◄ بزرگنمایی در نرخ کرایه تاکسی های فرودگاه امام/ ملیکا محمدی سوار تاکسی اینترنتی بود؟
بالاترین نرخ کرایه خودروهای فرودگاهی که برای مسیرهای مرکز شهر اعمال می شود [ مدارک پیوست است ] از ۵۰۰ الی ۵۵۰ و برای مسیرهای دور مانند فرودگاه به منطقه تجریش از 650 هزار تومان تجاوز نمی کند.
دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: بالاترین نرخ کرایه خودروهای فرودگاهی که برای مسیرهای مرکز شهر اعمال می شود [مدارک پیوست است] از ۵۰۰ الی ۵۵۰ و برای مسیرهای دور مانند فرودگاه به منطقه تجریش از 650 هزار تومان تجاوز نمی کند.
به گزارش تین نیوز، حمید حسین زاده این مطلب را در پاسخ به گزارشی بیان کرد که در یکی از رسانه های آنلاین اقتصادی با عنوان «قیمت های میلیونی برای انتقال مسافران از فرودگاه امام به مناطق مختلف شهر تهران/ فرودگاه تا شهرری چند؟» منتشر و در آن عنوان شده «اجازه تردد تاکسی های اینترنتی در فرودگاه امام خمینی(ره) در کنار خدمات رسانی نامناسب به مسافران ورودی از پروازهای خارجی به داخل در شرایطی داده نمی شود که علاوه بر کرایه های میلیونی که برخی تاکسی های فرودگاه برای انتقال مسافران به مناطق مختلف تهران طلب می کنند، جمله «فعلا تاکسی نداریم» هم، سیگنال های نامساعدی بر اعصاب مسافران از راه رسیده صادر می کند.»
حسین زاده در مورد این گزارش به تین نیوز گفت: خبرنگار مذکور در گزارش خود ، زمین و زمان را بهم بافته تا برسد به بیان اصل مطلبی که در دل داشته است که بله ایها الناس چه نشستید که کرایه اسنپ وتپسی از فرودگاه به تهران و بالعکس فقط و فقط ۱۵۰ هزارتومان است و اینکه مگر دیوانه اید که به خودروهای فرودگاهی کرایه بیشتر و یا به زعم ایشان مبلغ میلیونی پرداخت کنید.
وی افزود: آیا از این بهتر و واضح تر ممکن بود که تابلوی تبلیغاتی اسنپ و تپسی را در دست گرفت و به نمایش گذاشت؟ و در کنار تبلیغ مثبت برای آنها برای فرودگاه و رانندگانش سمپاشی کرد؟
حسین زاده تاکید کرد: باید از این خبرنگار که در گزارش نادرست خود به خبر غیرواقعی دریافت کرایه های میلیونی در فرودگاه متوسل شده، پرسید: مستندات شما کجاست؟ چه مدرکی مبنی بر دریافت کرایه میلیونی از فرودگاه به داخل تهران دارید؟ آیا با مسئولان ذیربط فرودگاه صحبت کردید و موارد را راستی آزمایی کردید؟ البته و صد البته که خیر و این کارها را انجام ندادید ، چرا؟
دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: به نظر می رسد رسالت و وظیفه این رسانه اظهار ناراحتی از ممنوعیت فعالیت رسمی اسنپ و تپسی در فرودگاه و تلاش در راستای ایجاد مطالبه برای دعوت از این اپ ها برای فعالیت رسمی و کسب جایگاه در فرودگاه امام وتحت تاثیر قراردادن مقامات جهت اجابت این مطالبه و همینطور بیان و تبلیغ نرخ های پایین کرایه اپ های مذکور قرار گرفته بود، و البته که مثلا این حرف ها اصطلاحا از زبان مردم بیان شد.
