بازدید سایت : ۸۶۲۵۴

◄ وام خرید کامیون با سود 9 درصد مختص رانندگان پایه 1 صحت دارد؟

اخباری در شبکه های اجتماعی در حال هم رسانی است که حکایت از اعطای وام خرید کامیون مختص رانندگان پایه یک با سود 9 درصد و اقساط 60 ماهه است.

وام خرید کامیون با سود 9 درصد مختص رانندگان پایه 1 صحت دارد؟
تین نیوز |

اخباری در شبکه های اجتماعی در حال هم رسانی است که حکایت از اعطای وام خرید کامیون مختص رانندگان پایه یک با سود 9 درصد و اقساط 60 ماهه است.

بخش رصد و بررسی شبکه های اجتماعی تین نیوز اخیرا اخباری را در فضای مجازی رصد کرده که به صورت گسترده در حال هم رسانی است. بر اساس این اخبار که در صفحه های پربازدید اینستاگرامی منتشر شده وام خرید کامیون با سود 9 درصد به رانندگان پایه یک پرداخت می شود. باز نشر گسترده این گزارش در فضای مجازی نشان می دهد اشتیاق به تمایل به دریافت وام برای خرید و نوسازی کامیون و تریلی در کشور به شدت بالا است.

گزارش پربازدید روز را بخوانید؛

◄ راه آهن رشت آستارا؛ بی رحم ترین پروژه تاریخ ۴۰ ساله اخیر کشور

◄ کتمان کاهش حمل بار و مسافر ریلی، تغییری در واقعیت ایجاد نمی کند

تین نیوز به عنوان رسانه تخصصی حمل و نقل کشور بر اساس رسالت خبری خود درستی یا نادرستی این اخبار را در اسرع وقت از مراجع و سازمان های ذیربط از جمله سازمان راهداری و وزارت تعاون جویا شده و صحت و سقم گزارش های اینچنینی را ارزیابی خواهد کرد و نتیجه را به اطلاع قشر زحمتکش راننده کامیون خواهد رساند.

با این حال لازم است رانندگان کامیون نسبت به این گونه اخبار – خصوصا وام خرید کامیون - که هر از چندی در فضای مجازی منتشر می شود هوشیار باشند چرا که اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اگر از سوی مرجع خبری و رسانه معتبری منتشر نشده یا تایید نشوند، اخبار فیک به شمار آمده و ممکن است طعمه کلاهبرداران برای اقشار راننده کامیون باشند.

گزارش پربازدید روز را بخوانید؛

شبهه تخلف 1000 واگنی در خصوصی سازی های راه آهن

◄ مدیران راه آهن از مشکلات مالکان واگن بی اطلاع هستند؟

جزئیات وام ادعایی خرید کامیون و نوسازی

  • در خبر مذکور ادعا شده است که این وام ها از وزارت تعاون و سازمان راهداری کارسازی می شود. به این معنی که رانندگان واجد شرایط با ثبت نام در سامانه وزارت تعاون و با تایید سازمان راهداری به سیستم بانکی معرفی می شوند.

  • در این خبر ادعا شده است که این وام ها برای نوسازی کامیون های فرسوده و جایگزین کردن کامیون های اسقاط پرداخت می شود.
  • طبق این اخبار ادعا شده است که اولویت پرداخت وام خرید کامیون با مالکان کامیون های یخچالدار است و مالکان کامیون های با عمر بیش از 50 سال نیز در اولویت این طرح قرار دارند.
  • ادعا شده است که مدارک لازم برای دریافت وام مذکور شناسنامه راننده، برگ سبز خودرو، سند حقیقی یا وکالتی خودرو و کارت هوشمند است و دریافت وام 2 ماه از زمان ثبت نام طول می کشد.
  • اخبار مذکور این ادعا را مطرح کرده اند که مبلغ وام 80 درصد قیمت کامیون را پوشش می دهد و سود وام 18 درصد است که 8 درصد آن را مالک و 9 درصد دیگر را سازمان راهداری تقبل می کند. در این اخبار به سقف وام و بانک های ارائه دهنده اشاره ای نشده است. همچنین جزئیات دقیقی درباره نحوه ثبت نام تسهیلات نیز در اخبار اینستاگرامی فوق الذکر وجود ندارد.

شایان ذکر است تین نیوز صحت و سقم تسهیلات مذکور را از مراجع معتبر قانونی پیگیری و در این باره به فوریت اطلاع رسانی خواهد کرد

* برای دریافت سریعتر اخبار و تحلیل های مهم حوزه حمل و نقل اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Reza پاسخ

    این طرح باید از اون اول میشد تا بجایدلالها رانندگان واقعی صاحب ماشین بشن،کلی در کشور ماشین اسقاطی تردد میکنن.

