| کد خبر: 212699 |

خط ریلی رشت - انزلی در انتظار مجوز محیط زیست

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از راه‌اندازی خط ریلی رشت، بندر کاسپین تا پایان امسال خبر داد و گفت: راه‌آهن رشت – انزلی نیز در دستور کار قرار دارد اما منتظر تایید سازمان محیط زیست هستیم.

تین نیوز

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از راه‌اندازی خط ریلی رشت، بندر کاسپین تا پایان امسال خبر داد و گفت: راه‌آهن رشت – انزلی نیز در دستور کار قرار دارد اما منتظر تایید سازمان محیط زیست هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، چندی پیش محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این‌که اعتبارات لازم برای بهره‌برداری از قطعه رشت – انزلی تا سال ۱۳۹۹ تخصیص یافته است، اظهار کرد: این پروژه تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

در این باره که با اتصال انزلی به راه‌آهن سراسر کشور کریدور شمال – جنوب تکمیل شده و دریای خزر به خلیج فارس و دریای عمان متصل می‌شود در همین زمیه  عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خط ریلی رشت – کاسپین – انزلی که تقریبا با در نظر گرفتن اتصال هر دو بندر به شبکه ریلی کشور ۴۵ کیلومتر تخمین زده می‌شود در اولویت قرار گرفته اما برای راه‌اندازی خط ریلی رشت – انزلی سازمان محیط زیست مخالفت‌هایی کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی اصلاحاتی با هماهنگی سازمان محیط زیست در بخش‌هایی از این خط ریلی به ویژه در حوزه انزلی انجام داده‌ایم اما از سوی دیگر اولویت خود را روی اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی قرار داده‌ایم.

معاون شرکت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: خط ریلی مورد نظر به دو بخش تقسیم می‌شود که حدود ۳۰ کیلومتر از آن از ایستگاه رشت به ایستگاه پیربازار می‌رسد که از آنجا به دو شاخه تقسیم شده و هر یک از آنها به طول ۹ کیلومتر به بندرهای کاسپین و انزلی می‌رسد.

وی ادامه داد: سازمان محیط زیست بلامانع بودن ساخت خط ریلی در مسیر کاسپین را به ما اعلام کرده و تاکنون در کل این مسیر ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه زیرسازی داشتیم و اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن نیاز داریم، البته بیش از ۷۰ درصد منابع مورد نیاز در اختیار ما گذاشته شده است و ۴۰ میلیارد تومان آن را نیز از بندر کاسپین دریافت کردیم.

معاون شرکت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار کرد: بندر ساسپین نیز در این پروژه مشارکت می‌کند و ضمن تامین اعتبار مذکور مقرر شده تا تملک اراضی مورد نیاز آن منطقه را نیز برای ما انجام دهد. همچنین تمام تجهیزات مورد نیاز برای ساخت این خط ریلی از جمله ۵۰۰۰ تن ریل ملی را از منابع داخلی تامین کرده‌ایم.

خطیبی درباره‌ی اتصال رشت به بندر انزلی نیز گفت: هیچ مشکلی در ساخت این خط ریلی وجود ندارد و تنها باید منتظر نهایی شدن مسیر و تایید سازمان محیط زیست باشیم تا بتوانیم مجوز آن را دریافت کنیم چرا که در برخی از نقاط این خط ریلی مقرر شده تا پل احداث شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 0 0

    خط ریلی رشت - کاسپین - انزلی تا پایان سال .خط ریلی رشت - انزلی منتظر مجوز محیط زیست.
    آیا جناب نوبخت تکنیک لازم برای دریبل زدن این همه خطوط ریلی در یه گله جا رو دارند؟