| کد خبر: 258175 |

50 درصد کرایه رانندگان کامیون به جیب دلالان می رود

◄ خون رانندگان کامیون در شیشه بنگاه های باربری دلال صفت

رانندگان کامیون می گویند بسیاری از شرکت های حمل و نقل و بنگاه های باربری در ایران به دلالانی تبدیل شده اند که گاه تا 50 درصد مبلغی را که تحت عنوان کرایه بار و به نام راننده کامیون از صاحبان بار دریافت می کنند، به جیب می زنند.

تین نیوز

رانندگان کامیون می گویند بسیاری از شرکت های حمل و نقل و بنگاه های باربری در ایران به دلالانی تبدیل شده اند که گاه تا 50 درصد مبلغی را که تحت عنوان کرایه بار و به نام راننده کامیون از صاحبان بار دریافت می کنند، به جیب می زنند.

واسطه گری و دلال بازی در حوزه حمل و نقل موضوع تازه ای نیست اما این درد کهنه با وجود انعکاس های مکرر در رسانه ها مورد توجه مسئولان امر قرار نمی گیرد و علاج نمی شود.

معضلی که رانندگان کامیون به کرات در تماس های خود با خبرنگار تین نیوز از آن سخن می گویند این است که شرکت های حمل و نقل و بنگاه های باربری بارنامه را  با یک مبلغ برای آنها صادر می کنند اما پولی که به حساب آنها واریز می کنند بسیار کمتر و گاه تا نصف مبلغ درج شده در بارنامه است.

خبر فوری روز را بخوانید؛

◄ فیلم| غوغای یک دختر کامیون باز در صنف رانندگان کامیون

پذیرفتن شرط ظالمانه برای گرفتن بار از روی ناچاری

در واقع بنگاه های باربری از همان ابتدا با رانندگان شرط می کنند که کرایه باری که قرار است حمل کنند با بارنامه ای که برای آنها صادر می شود متفاوت و بسیار کمتر است! مبلغی که در بارنامه درج می شود توسط شرکت های حمل و نقل از صاحبان بار دریافت می شود و از رانندگان نیز رسیدی اخذ می شود که همان مبلغ را دریافت کرده اند اما مبلغی که در واقعیت به آنها پرداخت می شود نصف مبلغ درج شده در بارنامه است.

در این میان برخی دلالان خرده پا با دریافت حق دلالی بسیار کمتر از آنچه بنگاه های باربری دریافت می کنند، کامیون داران را به صاحبان بار معرفی می کنند و رانندگان نیز با اخذ بارنامه پلیس راهی و با وجود پرداخت حق دلالی باز هم به 70 درصد مبلغ کرایه می رسد در حالی که اگر بار را با واسطه گری و دلال بازی بنگاه های باربری و شرکت های حمل و نقل دریافت کند، نیمی از مبلغ کرایه نصیب راننده کامیون می شود!

به این ترتیب رانندگان کامیون از دلالان بزرگی که نیمی از کرایه را به جیب می زنند به دلالان کوچکتری که به مقادیر کمتر حق دلالی قانع هستند، پناه می برند!

پرداخت 6/5 میلیون از کرایه 12/8 میلیونی به راننده

یک راننده کامیون در این زمینه به خبرنگار تین نیوز توضیح می دهد: صدای ما را به مراجع نظارتی برسانید و این ظلم و ستمی را که در روز روشن به قشر رانندگان کامیون می شود پایان دهید. الان بنده بارنامه مستند دارم که یک بنگاه دلالی بار که عنوان شرکت حمل و نقل رسمی و قانونی را یدک می کشد کرایه دوازده میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی درج شده در بارنامه یک مسیر را به بنده ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کرده است!

وی ادامه می دهد: شاید سوال کنید که من راننده کامیون چطور و چرا به این اجحاف و ستم آشکار تن دادم و این بار را حمل کردم و چرا به قانون پناه نبردم و اعتراض نکردم؟ پاسخ این پرسش این است که این تخلفات به صورت سیستماتیک در حال انجام است و اگر اعتراض و شکایت کنم اعتراض من برای یک مرتبه کارساز خواهد بود و یک بار به حقم می رسم اما با توجه به مرتبط بودن این بنگاه ها با یکدیگر برای دفعات بعد در این شبکه متخلف حمل و نقل، دیگر امکان گرفتن بار از بنگاه های حمل و نقل و در واقع از این دلالان بی انصاف را نخواهم داشت و باری به من نمی دهند.

