| کد خبر: 262080 |

با وجود وعده های سازمان تامین اجتماعی؛

◄ رانندگان جدید الورود جایگزین رانندگان بازنشسته و صوری نشدند

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور از عدم جایگزینی رانندگان جدید الورود با رانندگان بازنشسته یا صوری با وجود قول های داده شده در این زمینه، خبر داد.

تین نیوز

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور از عدم جایگزینی رانندگان جدید الورود با رانندگان بازنشسته یا صوری با وجود قول های داده شده در این زمینه، خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز، حمید حسین زاده به خبرنگار ما گفت: قبل از ورود به این بحث لازم است اشاره شود در قبال هزینه های تحمیلی به رانندگان عمومی از قبیل نرخ کرایه دستوری‌، مبالغ گزاف و دایمی دریافت و تمدید کارت هوشمند‌، آموزش ها و آزمایشات ادواری با نرخ آزاد و الزام انطباق با مقررات سختگیرانه و تاریخ مصرف گذشته و ... بخش دولتی عنایت نموده و دو مورد یارانه حمایتی در مورد بیمه رانندگان و سوخت قائل شده بود که متاسفانه در حال حاضر هر دو به محاق رفته و تناسب هزینه و دخل وخرج راننده را به کلی از میان برده است.

وی افزود: چند سال پیش سازمان تامین اجتماعی با بیان مشکلاتی که در خصوص دریافت بودجه یارانه بیمه رانندگان با دولت داشت به جای حل مشکلات خود با دولت‌، اقدام به پاکسازی صورت مسئله و یارانه بیمه را برای کلیه رانندگان جدید الورود به طور کامل قطع کرد.

این فعال صنفی عنوان کرد: متعاقب این اقدام که با اعتراضات تشکل های صنفی مواجه شد‌، گفتند به زودی با شناسایی و حذف رانندگان غیر واقعی که به شغل دیگری اشتغال دارند، مشکل حل و یارانه بیمه رانندگان بدون یارانه برقرار خواهد شد.

او تاکید کرد: علیرغم اعلام همکاری لازم در این خصوص از سوی تشکل های رانندگان،  متاسفانه این موضوع تحقق نیافت و به نظر آمد که این موضوع بیشتر بهانه است و اراده ای جدی جهت برقراری مجدد یارانه از سوی سازمان های ذیربط در این خصوص وجود ندارد و وعده و وعیدهایی که از جانب وزیر راه و وزیر تعاون و مدیران بیمه داده شده بود رنگ واقعیت به خود نگرفت.

حسین زاده گفت: همزمان با این رخداد، سازمان تامین اجتماعی حق بیمه را در طی سال هایی که یارانه را قطع کرده بود به طور مرتب و با شیب تند افزایش داد تا جایی که دیگر توانی در اکثر  رانندگان جدید الورود برای پرداخت حق بیمه آزاد نماند و این افراد عاجز از پرداخت حق بیمه آزاد، یا عطای این شغل را به لقایش بخشیده  و به اسنپ و تپسی پیوستند یا ناچارا برای ادامه فعالیت با قطع بیمه تامین اجتماعی خود متوسل به بیمه روستایی و عشایری شدند که در قبال ارائه نکردن خدمات درمانی و پزشکی‌، حق بیمه بسیار کمتری دریافت می کند.

وی عنوان کرد: مفهوم این روند یعنی این که راننده ای که توان پرداخت ماهانه حق بیمه خود را نداشت به ناچار خود وخانواده اش را در قبال هزینه های سرسام آور درمان و خدمات پزشکی که برای هر خانواده ای محتمل است‌، پیشاپیش تسلیم قضایا نموده و می باید در صورت مواجه با حادثه یا بیماری برای جبران هزینه درمان خود وخانواده اش یا به قرض متوسل شده یا وسایل زندگی از جمله وسیله امرار معاش خود را بفروشد.

