاتر هدف گزاری شده و تستهایی هم انجام میشود ولی تا زمان بکارگیری تجاری آنها فاصله زیادی باقیمانده است.

    • سيدمرتضي ناصريان 2 0

      منظور از راه آهن با سرعت برقي قطارهاي مغناطيسي است كه اشتباها برقي نوشته شده است. البته قطارهاي مغناطيسي جالب و بسيار پرهزينه هستند

  • ناشناس 1 0

    https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-219115