برای دریافت سریعتر اخبار مهم حمل و نقل و سایر حوزه ها  اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

رواج دلالی به دلیل حسابرسی ضعیف از بنگاه های باربری 

راننده کامیون دیگری در تایید صحبت های همکار خود می گوید: یک بازدید و گزارش میدانی از پایانه های بار و محل های ارائه بار به رانندگان در پایانه ها به صورت قطعی موید اجحافی که شرکت های حمل و نقل به رانندگان کامیون روا می دارند خواهد بود و شما در این پایانه ها نمی توانید راننده کامیونی پیدا کنید که اولین اعتراض وی قبل از گرانی لاستیک، قطعات یدکی و خرابی جاده ها و ... ، دلال بازی و خوردن حق الزحمه راننده زحمتکش توسط بنگاه های باربری و شرکت های حمل و نقل نباشد.

راننده کامیون دیگری نیز پیشنهاد می کند: دولت باید حسابرسی دقیق تری از شرکت های حمل و نقل انجام دهد که آیا آنها تمام پولی که از صاحبان بار دریافت می کنند را به حساب خود آنها واریز می کنند یا خیر. ضمنا اگر پلتفرم های ارتباط مستقیم بین صاحبان بار و رانندگان کامیون ایجاد شود – پلتفرم هایی مثل اسنپ – بساط این گونه دلال بازی ها برچیده خواهد شد.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 4 2

    جاهای دلال راجمع کنن وبار از پایانه به راننده برسه دلال بازار مال دلاله

  • ناشناس 5 2

    بهتر بود اون خبرنگار عزیز ی طرفه ب قاضی نمی‌رفت و از صاحب بارهایی ک بیشتر از نصف کمیسیون بارنامه رو از باربری میگیرن هم می‌گفت.

    • ظفرعظیمی مهر 4 2

      اگر‌صاحب باری پول وباج از باربری میگیرد علتش باربری است که میخواهد خودشیرینی کند و مدیرکارخانه را راضی نگهدارد وصاحب بار به هرحال مجبور است بار را اعلام کند حالا چه باربری باج به او بدهد یا ندهد پس باربری باج ندهد بهتر است.

    • ظفرعظیمی مهر 0 0

      جریمه و برخوردها برای تخلفات واخذ کمیسیونهای نجومی بازدارنده نیست تنها راه حل جلوگیری از اخذکمیسیونهای نجومی خارج شدن سازمان حمل ونقل از گرانفروشی وپولهای نجومی گرفتن باربری هاست و مثل سایر حرفه ها کرانفروشی واخذ کمیسیونهای نجومی به دست تعزیرات بیفتد و هرباربری کمیسیون نجومی گرفت به عنوان مفسد اقتصادی واخلالگر اقتصادی تحت تعقیب وزندان های سنگین برای متصدی باربری منظورگردد.حکم سنگین برابر با جرم بازدارنده است.

  • سلیمانی 5 4

    جز سپاه هیچ نیرو یا صنف نمی‌تواند جلوی این دلالان بگیرد خدا کنه سپاه پاسداران نظارت بار برگها بخصوص کامیون کامیون‌ها برعهده بگیرد

  • جلال 4 2

    نون باربری می‌خورد برید وضع باربری ببیند ویه راننده خودتون قضاوت کنید

  • صادق قنبری 7 1

    تو مملکتی که قاضیش دزده وکیلش دزده بازرس پایانه اش دزده دیگه چه انتظاری هست چند ساله همین خبر باز نشر میشه یعنی یه مسیول این خبر رو ندیده وجدانش قلقلک بشه رسیدگی کنه

  • داود طنوریان 1 1

    خوب باید به صنف شکایت کنند موفق باشند

    • ناشناس 3 0

      صنف کجا بوده دلت خوشه

    • ظفرعظیمی مهر 1 0

      تنها راه حل شکایت به تعزیرات حکومتی است صنف وانجمن رانندگان وشرکتهای حمل ونقل همه با هم میخورند باید اختیارات به تعزیرات حکومتی داده شود گرانفروشی باید زندان ولغو پروانه شود هرنوعگرانفروشی باربری ها اخلال در اقتصاد کشور است

  • مهرزاد 4 3

    این پولا خوردن نداره یه مشت بی سرو پا وبی ذات حق راننده را میخورن و کسی هم پیگیر نیست حرومتون باشه انشالا

