| کد خبر: 139912 |

با حضور متخصصان آلمانی و ایرانی برگزار شد

◄ میزگرد تخصصی برقی‌سازی کردن راه‌آهن ایران

پس از برجام، به ویژه از سال گذشته شاهدِ اعزام هیات‌های تجاری کشورهای مختلف، از جمله آلمان به تهران بوده‌ایم که روابط دوجانبه نزدیکی را با اتاق تهران، به عنوان خانه فعالان بخش خصوصی برقرار کرده‌اند. در این هفته نیز، میزگردی تخصصی با حضور مدیران شرکت RIBE و فعالان و مدیران ریلی ایران در دفتر اقتصاد و صنعت ایالت باواریای آلمان برگزار شد که در آن درباره برقی‌سازی کردن راه‌آهن ایران بحث شد و طرفین به ارائه نظرات خود پرداختند.

تین نیوز

با ورود به عصر تکنولوژی، نیاز کشورهای مختلف دنیا به‌ یکدیگر بیشتر شده است. انسانِ عصر جدید با حجم وسیعی از انواع نیازها روبه‌رو است که برای برطرف کردن‌شان به تعامل با سایر کشورها نیاز دارد. کشورهای مختلف، براساس نوع توانمندی خود در صنعتی خاص، در تجارت بین‌المللی به ایفای نقش می‌پردازند و به این ترتیب چرخه اقتصادی خود و جامعه جهانی که به تعبیر مک لوهان (جامعه‌شناس ارتباطات) و با این حجم وسیع روابط تجاری، تبدیل به دهکده جهانی شده را می‌گردانند. در کشور ما هم به‌عنوان عضوی از این جامعه، پیش از به امضا رسیدن توافق هسته‌ای موسوم به برجام، روابط تجاری در سطح بین‌الملل به‌کندی و با سختی زیادی صورت می‌گرفت اما با امضای توافق هسته‌ای و بازگشت ایران به جامعه جهانی بهره‌وری از  توانمندی‌های کشورهای توسعه‌یافته‌تر و شرکت‌های مطرح آنها در حوزه فناوری و سرمایه‌گذاری، بیشتر شد.

اخیرا در راستای ایجاد روابط تجاری، دفتر اقتصاد و صنعت ایالت باواریای آلمان در ایران، تلاش بسیاری کرده تا مبادلات فناوری و اقتصادی بین ایران و آلمان را تسهیل کند. قطب صنعت آلمان در دوران مذاکرات هسته‌ای که امیدها برای شکل‌گیری توافق افزایش یافته بود، روابط خود را با بخش خصوصی ایران را کلید زد و همچنان نیز در پی گسترده‌تر کردن این مراودات است. ایالت باوارایا که خانه بسیاری از بنگاه‌های قدرتمند صنعتی آلمان است از سال گذشته اعزام هیات‌های تجاری به تهران را در دستور کار خود قرار داده و روابط دوجانبه نزدیکی را با اتاق تهران، به‌عنوان خانه فعالان بخش خصوصی، برقرار کرده است. پیش‌بینی می‌شود که رفت‌وآمدهای دوجانبه با افتتاح میز اتحادیه صنعت و اقتصاد ایالت باواریا در اتاق تهران بیشتر و گرم‌تر ‌شود. در نتیجه برجام، چشم‌انداز مثبتی از رشد و توسعه روابط بین‌المللی حاصل‌شده که موجب برگزار شدن جلسات متعدد میان فعالان اقتصادی ایرانی و آلمانی شده است.

برگزاری میزگرد برقی‌سازی راه‌آهن ایران با حضور مدیران RIBE آلمان

در این هفته، میزگردی تخصصی با کمک دفتر اقتصاد و صنعت ایالت باواریای آلمان و هماهنگی محمد ساطعی مدیر بخش ریلی این دفتر در تهران با حضور فعالان و مدیران ریلی ایران و مدیران شرکت RIBE  برگزار شد. محمد ساطعی درباره اهمیت این نشست به خبرنگار تین‌نیوز گفت: پس از توافق هسته‌ای، استفاده از توانمندی‌های شرکت‌های مطرح در حوزه فناوری و سرمایه‌گذاری، فرصت مناسبی برای جبران عقب‌ماندگی‌های کشور ما را  ایجاد کرد که برهمین اساس نیز، دفتر اقتصاد و صنعت ایالت باواریای آلمان در ایران تلاش بسیاری داشته تا مبادلات فناوری و اقتصادی بین ایران و آلمان را تسهیل کند. ما از سال گذشته شاهدِ اعزام هیات‌های تجاری آلمان به تهران بوده‌ایم که روابط دوجانبه نزدیکی را با اتاق تهران، به عنوان خانه فعالان بخش خصوصی برقرار کرده‌اند.