  • محمد پاسخ

    دروغی که میگی راست است

  • پیام پاسخ

    الکی میگه

  • علی محمدی پاسخ

    نه قسم ابوالفضل
    نه دموخروس......بیست سال است؟
    میگن

  • علی پاسخ

    دو من آسفالت روی این چاله ها که تریلی با بارش توی اون گم میشه نمیریزید وام میخاد بده اینم جک سال بود که شنیدیم

  • خطیب پاسخ

    رسم دولتهای دنیابه جز دولت مردم مدار!!ایران حمایت بی چون وچراازرانندگان سنگین سواره،،امروزکه ماآزمایشگاه ماشین سنگین های چین شده ایم ودشمن چینی حالشومیبره،،بایدیک چیزم اضافه بدیم تانون دربیاریم،،آیادلال قدرتمندواردات امروزازپول میگذردوماشین به آسانی بدست مامیرسد،،طنزی بیشترنیست.

  • ناشناس پاسخ

    خدا کند اين کار را دولت انجام دهد تامن رانند اسقاط سوار هم‌بتوانم‌‌ماشین نو سوارشم‌‌بعداز‌۳۰ سال‌رانندگی‌

  • ناشناس پاسخ

    راننده ایی که کارت هوشمند داره و شغلش رانندگیه داره با جابجایی کالا به دولت خدمات میده و اقتصاد مملکت و میچرخونه...در عوض دولت هم باید راننده ها رو زیر چتر حمایت خودش قرار بده..اولا کامیون و فقط به کسانی بفروشه که کارت هوشمند و گواهینامه پایه یکم داره نه اینکه اجازه بده دلالها وارد این بازار بشن و با انبار کردن قیمتهارو نجومی کنن..دوما نباید از راننده هزینه های گمرگ بگیره تا با قیمت واقعی بدست راننده برسه..سوما باید تسهیلات ارزان قیمت برای راننده ها در نظر بگیرن تا بتونن هم کامیونهای جدید وارد ناوگان بشه هم اونایی که کامیونهای قدیمی دارن نسبت به تعویض کامیونهای قدیمشون اشتیاق نشون بدن..با نوسازی بیشترین منفعت و دولت میبره اول اینکه اقتصاد کشور با سرعت بیشتری میچرخه دوم اینکه در مصرف سوخت کلی صرفه جویی میشه سوم اینکه از ألودگی کم میشه و در آخر امنیت جاده ها بالا میاره..پس اگر این موضوع صحت داشته باشه میتونه کمک خوبی در راستای نوسازی ناوگان به راننده ها بشه.یاحق

    • ناشناس

      داش ایران تشریف داری ، ادرس ساقی لطفا اگر از مملک لامذهب امدی ک شرمنده ما از این لوس بازی نداریم

  • ناشناس پاسخ

    انشاالله ما که دوتا فروختیم دیگه نتونستیم بخریم

  • ناشناس پاسخ

    خواهشا یه فکری بحال رانندگان بدون ماشین بکنید که شبانه روز اسیر هستن وهیچ بر هیچ

  • ناشناس پاسخ

    انشالله که ناوگان کشور نوسازی شود که ازموجب واجبات است

  • رضا پاسخ

    زهی خیال باطل

  • ناشناس پاسخ

    برا کامیون دولت به رانندگان اگه خدمات رایگان بده خوبه. باکامیون که استفاده شخصی نمیشه کرد تو شهرم راهش نمی دان برا دیدن زن فرزند حتی اگر مریض بشن نمی توانه کاری کنه من هیچ واقت چه تو بیمارستان نتوانستم سر بزنم فقط خدا از انها نگا هداری کرد

  • ناشناس پاسخ

    دروغی بیش نیس تو این کشور خیلی از این وعدهای پوچ دادن بیچاره راننده که اقتصاد کشورو میچرخونه ولی این مسئولین بی لیاقوبی کفایت قدر نمیدونن. بابا رانندگی خدماتیه باید نه ثروت مندی همچین هم میگن ۹درصد که انگار مفته

  • خسروابادی پاسخ

    شتر درخواب بیند پنبه دان گه قب فب خورده دانه دانه

  • سعید سیدان جعفری پاسخ

    نظر خاصی ندار م

  • ناشناس پاسخ

    سلام دولت برای فروش کامیون وقت سوخت یارانه رابه ایشان تحویل میدهد درقبال سوخت کارکرده ماشین درنظرباشد سرمایه ملی به تاراج میرود

  • علی پاسخ

    با درود کامیون های نو اکثراً در دست افراد پولدار ومرفه جامعه است لطفاً حق را به مقدار بدهید

  • ناشناس پاسخ

    دروغ گوها خودتونم میدونید چه گندی به بار میارید یه وام میگیری ده برابر اون ازت پول میگیرن
    خدا ازتون نگذره