این فعال صنفی افزود: این پروسه به همراه دیگر ناملایماتی که از سوی بخش دولتی و پلیس راه و قطع یارانه سوخت  و..  به راننده تحمیل می شود موجب شده که امروز  ورودی این شغل به حداقل و خروجی به حداکثر برسد و وضعیت طوری شود که فعلا برای اربعین متوسل به راننده و ناوگان پاکستانی غیره  شویم  و مسلما با این اوصاف زین پس بیشتر دست به دامان این کشورها خواهیم شد که هم کیفیت ناوگان ارسالی و هم مهارت رانندگانشان به مراتب پایین تر از نوع وطنی است.

حسین زاده تاکید کرد: حال سوال ما از سازمان تامین اجتماعی که در ایجاد این وضعیت ناهنجار به قدر خود سهم داشته و مسئول بوده این است که شما حداقل در این چند سال می توانستید به جای افرادی که از رانندگی بازنشسته شده و از شمول دریافت یارانه خارج شدند، رانندگان بدون یارانه را با در نطر گرفتن سابقه ورود جایگزین خروجی ها نمایید.  چرا چنین نکردید؟ و نمی کنید؟

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: البته ناگفته نماند که این سازمان در یکی دو نوبت با ارائه لیست هزار نفره از اسامی به اصطلاح رانندگان جدید  مدعی شده است که آنها را در شمول رانندگان بهره مند از یارانه دولتی قرار داده است.

او افزود: اگر واقعا چنین بود جای تقدیر و تشکر بود اما بنده به سهم خود در بررسی آخرین لیست ارائه شده از سوی این سازمان‌، حداقل در مورد استان تهران، موردی را پیدا نکردم که واقعیت داشته باشد. اکثر اسامی ذکر شده در لیست، جملگی از رانندگان قدیمی بودند که یارانه آنها هیچ وقت قطع نشده بود که مجدد برقرار شود.

این فعال صنفی عنوان کرد: واقعا صدور چنین لیستی از سوی یک سازمان رسمی با توجه به مفاد آن بسیار عجیب و شوک آور است و دلیل  و چرایی صدور آن با اطلاعات نادرست جای پرسش جدی دارد.

حسین زاده خاطرنشان کرد: دولت و مسئولان باید بدانند بخش کثیری از  متقاضیان جدید رانندگی جوانانی هستند که علیرغم داشتن مدارک تحصیلی بالا‌، با عدم یافتن شغل متناسب خود در جامعه‌، روی به رانندگی می آورند و اینها دقیقا افرادی هستند که دولت محترم متعهد به ایجاد اشتغال برای آنان است.

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: کجاست حمایت؟ یک جوان متقاضی این شغل! فارغ از هزینه های لازم برای دریافت مجوز و غیره‌،  برای شغلی که خاک خوری دارد و درآمدش هیچ تضمینی ندارد، چگونه ماهی یک میلیون و هشتصد تا دو میلیون و دویست حق بیمه ماهانه پرداخت کند؟  

وی افزود: من از تمام مسئولان ذیربط‌، وزارت راه‌،  راهداری و حمل و نقل جاده ای  و  وزارت  تعاون و کار درخواست دارم  با کمی بررسی وضعیت آماری رانندگان و مشکلات عدیده ای که دامنگیر این شغل شده است به عمق  این فاجعه حمل و نقلی که در شرف وقوع است پی برده و اگر می خواهند چیزی از حمل و نقل عمومی جاده ای مسافر در اشکال مختلفش باقی بماند به فکر چاره باشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد 0 0

    من حیث المجموع و با در نظر گرفتن تمامی جوانب باید گفت : همینه که هست !

  • کاوه عربانی 0 0

    یعنی کاری کردن که تااسم کارت هوشمندمیاد آدم و غم میگیره مخصوصابعداز گذشتن از ۷خان_رستم و گرفتنه کارت هوشمند یطرف تمدید_سالیانش خودش بتنهایی یطرف یعنی فقط عذاب و شکنجه برای رانندگان بعدمسئولین اظهارمیکنن که چرا رانندگان سنگین کم داریم!! من خودم سال۹۴ برای کارت هوشمنداقدام کردم یعنی پدرم دراومد برای گرفتنش آخرشم بخاطرپرداخت سهم سنگین ماهانه عطاشوبلقاش بخشیدم و کلااز حرفهءرانندگی سنگین خارج شدم بااینکه خییییلی به این شغل علاقه داشتم😕🥺😟