| کد خبر ۳۰۴۷۷۵
کپی شد

◄ عدم رعایت دستورالعمل ابعاد و اوزان چه بر سر رانندگان کامیون آورد؟/ سود را شرکت های حمل و نقل و صاحبان کالا بردند

ابراهیم علیاری معتقد است اجرا نشدن دستورالعمل ابعاد و اوزان بیشترین سود را نصیب شرکت های حمل و نقل به دلیل دریافت کمیسیون های نجومی و صاحبان بار با توجه کرایه های مفتی کرد و تنها تنها عایدی که برای رانندگان کامیون داشت نابودی سرمایه های جانی و مالی آنان بود.

عدم رعایت دستورالعمل ابعاد و اوزان چه بر سر رانندگان کامیون آورد؟/ سود را شرکت های حمل و  نقل و صاحبان کالا بردند
تین نیوز |

رانندگان و کامیونداران معتقدند اجرا نشدن  دستورالعمل ابعاد و اوزان کامیون ها  نه تنها موجب از بین رفتن جاده ها به عنوان سرمایه های ملی شده، بلکه استهلاک سرمایه  شخصی  آنان را  نیز به دنبال داشته است.

به گزارش تین نیوز ، ابراهیم علیاری راننده خود مالک با بیان این که عدم اجرای مصوبه  ابعاد و اوزان مشکلات زیادی برای رانندگان کامیون به وجود آورده است.

وی گفت:  در این مدت تمام زیرساخت ها و جاده های کشور که جزو سرمایه های ملی و نیازهای ابتدایی و بنیادی حمل و نقل جاده ای بودند با یک سونامی ویران کننده مواجه و اکثرا نابود شدند.

او  افزود: حمل بار بدون رعایت ابعاد و تناژ مجاز کامیون ها، تنها عایدی که برای رانندگان و کامیونداران داشت نابودی سرمایه های جانی و مالی و افزایش استهلاک ناوگان بود.

به گفته علیاری از اجرا نشدن مصوبه ابعاد و اوزان بیشترین سود را نصیب شرکت های حمل و نقل به دلیل دریافت کمیسیون های نجومی و صاحبان بار با توجه کرایه های مفتی،  کرد.

این راننده کامیون تاکید کرد: جای تعجب دارد که  رانندگان و کامیونداران  با این همه خسارت و خسران از بارهای سنگین ،چرا به دنبال بارگیری هایی با تناژهای خیلی بالا برای جبران کرایه های پایین و غیر واقعی هستند.

این راننده خود مالک با بیان این که جلوی ضرر  از هر جا گرفته شود، منفعت است، گفت:  در انبارهای اکثر گمرکات مشاهده می شود  که کامیون های ترک بیشتر از ۲۲ تن بار حمل نمی کنند و اکثر بارهایی که برای گمرگات آذربایجان شرقی حمل می کنند  حدود  ۲۲  تن است.

علیاری افزود: متاسفانه  تاجران ایرانی همان بارها را بعد از سنگین سازی ۲۵ الی ۲۸ تن اعلام می کنند و  رانندگان برای حمل چنین بارهایی بیعانه هم پرداخت می کنند.

به گزارش تین نیوز، دستورالعمل و بخشنامه ابعاد و اوزان در پایان سال ۹۶ توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین و جهت اجرا به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ابلاغ شده اما متاسفانه با گذشت بیش از هشت سال، هنوز اجرا نشده  است.

البته مقررات ابعاد و اوزان مجاز تردد وسایل نقلیه باری و مسافری در راه های کشور یک بار در فرودین ماه سال 1397 و در زمان ریاست داریوش امانی بر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  ابلاغ و قرار شد از اول مهر ماه همان سال اجرایی شود اما به دللایل نامشخص  این کار به تعویق افتاد و تا امروز هم اجرایی نشده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • رضا پاسخ

    ای کاش اجرا بشه از شر استهلاک راحت بشیم

  • فکر پاسخ

    همه دست در دست دهیم وباهم بگویم برنامه ابعاد و اوزان باید اجرابشه