| کد خبر: 176398 |

کریمی:

◄ حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی به سند چشم‌انداز نیازمند است/وزیر جدید با برنامه‌ریزی عمل کند

متاسفانه برای این سیاست کلی(کاهش سهم حمل و نقل جاده‌ای) هیچ‌گونه مطالعه‌ای نشده و امکاناتی دیده نشده است و این بزرگ‌ترین مشکل وزارت راه و شهرسازی است که به فراخور شرایط و مشکلات اقدام می‌شود و هیچ برنامه‌ریزی وجود ندارد.

تین نیوز

احمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با اشاره به تغییر مدیریت در وزارت راه و شهرسازی و آغاز دوره جدید مدیریتی، خواستار برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مشخص برای رسیدگی به مشکلات در بخش حمل‌ونقل شد.

 او گفت: قبل از این‌که آقای اسلامی از مجلس رای اعتماد بگیرند در جلسه‌ای همه مشکلات را انتقال دادیم اما در ارتباط با برنامه‌های کلیدی وزیر چند سرفصل وجود دارد که یکی از مهم‌ترین‌ها ضرورت کار با برنامه و برنامه‌ریزی است.

کریمی با بیان این‌که متاسفانه وزارت راه و شهرسازی در سال‌های گذشته برنامه‌ای نداشت و تابعی از شرایط روز بود، گفت: هیچ‌گونه سندچشم‌اندازی برای بخش حمل‌ونقل تعریف‌نشده بود و از آن‌جایی‌که برنامه‌ای وجود نداشت هیچ‌گونه مطالعه و تحقیقی در خصوص نیازها و فرصت‌ها انجام نمی‌شد.

وی بابیان این‌که هر کشوری به فراخور و شرایط جغرافیایی که دارد به همه نوع حمل‌ونقل نیاز دارد، گفت: متاسفانه بیش‌تر بار حمل‌ونقل در ایران بر روی دوش جاده است؛ این در حالی است که در سیاست‌های کلی انتقال بار از جاده به ریل تعریف‌شده است؛ اما در برنامه‌های وزارت راه خیلی روی آن کار نشده است. این‌که آیا حمل‌ونقل جاده‌ای در همین میزان باید بماند یا خیر سوالی است که پاسخ آن به برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی مربوط می‌شود.

دبیر کانون کامیون‌داران کشور ادامه داد: متاسفانه برای این سیاست‌کلی(کاهش سهم حمل و نقل جاده‌ای) هیچ‌گونه مطالعه‌ای نشده و امکاناتی دیده نشده است و این بزرگ‌ترین مشکل وزارت راه و شهرسازی است که به فراخور شرایط و مشکلات اقدام می‌شود و هیچ برنامه‌ریزی وجود ندارد.

او ادامه داد: بهتر است وزیر جدید اولین کاری که انجام می‌دهد این  باشد که حداقل  در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی یک برنامه و سند چشم‌انداز تعریف کند تا بتوانیم با انتقل بخشی از بار جاده به ریل توازن بیش‌تری را در بخش حمل و نقل شاهد باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمود کیاست فر 0 0

    سلام اقایون کدام بار را میخواهند با این کامیونهای اقساطی که. فروخته به بخش را اهن وریل واگذار کنند به جای تعمیر و باز سازی جادها و تامین بار برای کامیون داران باشند به فکر تامین منافع خودشان هستن
    کسانی هم که کامیون با اقساط ماهی هفت هشت ملیون خریدن خودشان فکر بار باشن بله