| کد خبر: 171112 |

◄ تامین 70دستگاه لکوموتیو توسط واگن‌پارس

قرارداد ساخت 70 دستگاه لوکوموتیو باری بین شرکت‌های ایرانی واگن‌پارس و البرز با شرکت دالیان چین امضا شده است.

تین نیوز

قرارداد تامین 70دستگاه لکوموتیو با شرکت واگن‌پارس اراک امضا شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عباس آخوندی در سخنرانی هفته گذشته خود در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام این خبر گفت: وزارت راه‌وشهرسازی با این اقدام، نیاز خود به تامین 370 لکوموتیو را از شرکت‌های داخلی همچون مپنا و واگن‌پارس تامین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تایید این خبر گفت: این قرارداد با اشتراک چینی‌ها اردیبهشت ماه امسال منعقد شده است.

محمدرضا مختاری اضافه کرد: این قرارداد به ارزش ۷۰میلیون یورو است و ساخت 70 دستگاه لوکوموتیو باری بین شرکت‌های ایرانی واگن‌پارس و البرز با شرکت دالیان چین را در نظر دارد.

مختاری افزود: تولید این لکوموتیوها در محل کارخانه واگن‌پارس آغاز خواهد شد که قرارداد مربوط به این تولیدات نیز در سه مرحله امضا شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بنابراین قرارداد اول بین شرکت البرز و دو شرکت واگن‌پارس و دالیان چین، قرارداد دوم بین واگن‌پارس و دالیان و قرارداد سوم به‌منظور انتقال فناوری تولید از دالیان چین به واگن‌پارس امضا شده است.

لازم به توضیح است که قرارداد ساخت 70‌دستگاه لوکوموتیو در اردیبهشت ماه امسال با حضور وزیر راه‌وشهرسازی در کارخانه واگن‌پارس اراک منعقد شده است.

پیش از این نیز مدیرعامل شرکت واگن‌پارس در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز از برنامه تولید 600 واگن باری در سال جاری خبر داده بود.

مختاری ارزش ریالی هر یک از این واگن‌های باری تولیدی در این شرکت را بین 800 میلیون تا دو میلیاردو400 میلیون ریال برآورد کرده بود.

طبق پیش‌بینی این مقام مسئول در شرکت واگن‌پارس امسال قراردادهای کاری با مجموع ارزش ریالی 2هزار میلیارد ریال در واگن‌پارس اراک رقم خواهد خورد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.