| کد خبر: 176091 |

◄ افزایش سه برابری قیمت محصولات واگن‌پارس

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک از افزایش سه برابری قیمت واگن‌ها با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه خبر داد و به تشریح برخی مشکلات پرداخت.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک از افزایش سه برابری محصولات واگن‌سازی با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه خبر داد و به تشریح برخی مشکلات پرداخت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا مختاری گفت: مواد اولیه داخلی نسبت به مواد اولیه وارداتی افزایش بیشتری داشته و به همین دلیلی برخی از محصولات داخلی نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر شده است.

او افزود: براساس افزایش قیمت مواد اولیه داخلی و وارداتی، قیمت محصولات تمام شده شرکت واگن پارس نیز افزایش چشمگیری داشته است، اما تاکنون هیچ تغییری در تعرفه بلیط قطارهای مسافربری و کرایه قطارهای باری ایجاد نشده و به همین دلیل شرکت‌های بهره‌بردار با مشکلات زیادی ازجمله ضعف بنیه مالی مواجه شده‌اند.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت: 17 درصد از مواد اولیه واگن‌های باری و 25 درصد از مواد اولیه واگن‌های مسافربری وارداتی است که قیمت این محصولات نسبت به سال گذشته یک و نیم تا 2 برابر شده‌اند.

مختاری گفت: بقای شرکت واگن پارس به قوای مالی شرکت‌های بهره‌بردار وابسته است و انتظار می‌رود دولت با حمایت از این شرکت‌ها و همچنین جلوگیری از واردات بی‌رویه انواع واگن‌های مسافربری و باری گام مهمی در راستای حفظ این شرکت و شرکت‌های پایین‌دستی واگن پارس بردارد.

او با اشاره به تحویل 10 واگن غله بر به ناوگان ریلی کشور گفت: این واگن‌ها به سفارش شرکت پارسیان ریل شرق در شرکت واگن پارس اراک طراحی و ساخته شده و ارزش ریالی هر یک از آن‌ها چهار میلیارد و 500 میلیون ریال است.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت:  در قرارداد مذکور 100 واگن غله بر سفارش داده شده است که هم اکنون 10 واگن از این قرارداد تحویل شد.

مختاری واگن‌های غله بر را از محصولات جدید این شرکت برشمرد و گفت: همزمان با ساخت واگن‌های غله بر کار ساخت شماری واگن مسافربری و انواع واگن‌های باری چهار و 6 محوره نیز در شرکت واگن پارس اراک جریان دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.