| کد خبر: 263053 |

◄ دغدغه تامین نان شب جایگزین درخواست رفاه حداقلی رانندگان جاده ای شد

علیرغم تلاش ها و پیگیری های زیاد تشکلات صنفی رانندگان و چندین بار طرح در صحن مجلس‌، متاسفانه سختی کار رانندگان تاکنون محقق و تصویب نشده است.

تین نیوز

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: از مدت ها پیش یکی از اصلی ترین مطالبات رانندگان اعم از رانندگان سنگین و سبک، برون شهری قرار گرفتن شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور و تصویب و اجرای قانون سختی کار در خصوص  رانندگان حرفه ای بوده و هست.

خبر مهم امروز:

اعلام سامانه و مدارک لازم برای ثبت نام واردات کامیون و اتوبوس خارجی

به گزارش تین نیوز، حمید حسین زاده به خبرنگار ما گفت: به دلایل  و توجیهات مختلف‌، علیرغم  تلاش ها و پیگیری های زیاد تشکلات صنفی رانندگان و چندین بار طرح در صحن مجلس‌، متاسفانه سختی کار رانندگان تاکنون  محقق  و تصویب نشده است.

وی افزود: در حال حاضر عدم توجه و اهتمام  کافی دولت و مجلس به این مطالبه  از یک سو و یاس ناشی از عدم تصویب سختی کار و افزایش مشکلات ریز و درشت جدید به خصوص مشکلات معیشتی از سوی دیگر‌، سبب شده است این مطالبه  اساسی و مهم، ناخواسته از اولویت مطالبات رانندگان ناوگان عمومی بین شهری خارج  و از اذهان رانندگان تا حدی زدوده شود.

این فعال صنفی تاکید کرد: فعلا با توجه به شرایط اقتصادی دغدغه هر صبح و شام رانندگان تامین نان شب و تلاش برای بقا جایگزین درخواست رفاه حداقلی و منزلت اجتماعی گمشده رانندگان شده است.

بیشتر بخوانید:

رانندگان جدید الورود جایگزین رانندگان بازنشسته و صوری نشدند

حسین زاده گفت: مشکلات کوچک و بزرگ رانندگان ناوگان سنگین و سبک از جمله رانندگان کامیون، رانندگان اتوبوس و رانندگان سواری کرایه بین شهری آنچنان فزونی یافته است که نام بردن و پرداختن به تک تک آنها مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد بود.

پیش از این رئیس کانون رانندگان حمل و نقل جاده‌ ای بخش مسافر استان فارس نیز در این مورد به تین نیوز گفته بود: مشاغل سخت و زیان آور مشاغلی است که در آن اگر محیط کاری از نظر عوامل فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی استاندارد نباشد؛ سلامت افراد به خطر می‌ افتد.

احسان روشن روز عنوان کرده بود: این خطرات تنش‌ های روحی و جسمی سنگینی به شاغلان در این محیط‌ ها وارد می‌ کند که قطعا رانندگان حمل و نقل جاده‌ ای از لحاظ تعریف قانونی، مشمول گروه ب و کار در حوزه های خاص مشاغل سخت زیان آور خواهند شد.

رئیس کانون رانندگان حمل و نقل جاده‌ ای بخش مسافر استان فارس خاطر نشان کرده بود: متاسفانه موانع و تعارض ها در قوانین موجود، سد راه قرارگیری  شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور شده است که  رفع این موانع با پیچیدگی های عجیبی روبه رو است.

وی افزوده بود: ضمن اینکه کنترل و نظارت در تناوب و توالی کار رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ ای (جهت بازنشستگی) تقریبا امکان پذیر نیست و بسیاری از عوامل و مشکلات فنی دیگر که این امر را با پیچیدگی های خاصی مواجه نموده است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری رانندگان حمل و نقل جاده‌ ای بخش مسافر کشور تاکید کرده بود: در عین حال به دلیل جمعیت زیاد افرادی که به شغل رانندگی حمل و نقل جاده‌ ای اشتغال دارند، اجرای احتمالی این طرح توسط قوه مقننه و قوه مجریه مستلزم برنامه ریزی تخصصی و اختصاص بودجه است که این معضل را نیز باید به بقیه مشکلات اضافه شود.

رئیس کانون رانندگان حمل و نقل جاده‌ ای بخش مسافر استان فارس خاطرنشان کرده بود: بر اساس استعلام هایی که در سال 1400 از مرکز پژوهش‌ های مجلس شورای اسلامی انجام دادم، احتمال می دهم تنها راه ورود شغل رانندگان حمل و نقل جاده‌ای به زمره مشاغل سخت و زیان آور، استثنا کردن و تصویب قوانین خاص توسط نمایندگان مردم در خانه ملت و همکاری مدیران مربوطه در مجموعه دولت است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 6 0

    لااقل هشت سال بیمه 72تا80راننده گان راکه توسط شرکت ها به تاراج رفته ونصفه ونیمه وجود دارد باراهکاری به سرانجام برسانید

  • اسفندنوروستا 6 0

    دغدغه کار شغل دارم کمکم کنید

  • ناشناس 7 0

    هرجا کار میکنم سر مه نشده تعلیق نیرو می‌کنند چه خاکی بر سرم بکنم

  • مهدی 7 0

    لطفا بيمه رانندگان را از سال ۷۲ تا۸۲ را جزوه سابقه رانندگان بیاورید

  • خسروابادی 1 0

    باربری های که از۷۲تا۸۰ حق بیمه رانندگان زحمت کش خوردن دارن یک یکی تاوانش پس میدهن خداوند دیگر است شیرگیر