  • محمد کامیوندار 4 1

    تا بوده همین بود و هست و خواهد بود این درد شاید از پنچاه سال قبل ادامه دارد چون باربری ها خود را مالک کامیون داران میداند اگر کسی میخواهد کامیونداری کند باید خودش و مسعولیت کالا و حمل را مستقیما از صاحب کالا به عهده بگیرد با این حال مبلغ بیست درصد هزینه بارنامه را دیونه دولتی میباشد پرداخت کند به غیر از این برای راننده فقط و فقط زحمت و تلف کردن عمر میباشد تجربه پنجاه سال کامیونداری خودم را بیان کردم

  • محمد مهدی هراتی زاده 0 0

    باسلام ، باربریها کارگزار و دلال هستند چون به استناد ۱۶۱ مصوبه شورای عالی هماهنگی ترابری کمیسیون بگیر هستند نه حقوق مالکیت پیمان در مشارکت و مباشرت حمل.
    به استناد قانون دلالان هرکس کمیسیون می گیرد دلال است و کمیسیون دلال را باید آمر یا آمرین ذینفع بپردازند، آنچه مغفول مانده و لباس قانون را پشت رو به تن کامیونداران نموده اند صاحبان کالا به باب هشتم قانون تجارت استناد می کنند که انتخاب متصدی حمل یعنی باربریها بعهده فرستنده کالاست که فروشنده در مبداء است نه گیرنده در مقصد که خریدار است مگر اینکه کالا را از درب انبار مبداء تحویل بگیرد.
    این تناقض یعنی انتخاب متصدی حمل توسط فروشنده و ارسال کننده و پرداخت هزینه حمل توسط خریدار گیرنده نوعی رانت و مسئولیت برای فروشندگان ایجاد نموده است.
    اطلاعات عرضه و تقاضای حمل خودش کالای گرانقیمتی است که بصورت امانت و حق العملکاری یعنی کارمزد و کمیسیون در حمل و نقل نهادینه گردیده است.
    واضح است کامیونداران در نظام توزیعی خدمات عمومی مستقر در پایانه های عمومی تابع توزیع و تقسیم با نرخ مصوب هستند و دولت اجازه دارد نسبت به جنبه عمومی کالا و خدمات به قیمت تمام شده ورود داشته باشد و حتی در موارد کمتر با یارانه جبران نماید ولی در موارد اختصاصی و موضوعات تجارت و بازرگانی خصوصی چنین نیست یعنی توافق و رقابت بدون یارانه و حمایت تعرفه یا رانت نرخ حمل بدون نظارت.
    متاسفانه جنبه های خصوصی و عمومی کالا های اساسی خدمات حمل و نقل از یکدیگر تفکیک نگردیده فلذا ناوگان عمومی با یارانه دولتی سوخت در خدمت اهداف تجاری و سوداگری قرار می گیرند.
    کامیونداران تحت نظارت نظام توزیعی و تعرفه دولتی قرار دارند ولی تجار متقاضی الزامی به شرکت در نظام توزیعی یعنی ثبت سفارش تقاضای ناوگان ندارند و نیازمندیهای حمل و نقلی خودشان را با توجه به موازنه منفی کامیونداران بدون قرارداد رسمی یا شرکت در توزیع و تقسیم پایانه ها بفروش می رسانند در حالیکه هزینه های تحمیلی کاذب بعضا بالای ۲۵% بعنوان وجوهات اداره نشده بخش دولتی و خصولتی به کل کرایه اضافه نموده و از کامیونداران اخذ می شود .
    اینکه از کرایه کامیونداران کسر گردد یا اضافه نمایند در نهایت به قیمت تمام شده مصرف کننده اضافه می گردد.
    راهکار: کمیسیون دلال را باید صاحب کالا بپردازد چون تقاضایش را به باربری میفروشد و در نظام توزیعی شرکت نمی کند و آمر باربری است.
    مطلب دوم حتی زمانیکه ظاهرا کمیسیون دلال به کرایه ها اضافه می گردد چون تجار سقف کرایه را بسته اند هزینه ها شامل بیمه بار، عوارض جاده ای و کمیسیون جمعا بالغ بر بیست درصد به کرایه تجمیع می نمایند و رانندگان به نیابت از صاحب کالا باید بپردازند تا در مقصد عودت داده شود.
    نتیجه پرداخت نیابتی روی هزینه حمل می نشیند و نرخ حمل را محدود می نماید، این روش از حیث پرداخت نیابتی هزینه ها وجاهت قانونی ندارد و کلیه ردیفها در تعهد فرستنده کالاست و باید راسا قبل از دریافت کد رهگیری حاصل از لینک اطلاعات انبارها ، بیمه بار و عوارض ۹% صورت پذیرد.
    همه اعتراضات بدلیل پرداختهای نیابتی و مابه تفاوتهای ایجاد شده در توافق ثانویه ارتشاع، اخاذی، عدم درج و محاسبه و تفکیک ارقام صورت می گیرد.
    نباید هیچ مبلغی بجز کرایه در اسناد بهاءدار حمل درج گردد، هزینه ها و دیون دولتی باید قبل از صدور کدرهگیری راسا پرداخت گردد.
    بارنامه حواله پرداخت نیست که فاکتورهای هزینه ای کاذب یا واقعی که هرکدام سندی مجزاء از حیث ماهیت هزینه و انتفاع دارند را در متن و ذیل آن جمع ببندند و قابل تفکیک با اصل سند یعنی کرایه نباشد.
    بارنامه سند بهاءدار مثل چک است و ذینفع آن کامیوندار حقیقی یا شرکت حمل و نقل حقوقی است ، مشکل از نبود رژیم حقوقی مشخص از قبیل مالکیت، قرارداد و پیمان، ۻمانت، کارگاه و بنگاه و کارفرماست.
    همه چیز را به نظام توزیع و تقسیم حواله داده اند حال آنکه بخش تجارت و بازرگانی نه تابع توزیع است و تن به قرارداد و ضمانت می دهد و در صدد ایجاد مابه تفاوت در ذیل سند بلحاظ تحمیل هزینه ها به زیان مصرف کننده تحت پوشش هزینه حمل است

