| کد خبر: 176500 |

◄ پروژه‌های راهبردی اولویت‌دار؛ در انتظار بودجه

هشت سال است که مردم محروم شرق کشور منتظر ساخت پروژه‌های راهبردی دارای اولویت مثل چابهار ـ سرخس هستند.

تین نیوز

به دنبال اظهارات نماینده مردم همدان که از دریافت ردیف بودجه‌ای برای برقی و سریع‌السیر کردن راه‌آهن تهران-همدان در سال جاری خبر داده است یک کاربر تین‌نیوز، گفت: به نظر می‌رسد برخی نمایندگان به‌دنبال منافع ملی نبوده و فقط منافع محلی را دنبال می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز این کاربر افزود: برخی نمایندگان، اول مجوز ساخت خطی که اولویت باری و مسافری ندارد را گرفته و آن‌را می‌سازند بعد هم برای برقی کردن آن،  بودجه می‌گیرند.

وی تاکید کرد: هشت سال است که مردم محروم شرق کشور منتظر ساخت پروژه‌های راهبردی دارای اولویت مثل چابهار ـ سرخس هستند که علاوه بر توسعه شرق کشور عوائد حاصل از بار ترانزیتی که عبور می‌دهد را به کل کشور می‌رساند.

این کاربر اظها کرد: در چنین شرایطی بعد بعضی از این نمایندگان از تصویب 2 فوریت بودجه تخصیصی برای پروژه ریلی حوزه انتخابی خود خبر می‌دهند.

به گزارش تین‌نیوز، چندی پیش حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس گفته بود: دریافت ردیف بودجه‌ای برای برقی و سریع‌السیر کردن راه‌آهن تهران-همدان در سال جاری محقق شده است و  پیگیر تسریع در عملیاتی شدن این برنامه هستیم.

وی با بیان این‌که احداث راه‌آهن تهران-همدان با ارائه طرح دوفوریتی در مجلس مصوب و پیگیری شد، خارنشان کرده بود: تاخیر ۱۳‌ساله در بهره‌برداری از این پروژه و تغییر الگوهای توسعه‌ای کشور و به‌تبع آن همدان ایجاب می‌کند که به‌منظور تسریع در ارائه خدمات به همشهریان و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی همدان و موقعیت استراتژیک آن در کشور در برقی و سریع‌السیر شدن عملیات اجرایی این خط آهن تسریع به عمل آید.

حاجی ‌بابایی افزوده بود: با اجرای طرح‌های مورد نظر انقلاب ریلی در همدان ایجاد می‌شود به‌گونه‌ای که همدان تنها چهارراه ریلی کشور به شمار می‌رود.

او گفته بود: طرح راه‌آهن غرب کشور به طول ۶۰۵‌کیلومتر به‌صورت یک‌خطه در حال اجراست که محورهای سمنگان به اراک به طول ۲۶۷‌کیلومتر، کرمانشاه به خسروی به طول ۲۶۳‌کیلومتر و همدان به ملایر به طول‌۷۵‌کیلومتر برنامه‌ریزی و در این خصوص تعداد ۱۳‌ایستگاه در مسیر همدان پیش‌بینی‌شده است.

نماینده مردم همدان  تاکید کرده بود: با ایجاد خطوط ریلی از ایستگاه ملایر-فیروزان-کرمانشاه به طول ۱۷۷‌کیلومتر و همچنین اجرایی شدن راه‌آهن ملایر به همدان؛ غرب به شرق و جنوب متصل می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    سلام. از نماینگان انتظار میرود پروژه های ملی را فدای پروژه های محلی نکنند. آنها طبق قانون نماینده همه مردم کشور هستند