  • عسل پاسخ

    همسر من چندین ساله راننده ترانزیت هست من که جز خستگی ومشکلات زیاد این صنف چیز دیگری ندیدم بااین حال که ماشین روز وخوب داریم اما با وضعیت خراب بار استهلاک ولاستیکو.....چیز زیادی نمی مونه جز خستگی تنهایی من وفرزندان وچشم براهی.کاش جامعه قدران این صنف زحمتکش میبود چون از دولت که ابی گرم نمیشه حداقر جامعه در مورد ایشان درست قضاوت میکرد درود به تمامی رانندگان عزیز وارزوی سلامتی برایشان دارم

  • خ پاسخ

    سلام وقت بخیر . برای عزیزان راننده ماشین سنگین در کل کشور جاده جدا نزدیک به مکان‌ها شهرها روستاها احداث شه و از اونجا گاها بار دارن و باید آهسته برن. لزوم جاده جدا خیلی واجب هست و همجوره بهشون رسیدکی شه از دادن تسهیلات برای خودروهای شیک وبروز تا دادن امکانات دیکه شهرها از حالت عبوری خارج کمربندها تا احداث جاده جدا برای ایشان استاندارد و همجوره بهتر شن و جاده‌های شهری بین شهری روستایی توسعه و مراکز بخش بهم وصل شن کاشت درختان کم آب مثمر غیر مثمر در مسیر حرکت خودروهای سنگین و ایجاد محله‌ی برای استراحت این عزیزان خلاصه همجوره براشون سرمایه کذاری شه تا راحتر وبهتر به کار مهمه خودشون ادامه بدن

  • Edi پاسخ

    همش حرفه بعدش دبه میکنن بعدشم به این خبرها نمیشه اعتماد کرد فقط دروغ میگن

  • ناشناس پاسخ

    دروغ تا کی

  • مصطفی پاسخ

    خدا وکیلی یک بار هم شده عمل کنید

  • طوفان پاسخ

    با سلام من که شوفرم توانایی خرید کشنده رو ندارم و امنیت شغلی ندارم صاحب ماشین بگه شوفر لازم ندارم اون موقع تکلیف چیه دولت فکری بحال ما کنه لااقل بدونیم ماهیانه حقوق و بیمه کامل و تکمیلی داریم و شغلمون ثابت هست شرکتها و کارخانجات بجز استسمار راننده و سختگیری کاری ازشون بر نمیاد و بیمه هم کامل رد نمیکنن لااقل کسی که ماشین نداره با حداقل ماهی ۳۰ تا ۴۰ میلیون اقساط بلند مدت بین ۷ تا ده ساله به راننده با گاری تحویل راننده بده و بانک هم بذاره کنار مستقیم و بدون واسطه با کارخانه یا نمایندگی باشه البته این امر محال هست

  • علی پاسخ

    واسه چی باورکنید باسابقه ای که ازشما عزیزان دروغ گوداریم

  • مجید پاسخ

    دیدیم که چطور موقع واردات کامیونهای اروپایی و۳ سال کار برنامه ریزی کردین وطرح اسقاط رو اجرا کردیم تنها چیزی که دیدیم طرف ماشین به روز خودش رو به قیمت بالا فروخت ورفت بجاش دوتا کشنده اروپایی ۳ سال کار بدون اسقاط خریداری کرد سرمایه طرف ۶ میلیارد بود شد ۱۶ میلیارد....

  • ناشناس پاسخ

    سلام.موقع انتخابات وعده های کذب داده می‌شود.اما بعد همه چیز ول می‌شود.همه ضربه به نظام ودین است

  • مهدی پاسخ

    کامیونهای بی کیفیت چینی با چندین برابر قیمت واقعی به مردم بدبخت بیچاره ایران قالب میکنند درحالیکه با همین قیمت میتوان در کشوری مثل افغانستان چندین کامیون بروز و باکیفیت اروپایی خرید،واقعأ از ما بیچاره تر در هیچ جای دنیا نیست حتئ کشورهای بی در و پیکر هم از ما بهتر هستند چونکه منافع مردم و کشورشون برای آنها دراولویت است برعکس ما

  • بب پاسخ

    چراکه بابا

  • جانی دالر پاسخ

    اولین پادشاهی که دست به غارت زد که بود؟

  • ناشناس پاسخ

    • وحید

      خواهشا فکری به رانندگان بدون ماشین هم باشین

  • ناصر پاسخ

    اینم شرو ور بود ماشاا... اصلا جای تعجب نداشت اگه همچین چیزی بود باید تعجب میکردیم وام برای ادمای خودشونه که اخرشم بخورن راننده وام میخواد چیکار.دروود به شرفتون ..

  • امین پاسخ

    من‌ از ساله‌ 93 پایه‌ یک‌ هستم‌‌. راننده‌ مردم‌. یه‌ شرایطی‌هم‌‌ واسه‌ما همکارامون‌ بزارید تا ما هم‌ حداقل‌بدونیم‌ اگر چند سال‌ قسط‌ بدیم‌ یه‌ ماشین‌ خودمون‌ داشته‌ باشیم والا خستگی مونو فقط‌ خدا میدونه‌