  • جمشید سالخورده دورآبی 3 1

    درست میگن، هزار لعنت خدا بر قوم ستمکار

    • سعید رستمی 3 1

      واقعا خدا لعنت کنه هر چی آدم دلال را

  • باربری 3 4

    سلام
    متن که نوشته شده است واقعا دور از انصاف میباشد و من بعنوان یک شرکت باربری خدمت نویسنده عرض می کنم
    کمیسیون دریافتی از رانندگان ۸ درصد از کرایه صافی میباشد که متاسفانه ۳ درصد ان توسط شرکت تولید کننده از شرکت باربری اخذ میگردد نیم درصد هم اگر شرکت باربری در پایانه دولتی باشد واستجاری باشد توسط راهداری اخذ میگردد وشرکت باربری با ۴/۵ درصد باید
    هزینه اب و برق وگاز _حقوق پرسنل پاداش - مدیر فنی - مدیر عامل و... پدداخت کند جالب اینکه اداره دارایی درامد را ۸ درصد محاسبه و حدود ۱ درصد مالیات بر درامد اخذ میکند
    ضمنا ۹درصد عوارض جابجایی کالا +بیمه کالا باربری به کمیسیون بارنامه اضافه و بحساب سازمان حمل ونقل و شرکت بیمه
    ونیم درصد بیمه تکمیلی واریز مینماید که رانندگان محترم و افکار عمومی همه این مبلغ درامد شرکت باربری میدانند در حالی که درامد هر بارنامه برای بار بری ۳ درصد هم شاید نباشد حالا شما پرتقال فروش پیدا کنید

    • محمد ساکی 4 1

      دوست عزیز ۸ درصد کجا بود ۱۶درصد با هزار التماس قسم قرآن پایین تر میزنش البته بقول خود باربری ها میگین کف کفش ۱۴درصد

    • فرهاد 1 0

      دروغ میگی داداش خودت رومظلوم نشان میدی .هشت درصد مال روکاغذه . پول حتی باسکول رو مینویسی ولی ازهردو طرف میگیری .

