| کد خبر: 236984 |

◄ آیا اراده جدی برای شناسایی رانندگان واقعی از غیر واقعی وجود دارد؟

در حالی که مدیرکل نام نویسی و حساب های سازمان تامین اجتماعی ، 11 آبان ماه امسال از انجام پذیرش و بهره مندی رانندگان جدید الورود از یارانه دولت طی جایگزینی با افراد غیر شاعل خبر داده است، دبیر کانون سراسری انجمن‌ های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور می گوید بعید است این طرح جامعه عمل پوشیده و با موفقیت اجرایی شود.

تین نیوز

در حالی که مدیرکل نام نویسی و حساب های سازمان تامین اجتماعی  ، 11 آبان ماه امسال از انجام پذیرش و بهره مندی رانندگان جدید الورود از یارانه دولت طی جایگزینی با افراد غیر شاعل خبر داده است، دبیر کانون سراسری انجمن‌ های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور می گوید بعید است این طرح جامعه عمل پوشیده و با موفقیت اجرایی شود.

به گزارش تین نیوز،  حمید حسین زاده  با بیان این که به نظر می رسد با این طرح سازمان تامین اجتماعی می خواهد از خود رفع مسئولیت کرده و توپ را به زمین خود رانندگان بیندازد، به خبرنگار ما گفت: با توجه به مکانیزم پیچیده و سختی های موجود در تفکیک رانندگان واقعی از غیر واقعی  و عدم وجود  اراده جدی و نبود مکانیزم و دستور العمل  مشخص در این خصوص،  بعید است که این طرح جامعه عمل پوشیده و با موفقیت اجرایی شود.

این فعال صنفی افزود: در واقع تامین اجتماعی می گوید انجمن ها کسانی را که از بیمه یارانه ای استفاده می کنند و در واقع راننده واقعی نبوده و صرفا جهت استفاده از یارانه بیمه ای کارت هوشمند گرفته اند، شناسایی و کارت شان را باطل کند تا سازمان تامین اجتماعی رانندگان  جدید را به همان تعداد جایگزین آنان کند.

بیشتر بخوانید:

یک خبر جدید برای رانندگان عمومی جدیدالورود بخش مسافر

حسین زاده عنوان کرد: فارغ از درستی و نادرستی این حرف و سخت بوده اجرای این کار و این که اقدام مذکور باید توسط خود بیمه و سازمان راهداری صورت گیرد و نه انجمن ها، باید گفت تامین اجتماعی اگر واقعا می خواست این کار را انجام دهد در قبال چند هزار راننده ای  که طی چند سال گذشته بازنشسته شده و یا به اشکال دیگر از پوشش بیمه خارج شده اند می توانست یارانه آنها را به رانندگان جدید الورود  اختصاص دهد به خصوص که با این وضعیت حمل و نقل عمومی تعداد خروجی ها از حمل و نقل عمومی اگر بیشتر از ورود های جدید نباشد کمتر هم نبوده است.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از نامه شماره 5011/1400/2569 محمد محمدی مدیرکل  نام نویسی و حساب های سازمان تامین اجتماعی به رئیس انجمن صنفی رانندگان سواری کرایه بین شهری آمده بود: احتراما با توجه به نامه مورخ نهم مهر ماه 1400  با عنوان وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص پذیرش رانندگان جدیدالورود با معافیت حق بیمه سهم هدفمندسازی یارانه ها به اطلاع می رساند: با عنایت به عدم تامین منابع مالی لازم توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، وفق توافقات به عمل آمده با سازمان های متولی حمل و نقل (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای (بین شهری)) و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور (درون شهری)) پذیرش و بهره مندی رانندگان جدید الورود از یارانه دولت، طی جایگزینی با افراد غیرشاغل انجام می گردد. ضمنا شناسایی و معرفی رانندگان حایز شرایط نیز از طریق سازمان های مذکور صورت می پذیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی بیات 0 0

    من از مسئولین خواهش میکنم به این وضعیت حق بیمه رانندگان رسیدگی عاجل بفرماییند
    من خودم به دلیل تصادف منجر به فوت که در شهرستان نقده داشتم ومتاسفانه در لحظه تصادف بیمه شخص ثالثم تمام شده بود مشمول پرداخت دیه از جیب شدم ومتاسفانه سالها بدلیل زندان و بیکاری نتوانستم بیمه پرداخت کنم وهوشمندم باطل شد و مجددا بعد ۸ سال اقدام به دریافت هوشمند کردم و مشمول قانون پرداخت حق بیمه بدون یارانه دولتی شدم
    ؟متاسفانه الان میبینم افراد خیلی زیادی به شغل های دیگر مثل سوپر مارکت یا کبابی یا لوازم خانگی و...... مشغول هستن اما بیمه انان بیمه راننگان هست
    این انصاف نیست که من و یا امثال من که روزها وشبها دور از خانواده در بیابان هستیم مشمول یارانه دولت نباشیم وافرادی که رنگ جاده رو ندیدن از حق یارانه دولت برخوردار باشن

  • احمد 0 0

    یگانه علت بوجود آمدن راننده واقعی و غیر واقعی , فقط حقه بازی برای استفاده از یارانه بیمه هست ,, و متاسفانه تنها راه حل اساسی گویا اینه که , این یارانه رو کلا بردارند و حق بیمه تمام رانندگان , چه قدیمی و چه جدید به نرخ واقعی بدون حتی یک در صد ارفاق حساب بشه و این بساط بکلی و یکبار برای همیشه برچیده بشه . ظلم بالسویه عدل است .