| کد خبر: 162209 |

بارگیری در راه آهن شرق 21 درصد رشد داشته است

مدیرکل راه آهن شرق گفت: در 11 ماهه امسال بارگیری در راه آهن شرق نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد و تخلیه بار 164 درصد  رشد داشته است.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شرق گفت: در 11 ماهه امسال بارگیری در راه آهن شرق نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد و تخلیه بار 164 درصد  رشد داشته است.

به گزار ش تین‌نیوز،سن ماسوری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در چند ماه اخیر و تلاش مضاعف کارکنان این اداره کل شاهد افزایش چشمگیر شاخص‌های حمل بار در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته و نیز در مقایسه با سایر نواحی راه آهن جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی گفت: شاخص تناژ بارگیری از ابتدای سالجاری تاکنون با 4 میلیون 598 هزار و 830 تن بار شامل سنگ آهن، سیمان، بالاست، زغالسنگ و کنسانتره سنگ آهن بدون احتساب دو مبدا بارگیری در ایستگاه‌های سه چاهون و بیشه در نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 3 میلیون 790 هزار و 189 تن از رشد 21 درصدی برخوردار بوده است و با احتساب این دو ایستگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 4 میلیون 139 هزار و 873 تن افزایش 11 درصدی داشته است.

مدیرکل راه آهن شرق گفت: در شاخص تخلیه بار نیز با558 هزار و 749 تن نسبت به 11 ماهه سال 95 با211 هزار و 621 تن شاهد افزایش چشمگیر 164 درصدی بوده و در شاخص تن کیلومتر خالص بار حمل شده نیز با 3 میلیارد و 967 میلیون و 220 هزار و 440 تن کیلومتر نسبت به سال گذشته با 3 میلیارد و 495 میلیون 923 هزار و 235 تن کیلومتر شاهد رشد 12 درصدی بوده‌ایم.

ماسوری ادامه داد: عمده این بارها از مبدا معادن سنگ آهن سنگان، معادن زغال سنگ پروده و تربت حیدریه بارگیری و به مقاصد بندرعباس، زرین شهر اصفهان، جلال آباد کرمان، فولاد خراسان و کشور ترکمنستان حمل می‌شوند.

به گزارش تسنیم، وی، راه‌آهن شرق (خط آهن بافق- طبس- مشهد) را به عنوان محور طلایی و رگ حیاتی خط آهن ترانزیتی کشور دانست و خاطرنشان کرد: معادن سنگ آهن سنگان در شرق استان خراسان رضوی با دارا بودن ذخیره بیش از 2/1 میلیارد تن سنگ آهن بزرگترین ذخایر خاورمیانه و پایتخت سنگ آهن ایران و یکی از غنی‌ترین مناطق جهان از نظر معادن سنگ آهن است.

مدیرکل راه آهن شرق تصریح کرد: در حال حاضر سالانه 7 میلیون تن سنگ آهن به فرم دانه بندی، کنستانتره و گندله از معادن فعال در سنگان استخراج و به مقاصد کارخانه‌های ذوب آهن، فولاد و بنادر جنوبی کشور برای صادرات ارسال می‌شود که حدود 40 درصد آن توسط راه آهن حمل می‌شود.

ماسوری افزود: در افق 1400 حمل 25 میلیون تن بار از منطقه سنگان برآورد شده است که باید بخش عمده‌ای از این بار با شبکه ریلی حمل شود که با ظرفیت‌های بسیار خوب این منطقه تحقق این مهم دور از دسترس نیست و در این راستا با سرمایه‌گذاری‌های عظیم، کارخانجات و صنایع مرتبط بسیاری در منطقه ایجاد و یا در حال احداث است.

وی افزود: اهمیت این چشمه بارگیری برای حمل و نقل ریلی و مزایای اقتصاد ملی و منافع جامعه از حمل این بار عظیم توسط راه‌آهن باعث شده توسعه زیرساخت‌ها، ارتقاء ظرفیت شبکه ریلی و شناسایی و رفع گلوگاه‌ها مورد توجه مسئولین قرارگیرد چراکه براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه باید حمل بار از جاده‌ها به ریل منتقل شود.

مدیرکل راه آهن شرق گفت: اداره کل راه‌آهن شرق با 1000 کیلومتر خط اصلی بزرگترین منطقه ریلی کشور است که در محدوده سه استان خراسان رضوی، جنوبی و یزد واقع شده و علیرغم قدمت کم توانسته است در بسیاری از شاخص‌های عملکردی از نواحی با سابقه راه آهن سبقت بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.