    • ناشناس 5 1

      کی میگه ،من بعنوان راننده با بیست سال سابقه میگم تنها جایی که کرایه واقعی رو میده پایانه بندرعباسه،بقیه پایانه های کشور تا چهل درصد کمیسیون از راننده میگیرن و همون درصدی که این اقا گفته را به راهداری میدهند و بیست درصد بیصتر از حق واقعی شون از راننده میگیرن که الهی خوردتون نشه

    • ناشناس 3 0

      باربری دروغ میگه کدوم باربری کمتر ازبیست درصد میگیره مدرگ نشون بده متاسفانه دست های کثیف بااینها همدست وصدای راننده جایی نمرسه

  • ف د 4 1

    درود سپاس .خدا شاهد هست با بریها اختلاس گرهای واقعی او خاموش این مملکت هستن ،پولی که از باربریها به جیب میزنن از اختلاسهای کلان بالاتر هست بیشتر از کرایه میبرند کسی هم یا جلو دارشون نیست یا

  • ناشناس 5 2

    این خبر برای پارسال و چند سال قبل صادق بود، الان بالای هفتاد درصد کرایه رو باربری ها یا بهتر بگویم دلالان این صنف بالا میکشن، وقتی کارمند و مدیر پایانه خودش غرفه دار و صاحب باربری بیشتر از این نمیشه انتظار داشت، همه فکر میکردن با اعتصاب چند سال قبل این مشکلات حل میشه، نشد که هیچ بدتر هم شد، متاسفانه از روسای راه و ترابری گرفته تا اون ماشین گیر پایانه ها و باربری ها همشون از هر بارنامه خارج از مقررات سهم خواهی میکنند و کسی هم نیست جلوی این خونخواران رو بگیره و از طرفی ورود بی حساب و کتاب کامیون‌های چینی اقساطی هم فرصت بزرگی رو در اختیار این خون آشامان قرار داد، مملکت نیست که دیوونه خونست و هر کسی بر طبل خود می‌کوبد😂

  • ناشناس 1 1

    متاسفانه دولت فقط حرف می‌زند عمل نمی‌کند وگرنه این دلال بازی‌ها وجمع کنید که خون ملت رومیمکند

  • ناشناس 1 2

    با سلام اینجانب مدت 7ساله با وانت کار می کنیم داخل باربری و 20درصد هم کمیسیون می گیرنداز راننده بد بخت هیچ مسولیتی بابت بار هم قبول نمی کنند و تاکنون هیچ مسولی تا حالا نیومده بپرس حق و حغ شما چی هستش

  • رضا طاهری 4 2

    با سلام و خسته نباشید بخدا حرف این راننده حق است وقتی بار می گیریم بیشتر کرایه که رو بارنامه آمده از ما نقد می گیرن و ما نصف کرایه اونم بعد چند روز بار خالی کردان می گیریم تازه با خواهش و تمنا تو رو خدا رسیدگی کنن ما مجبور به کارکردنیم حتما باید جنجال به تا حرف شنیده بشه

    • قاسم بستانی 1 1

      سلام با خدا بیامرزه پدر پایانه نسیم شهر تهران برید از پایانه باربری مشهد خبر بگیرید که فقط پول گازوئیل میخواد بده معلوم نیست حساب کتابی نیست

  • ناشناس 0 1

    برید سری به پایانه بار نسیم شهر تهران بزنید ببینید چه بدبختی هستش حق راننده را چجور میخرند هیچ کس هم جوابگو نیست

  • سعید 0 0

    باربری ها اگه زیر نظر سپاه باشن مثل آزادگان بار هیچ دلالی نمیتونه نفوذ کنه تنها جایی که تا حالا پول دلال ندادم وبار نامه قانونی گرفتم آزادگان سپاه بود

  • جباری 1 0

    کلان شهرها باید اعلام بار کنند متل بنادر

  • مهدی 1 1

    آقای همکار عزیز. اینکارها رو اون همکار فرصت طلب خودت انجام میده شما پنج روز خوابیدی تو نوبت، همکارت میاد نصف کرایه را باج می‌دهد که بار بزنه بره اون موقعه باربری سو استفاده می‌کنه و هرچه قدر دلش خواست کمسیون ازت می‌گیره

  • محمد 1 0

    قابل توجه، این باربری محترم و.... توی بارنامه قید شده دریافتی از راننده مثلا نهصد هزار تومان، اما دریافتی باربری از راننده چهار میلیون،،،،، حالا پیدا کنید پرتقال فروش رو

  • کاظم رجب زاده 0 0

    واقعاً همینطوره خسته شدیم از دست این دلال‌ها،کجاید مسعولان جهادی که به داد رانندگان برسید

    • ناشناس 2 0

      مسئولان جهادی در مجلس و دولت در حال چپاول هستند وقت نمی کنند

  • میثم 2 1

    من هم قبول دارم که اگریک پلتفرم مثل اسنپ درست کنن و دست این دلال ها را کوتا کنن ....