وی افزود: رسانه ها چه زود دچار انبوه فراموشی ها از تخلفات و اقدامات غیراخلاقی و شکایت های فراوان از این اپ ها و از جمله کشته شدن تاسف انگیز همین چند روز پیش مرحومه ملیکا محمدی ورزشکار ملی پوش شدند. آیا می دانید که ملیکا محمدی به بواسطه آماتور و ناشی بودن راننده اسنپ و نا ایمن بودن خودروی مورد استفاده او جانش را از دست داد؟
حسین زاده عنوان کرد: آیا واقعا فرقی میان خودروی شاسی بلند رافور و تویوتا کمری گران قیمت فرودگاه با خودروی شخصی پراید و تیبا وجود ندارد؟ آیا تفاوت در نرخ کرایه های آنها غیرمنطقی و ناعادلانه است ؟
وی تاکید کرد: آیا رسالت خبرنگاری موجب نشد در تهیه گزارش یک پرس وجوی کوچک هم از نرخ های معمول اصناف دیگر و همینطور از حضور خیل دلالان ارز فروش و جذب مسافر در فرودگاه به عمل آورید؟ مثلا وسوسه نشدید علت نرخ ۱۵۰ هزارتومانی یک فنجان چای در غرفه فرودگاه را جویا شده و طعم غیر دبش! آن را بچشید؟ ظاهرا در نظر شماری از رسانه ها تنها وصله ناجور، کرایه خودروهای عمومی فرودگاه و بزرگترین ایراد آن عدم حضور رسمی اسنپ و تپسی در این مکان است.
این مقام صنفی خاطرنشان کرد: لازم است مسافران فرودگاه بدانند هم نرخ کرایه ۱۵۰ هزار تومانی اسنپ و هم کرایه های میلیونی خودروهای فرودگاهی صحت نداشته و دروغ است و هم اینکه اسنپ وتپسی دوشادوش مسافربرهای شخصی و تاکسی های داخل شهری با حضور غیرقانونی خود نه تنها در فرودگاه امام فعالیت چشمگیری دارند بلکه جاده های کشور را نیز تسخیر کرده اند.
وی گفت: در خودروهای فرودگاهی بالاترین نرخ کرایه ای که برای مسیرهای مرکز شهر اعمال می شود [ مدارک پیوست است ] از ۵۰۰ الی ۵۵۰ و برای مسیرهای دور مانند فرودگاه به منطقه تجریش از 650 هزار تومان تجاوز نمی کند.
دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور با بیان این که دانستن تفاوت استهلاک یک خودروی خارجی مانند تویوتا رافور و یک پراید یا تیبا کار سختی نیست، افزود: ضمن این که در مورد خودروهای فرودگاه که هزینه های لوازم یدکی و نگهداری آن سر به فلک کشیده حتی همین کرایه ها هم اقتصادی و مقرون بصرفه نیست.
وی عنوان کرد: رانندگان خودروهای عمومی فرودگاه گذشته از تایید صلاحیت شان که با اخد کارت هوشمند صورت میگیرد همواره تحت نظارت های شدید و دایمی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه و مدیران فنی شرکت ها بوده و حداقل سالی یک بار باید سلامت روانی و جسمانی و وضعیت عدم اعتیاد به مواد مخدر آنها توسط مراکز بهداشتی و نظامی مورد بررسی قرار گرفته و درصورت تایید با اخذ کارت سلامت و گواهی عدم اعتیاد و گواهی حسن اخلاق و ... می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و جالب است که تمام هزینه های این موارد که حتی تحت پوشش بیمه نیست، به عهده خود رانندگان است و همه این موارد جهت سلامت و ایمنی و رفاه حال و آرامش روانی مسافران و کاستن از میزان سوانح و تلفات جانی است.
حسین زاده افزود: آیا با این تفاوت ها که خیلی خلاصه اشاره شد مقایسه ناوگان عمومی و رانندگان حرفه ای و قانونمند با خودروهای اینترنتی فعلی که صاحبان امتیاز آنها کوچکترین مسئولیتی در قبال خطرات احتمالی برای مسافر بعهده نمیگیرند منصفانه است؟ و خلاصه اینکه اگر وضعیت فرودگاه بین المللی امام دغدغه شما باشد باید اهمیت و کیفیت ناوگان ویژه آن نیز برابر با سطح استاندار جهانی مورد نظر باشد.
او ادامه داد: در خاتمه عرایضم گلایه ای هم دارم از خبرگزاری محترم تین نیوز که چرا این خبرگزاری با وجود اشراف کامل به مسائل و مشکلات حمل و نقل عمومی گزارش مخدوش و نادرست اقتصاد آنلاین را باز نشر نموده است و اینکه انتظار می رود مدیریت محترم شهر فرودگاهی امام پیگیر موضوع شده و پاسخی شایسته به مطالب خبرنگار اقتصاد آنلاین بدهد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.