| کد خبر: 176524 |

◄ لزوم ایجاد هماهنگی برای بازگشت راحت زوار اربعین

مسیر چهارخطه ایلام-مهران در مراحل پایانی است و به‌دلیل این‌که این طرح مشکلی در بحث اعتبارات ندارد، تا پایان سال به سرانجام می‌رسد.

تین نیوز

مسیر چهارخطه ایلام-مهران در مراحل پایانی است و به‌دلیل اینکه این طرح مشکلی در بحث اعتبارات ندارد، تا پایان سال به سرانجام می‌رسد. هم‌چنین توسعه و تکمیل مسیرهای ریلی و جاده‌ای درمرز منتهی به کشور عراق در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، وزیر راه‌وشهرسازی در آستانه اربعین حسینی، در مرز ایلام در جلسه‌ای با حضور استاندار، نمایندگان مجلس، مدیرکل راه‌وشهرسازی، مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل استان و دیگر مدیران دخیل در مراسم اربعین در پایانه مرز مهران گفت: امروز به استان ایلام سفر کرده‌ایم تا از نزدیک با مسائل و مشکلات حوزه زیرساختی این استان و مرز آشنا شویم؛ بنابراین خوشحالم که اولین سفر کاری‌مان، شهر ایلام که قدمگاه شهدا است، بود. سفری که به واسطه آن، توفیق زیارت زوار حرم آقا اباعبدالله‌الحسین (ع) هم نصیب‌مان شد.

محمد اسلامی افزود: امیدواریم مسئولیت‌مان در آستانه اربعین حسینی به بهترین شکل در جهت تسهیل خدمات به زائران گامی محکم برداریم.

اسلامی ادامه داد: در بازدیدی که از پایانه مرزی مهران داشتیم در حال حاضر دو نکته مطرح است. نکته ابتدایی وضع موجودی است که در آن قرار داریم و دیگری وضعیت آینده است. قطعا برای آینده باید یک طرح جامع و با کفایت که کارآمد باشد برای این پایانه طراحی شود تا با توجه به اقتضائات و در نظر گرفتن فرهنگ هیات‌ها، در کنار دیگر تشکل‌ها بتوانیم یک کار مشترک و جامع را در این مسیر انجام دهیم.

وزیر راه‌وشهرسازی افزود: درخصوص وضع موجود و نارسایی‌های مطرح شده هم باید تمام خدمات از جمله خدمات پشتیبانی به بهترین شکل به مردم ارائه شود که حمل‌ونقل یکی از آن‌هاست. قطعا جمعیتی که در حال بازگشت است حجم آن مشخص بوده و این می‌طلبد که  در مسیر برگشت ۴.۵ میلیون زائر به کشور برای حل ضعف‌ها از جمله اتوبوس و ترافیک احتمالی با پلیس، راهور و دیگر نهادها به حد کفایت برای برطرف شدن هماهنگی شود. به همین خاطر باید به اندازه کافی ظرفیت برای پاسخگویی وجود داشته باشد و این‌که تنها در زمان عادی آمادگی داشته باشیم و در پیک ترافیک شرایط فراهم نباشد به هیچ عنوان قبول نبوده و از سوی بنده هم پذیرفتنی نیست.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این‌که وزارت راه‌وشهرسازی مسائل و مشکلات زیرساختی این استان و مرز را مورد توجه قرار خواهد داد و برای ارتقای آن برنامه‌ریزی می کند، تصریح کرد: برنامه و تعهدات در نظر گرفته شده برای توسعه زیرساخت های استان و مرز نیز بررسی می شود. همچنین توسعه راه‌ها و راه‌آهن کشور به سمت عراق در دستور کار قرار دارد و طرح های مختلف ریلی و راه‌های مختلفی برای اتصال به عراق پیش‌بینی کرده‌ایم.

اسلامی هم‌چنین با اشاره به این‌که چهارخطه کردن مسیر مهران به نجف در دستور کار کشور ایران و عراق گرفته است، گفت: زیرساخت‌های لازم برای تسهیل در زوار اربعین به طور جدی در دستور کار وزارت راه‌وشهرسازی است. توسعه راه‌های استان به‌منظور خدمات‌دهی بیش‌تر به زوار قطعا انجام می شود و هم اکنون مسیر چهارخطه کردن محور ایلام-مهران در مراحل پایانی است و تا پایان سال به سرانجام می‌رسد چون این طرح مشکلی در بحث اعتبارات ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.