  • محمد ساکی 1 1

    اره بقران یه پول زیادی اول باید به بارگیر بدی بعد یه پول دیگه برا برنامه بدی اصلا کرایه هیچی برات نمیمونه

  • ناشناس 2 0

    سلام بنده راننده کامیون باری هستم که متأسفانه روز جمعه سواری سمند ساعت 4.30دقیقه صبح در حال حرکت بودم که وارداتاق عقب کامیون شده و مقداری از بار این جانب را به سرقت برده ومن ماندم وصاحب بار آیا این درست می‌باشد که من با کلی بدهکاری کرایه خانه وهزاران هزار خرج سرسام آورماشن در این جاده‌ها ی نامن ونامناسب دردم بزند و هیچ کجا جواب گوی این بنده حقیر نباشندوبرای خودم متأسفم که این شغل را انتخاب کرده ام

  • ناشناس 2 0

    وقتی مسئولین دزدن چی انتظار دارین.

  • سعید 1 0

    به اسم رب الشهدا خدمت همکاران کاپتانم .مشکلاتی که تماما در نظرات اعلام شد دقیقا درست وکسی رسیدگی نمی کنه .حذف کمیسوین از بارنامه .یعنی صاحب بار با شرکت حسابرسی داشته باشه به ما راننده ربط نداشته باشه.۲رسیدگی به اجناس مصرفی رانندگان وکنترال کیفیت وگرانی .کسی از تعزیرات در این مورد رسیدگی ننی کنه بخصوص درست مزدصنعتکار.۳رسیدگی نکردن مسولین پایانه ها به شکایات دریافت بیشتر کمیسوین.بهترین جواب وراحتین کار که مسولین انجام میدن توافق کردین .متاسفانه .۴حراست پایانه که از خودشان هست وبه دررانندگان نمی خورد حضور نیروهای از اطلاعات سپاه در پایانه الزامی باشه .چرا چون چندین سال افراد دفاتر ودلالان احراز حویت نمیشن ومن راننده نمیشناسم طرف مقابم چه شخصی هستش وحراست پایانه در این مورد کوتاهی می کنه بخاطر همین حضور از سپاه .۵ دفتر انضباتی برای رانندگان.حضور بعضی از همکاران واقعا قابل قبول نیست پوشش ونظافت.۶کد پرسنلی برای ماشین سواری شخصی در پارکینک ومیز وکارتس ومهر برروی بارنامه.هر نفر یک کد .۷رعایت اعتقادات اسلامی ودینی برای همه افراد پایانه متاسفانه نه در راننده نه دفتر دار نه مسولین پایانه زیرربط دیده نمیشه وسلام.خواهشمنم از مسولین حمل ونقل کشوری چنانچ مطالب بنده بمحضورشان رسید بعداز انالیز وحضور بدون تایین وقت قبلی از پایانه رسیدگی بفرمایند چراکه احتمال برشکستگی در سالهای اینده برای رانندگان وجود داشته وموجب بیکاری بسیاری از رانندگان شاهد خواهیم بود ممنونم وباتشکر از موسولین دولتی جناب دکتر ریسی دولت مردمی .

  • شهروند 1 0

    پیمانکار با راننده کیلومتر ۱۵۰۰ میبنده ولی نرخ تاکسیرانی ۴۵۰۰ .پیمانکار از کیلومتر۱۵۰۰ راننده بیشتر نگیره کمتر نمیگره .سوال اینه تا کی قراره اینجوری ادامه بدیم ،کی قراره این دلالان و پیمانکاریها و بنگاههای دزدی جمع بشن...

  • محسن 1 1

    آقای دولت حضرت عباسی،این شرکتهای باربری رو از بین صاحب بار و راننده حذف کنید وشیوه کار رو مثل اسنپ بکنید.بخداهمه چی درست میشه و هیچ راننده یامالک ماشینی اعتراض نمیکنه.چون بیشترین کرایه رو که صاحب بارپرداخت میکنه،باربری ها بعنوان کمیسیون برای خودشون برمیدارن.