  • ناشناس 4 0

    سلام وضعیت رانندگان مناسب نیست صنف هیچ کار مثبتی انجام نداده هرسال تعرفه بیمه بالامیره بیمه تکمیلی هزینه ها پرداخت نمیکنه میگن قرارداد نداریم بودجه نداریم تاکی ظلم به رانند آقای ریئس

  • مهرانی 3 0

    کار با ماشین چه سبک چه سنگین مشگلات خودشو داره ویک راننده باید باتمامه این مشگلات و الودگی وسختی کار کنار بیاد .تویه تمام دنیا رانندگی جزعه مشاقل سخت وزیان اور حساب میشود چرادر کشور ما هیچ توجوهی به این موضوع نمیکنن .انواع مریضیها از کمردرد.بواسیر.ارتروز گردن .کمر وپا وسیاتیک واز همه مهمتر ناراحتیهایه عصبی باکمترین درامدو پشتوانه واین لوازم یدکی گرون وبی کیفیت .اخه چی میمونه برایه یک راننده که بعد ۳۰سال بخواهد بازنشسته بشه.لطف با سختی کار رانندگان موافقت کنید

  • محمد ملک نژاد 1 0

    سلام وخدا قوت به نظر آقایان نماینده سختی کار یعنی چه ؟ اگر فقط یکماه و هر شب ساعت دو نصف شب از تونل جای خواب اتوبوس بیدارت کنند و سرنوشت و خون و مسیولیت 20نفر مسافر را به دستت بدهند ، آنوقت قیافه ت و تمام بدنت ریختش عوض نشه و تازه معتاد نشی و تا صبح یک پاکت سیگار نکشی اونوقت ذشغل رانندگی سخت نیست و عشق و حال ه همش ، مدت ده سال عملآ شرکتهای حمل و نقل حق بیمه را بالا کشیدن حالا شما اقساطی به سابقه مون اضافه کنید تا با 60سال سن بشیم سی سال سابقه و از سر نسل ما راحت باشید

  • علی 3 0

    راننده نیسان ابی هستم فقط یک سرویس یکی از مسئولین همراه من بیان مسیر شیراز تبریز بعد ببینن رانندگی جز مشاغل سخت هست یانه!

  • ک 2 0

    حالاکه جاده یه دوطرفه تهران بندرعباس وبندرامام ،تهران شبسترمیانه تبریز،تهران مشهدوتهران چابهارخاکی راهورزاهدان تهران شیرازحالااتوبان شدن وکامیونهااز۲۱۰اسب بخاربه ۴۶۰اسب و۵۶۰باریتاردررسیدن .
    همه راننده هابراثرقندخون وفشارخون فوت شدن وکورشدن وتصادف کردن ومردن وخیلی کم بازنشست شدن.
    الان نسل جدیدمیتونن کارکنن قانونمندی واسه چیه.

  • غلامعلی 1 0

    باسلام لطفاً از شما میخواهم بیمه ما رانندگان راازسال ۷۲تاسال۸۲پیگرشوید۱۰سال است

  • S gh 1 0

    نمایندگان مردم فقط موقع رای گیری نماینده مردم میشن بس دل به این ... نبندین کاری هم بکنه خود راننده باید پیش بیفته ۴۳سال قانونهایی تصویب کردن همه بر ضرر راننده

  • ناشناس 2 0

    دیگه تو مملکت کسی نمونده که حساب وکتاب بلد باشه همه رفتند چه میدونند سختی کار وزیان آور چیه فقط خدا به داد رانندگان برسد

  • ابراهیم تقی زاده 2 0

    سلام کاشکی دبیرمحترم ازمجلیسیها شرایط کارسخت رومطالبه میکردن وماهم متوجه میشدیم که کدام شغل وبه چه دلایلی کارسخت محسوب میشه مگراین رانندگان نیستن که اقتصادمیچرخونن مگردرتامین خوراک کوتاهی کردن مگرهمین رانندگان نیستن که شب روزدرجادهای داغون کشورمان بادادن عوارضی نچندان راضی به پرداخت آن وباکلی ناملایمات استهلاک ماشین همچون لاستیک لوازم یدکی و غیره میسوزن ومیسازن وخیلی مشکلات دیگرکه قابل بیان نیست چرانباید کارسخت زیان آور نباشدمگرغیرازرانندگی درحمل ونقل سخترهم وجوددارد؟

  • ناشناس 1 0

    سلام. بنده چهل دو ساله که گواهینامه یک دارم از روز اول با تریلی کار کردم .از سال ۷۲ الی ۸۲ پول بیمه را باما محاسبه کردن ولی سابقه آن محسوب نشده .الان بنده در سن ۶۸ سالگی درآستانه باطل شدن کارت هوشمندم هستم .دوتاجوان بیکاردارم و که برای تامین زندگی آرزو میکنم هنوز هم بازنشسته نشوم..

  • راننده 3 0

    رانندگی شغلی پر از استرس و پر مسولیت وخطرناک بوده وبه مرور زمان درد مفاصل و دیسک کمر را دارد و به مرور چشم ضعیف وگوش شنوایی آسیب میبیند کار سخت و طاقت فرساست از مشاغل سخت در جامعه کاری محسوب می شود تشکر از راننده گان سنگین سوار