ساطعی اضافه کرد: رفت‌وآمدهای دوجانبه با افتتاح میز اتحادیه صنعت و اقتصاد ایالت باواریا در اتاق تهران بیشتر خواهد شد و ما چشم‌انداز مثبتی را برای رشد و توسعه روابط بین‌المللی پس از برجام می‌بینیم. برگزاری چنین جلساتی نیز نشان‌دهنده عزم، اراده و حمایت دو طرف در برداشتن گام‌های موثر برای توسعه همکاری‌های سودمند و دو جانبه است.

در این نشست، پیوند سپهری، رییس دفتر اقتصاد و صنعت باواریا در تهران به‌عنوان سخنران دیگر این نشست گفت: این دفتر، دفتر دولت ایالت باواریا در ایران است که حدود هشت ماه پیش توسط وزیران اقتصاد آلمان و ایران افتتاح شد. ایالت باواریا حدود 30درصد از اقتصاد کشور آلمان را در اختیار دارد. هدف از ایجاد این دفتر ارتقا سطح تجارت بین دو کشور است و ما نیز علاقه‌مندیم شرکت‌های ایرانی و آلمانی را با یکدیگر مرتبط کنیم. ما با تلاش‌های بسیار موفق شده‌ایم طی چند ماه گذشته همکاری اقتصادی باواریا را در ایران را به رشدی 94 درصدی برسانیم.

سپهری اضافه کرد: این جلسه که مدیرعامل و مدیر فروش شرکت RIBE  نیز در آن حضور داشتند، برای مرتفع کردن نیازهای متخصصان و فعالان ریلی ایران در ارتباط با شرکت RIBE که در زمینه برقی‌سازی قطارها در صنعت ریلی فعال است برگزار شد. همچنین قصد داریم بررسی کنیم این شرکت توانمندی انجام چه پروژه‌هایی را در ایران دارد.

پیشینه شرکت RIBE و ایالت باواریا

شرکت RIBE ایالت باواریا در سال 1911 میلادی تاسیس و در زمینه برقی کردن راه‌آهن، مدیریت سیستم، ایمنی و مترو با بیش از 1300 نیرو در سراسر جهان فعال است و در کشورهای اروپایی، آمریکا، چین و مالزی دفتر دارد. بیش از 20درصد از خطوط ریلی آلمان نیز از فناوری این شرکت استفاده می کنند. باواریا در قلب اروپا قرار دارد و وجه مشخصه آن، نسبت به دیگر ایالت‌های اطرافش پویایی اقتصاد، قدرت نوآوری و رقابت بالای بین‌المللی است. جمهوری اسلامی ایران نیز یک شریک اقتصادی قدرتمند‌است و هم‌اکنون میزان صادرات باواریا به ایران نزدیک به 300 میلیون یورو است که امکان افزایش سطح مراودات، برای سال‌های آینده نیز فراهم است.

ایران در سال‌های 2015 و 2016، دو هیات تجاری متشکل از اعضای اتاق تهران به آلمان اعزام کرد که ملاقات و مذاکرات مفیدی بین مقامات و شرکت‌های دو طرف صورت پذیرفت. ماحصل ملاقات‌های رسمی انجام‌شده و تفاهم‌نامه‌های منعقدشده، افتتاح دفتر اتاق تهران در اتحادیه صنعت و اقتصاد باواریا در سال گذشته و نیز متقابلاً افتتاح دفتر اتحادیه صنعت و اقتصاد باواریا در ساختمان اتاق تهران در این سفر بوده است تا از این طریق خدمات مناسبی را به شرکت‌ها و فعالان اقتصادی عضو اتاق تهران ارائه دهند.

طی این مدت، حجم مبادلات، سالانه به‌طور متوسط 2.4 میلیارد یورو بوده و پس‌از آن نیز به دنبال برقراری ارتباطات بیشتر از طریق تبادل هیات‌های تجاری، از ژانویه تا نوامبر 2016 میلادی صادرات بنگاه‌های ایالت باواریا به ایران 33 درصد افزایش پیدا کرده است که این میزان رشد، در بیشترین حالت خود از 2011 میلادی تاکنون نشان بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    در مورد برقی کردن هیچ چیز ننوشته که بیشتر درمورد باواریا المان است