| کد خبر: 177938 |

خروج طرح ایجاد راه‌ آهن میان دو کره از فهرست تحریم‌

دو کره تلاش دارند خطوط راه‌ آهن هر کشور را به دیگری متصل کنند، اما به‌جز چند مورد محدود انتقال چندانی میان دو طرف انجام نخواهد گرفت، چراکه تحریم‌ های آمریکا و شورای امنیت علیه پیونگ‌ یانگ اجازه این کار را نمی‌دهد.

تین نیوز

دو کره تلاش دارند خطوط راه آهن هر کشور را به دیگری متصل کنند، اما به جز چند مورد محدود انتقال چندانی میان دو طرف انجام نخواهد گرفت، چراکه تحریم های آمریکا و شورای امنیت علیه پیونگ یانگ اجازه این کار را نمی دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، بر اساس گزارشخبرگزاری آسوشیتد پرس، کره جنوبی امروز -شنبه- اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل طرح احداث خط راه آهن میان این کشور و همسایه شمالی اش را از فهرست تحریم ها علیه پیونگ یانگ خارج کرده است. 

به موجب این طرح، سوخت و شماری مواد غذایی از طریق راه آهن به کره شمالی فرستاده خواهد شد. 

دو کره تلاش دارند خطوط راه آهن هر کشور را به دیگری متصل کنند، اما به جز موارد ذکر شده انتقال چندانی میان دو طرف انجام نخواهد گرفت، چراکه تحریم های آمریکا و شورای امنیت علیه پیونگ یانگ اجازه این کار را نمی دهد.

طرح بهبود خطوط راه آهن کره شمالی از جمله موارد توافق میان رهبران دو کشور است. 

دفتر مون جائه-این رئیس جمهوری کره جنوبی، در بیانیه ای خواستار به رسمیت شناختن و تایید این پروژه از سوی سازمان ملل، ایالات متحده و جامعه جهانی شد. در این بیانیه همچنین آمده است که این پروژه باعث می شود همکاری های میان دو کره وارد سطح جدیدی شود. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.