| کد خبر: 160778 |

رشد 129 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد 129 درصدی تخلیه و بارگیری کالا از ابتدای سال جاری تاکنون در این بندر خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد 129 درصدی تخلیه و بارگیری کالا از ابتدای سال جاری تاکنون در این بندر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، محمد محسنی در خصوص عمکرد تخلیه و بارگیری بزرگ ترین بندر آزاد تجاری ایران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون تخلیه و بارگیری یک میلیون و 975 هزار و 730 تن کالا در بندرخرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 129 درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: از این میزان یک میلیون و 482 هزار و 247 تن به بارگیری و 493 هزار و 483 تن به تخلیه اختصاص دارد که به ترتیب از رشد 284 و 3 درصدی برخوردار است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: طی این مدت یک میلیون و 8 هزار و 899 تن کالا از بندرخرمشهر به عراق صادر شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیر 250 برابری داشته است.

محسنی میزان صادرات کالا به کویت را با رشد 19 درصدی، 363 هزار و 779 تن عنوان کرد.

وی با اعلام رشد 24 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهر گفت: در این بازه زمانی 78هزار و 193 TEU عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در مجتمع بندری خرمشهر به انجام رسیده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر میزان تردد مسافر از طریق پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس بندر خرمشهر از ابتدای سال جاری تاکنون را با رشد 20 درصدی، 225 هزار و 688 نفر اعلام کرد.

محسنی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب منطقه در این فصل و در آستانه تعطیلات پایان سال، بندرخرمشهر آمادگی خود را برای پذیرایی از گردشگران دریایی اعلام می دارد.

به گفته وی گردشگران دریایی می توانند از جاذبه های بی نظیر گردشگری در رودخانه های اروند و کارون بهره مند شوند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: طی این مدت یک هزار و 730 فروند شناور بالای هزار تن و زیر هزار تن در بندر خرمشهر پهلو گرفته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 4 درصدی برخوردار است.

محسنی با اعلام رشد 26 درصدی تخلیه و بارگیری خودرو در بندرخرمشهر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تخلیه و بارگیری 12 هزار و 249 دستگاه خودرو در بندرخرمشهر به ثبت رسیده است.

بندرخرمشهر به دلیل مجاورت با کشورهای عراق و کویت و برخورداری از امکانات و تجهیزات پیشرفته و سیستم حمل و نقل چند وجهی به عنوان مهمترین بندر تجاری کشور در عرصه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می رود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.