  • محمدرضا 1 0

    صحبت حرام و حلال نیست هزاران بار شکایت کردیم تا خواستن رسیدگی کنند برای مسول فوقش پول بالا کردن آن هم این پولا را دیده دیگه نمیاد از من راننده دفاع کنه

  • حسین کرمی 2 0

    بخدا خسته شدیم از دست این باربری ها .تو گرما وسرما باران وبرف با شرایط سخت ونبود گازوییل گرانی قطعات وتعمیرکاران هیچ کس به فکر راننده نیس که واقعا اگر حمل و نقل نباشد چه به سر مملکت می آید. مشکل از خود رانندگان است که باهم یکصدا نیستن مثل صنف های دیگه .طرف قسط داره مجبور است ولی بخدا با یک ماه اعتصاب طوری نمی‌شود. باربری زیر کولر مازیر افتاب آنوقت از هر ماشین ۵ میلیون کم کم کمیسیون یکی نیس بگه این پولا جیب کی میره بشه دردو بلا به جون خودشو خانوادش انشاالا...خدا جای حق است

  • چغندر 0 2

    تریلر‌پراید‌ نیست
    که‌ اسنپ‌ش‌ کنی

  • چغندر 0 0

    شرکتهایی‌که‌داخل‌پایانه‌
    بار‌بندروجود‌دارن‌تحقیق‌کنید‌که‌صاحبان‌این
    شرکتها‌چه‌اشخاص‌سودجو‌وسابقه‌دارقضایی‌
    هستند‌. چگونه‌وبر‌چه‌اساسی‌اداره‌راه‌وترابری‌وحمل
    ونقل‌کشوری‌مجوز‌کار
    به‌چنین‌افرادی‌رامی‌دهند‌مخصوصأاون‌مهری
    می‌زنند‌به‌عنوان‌مهندس‌فلان‌وبیسار‌.

  • محسن یاوری کیا 0 1

    بله این موضوع کاملا صحت دارد و و ان شاء الله با پیگیری رانندگان و همت مسولان و نمایندگان و راهداری و پایانه ها ریشه این غارت و چپاول از جیب رانندگان مظلوم خشکیده شود

  • ناشناس 1 1

    سلام تازه من از آذربایجان بار برای شیراز باخاور کل کرایه هفت میلیون که کمترم بود صافی برام فقط چهار میلیون نهصد پول موند من نمیدانم که عدالت اسلام اینها کی برقرار میشود

  • طاهر 0 0

    رانندگان اسیر طمع دو قشر هستند. اولی گاراژداران. دومی همکاران خودشان که اگر راننده ای مقاومت بکند، مقاومتش را میشکنند و منزویش میکنند. دولت چاره ای بیندیشد. بهترین راهکار ؛ دایر نمودن سالن اعلامبار

  • ناشناس 1 1

    بخدا بار خاوری ازتهران به آذربایجان زدم کلش پنج میلیون هشتصدفقط سه میلیون دویست باربری گرفت اگرم اعتراض میکردم بار نمی‌دادند فقط نمیدانم چه بگم مثل اینکه اینها صاحب جان ومال ما هستند

  • حسن شاملو 1 1

    قبلا فقط باربری شریک کامیون‌دار بود ولی از جایی که متاسفانه باربری برای اینکه بار از فلان شرکت یا کارخانه بگیرد مبلغی به حساب مدیر یا شخصی در همان شر‌کت یا کارخانه واريز می‌کند تا بتواند کار کند . جالب اینجاست مبلغ را راننده یا کامیون‌دار پرداخت می‌کند بدنامی را باربری به‌ دوش میکشدسود را شخصی می‌خورد که هیچ نامی از آن در میان نیست

  • محمد رضا 0 0

    سلام همکاران عزیز سیستم حمل ونقل فاسد هست اگر همه پایانه های کشور سیستم اعلام بار داشته باشن و یک دفتر بانک بار درون پایانه باشه و بین همه حمل ونقل تقسیم کنه دیگر دلال بازی نمیشه و انبار دارهای هر شرکت از دفتر حمل ونقل درصد نمیگیرن .

  • محسن 1 0

    خلاصه بگم،نقش شرکت های باربری:وصل صاحب بار به راننده میباشد.که بخاطرهمین موضوع بیشترین حتی دربعضی مواقع تا۷۰درصدکل کرایه رو برای خودشون برمیدارن.آیادولت از انجام وصل صاحب باربه راننده بصورت مستقیم و بدون دخالت شرکتهای باربری ناتوان است؟خداوکیلی یه روز صبح تشریف بیارین پایانه نسیم شهرتهران و ببینید دلال ها و متصدیان باربری باچه ماشینهای روز(سواری) و البسه های مارک دار ،کیف های چرم که حداقل پنج،شش میلیون بدست دارن وارد پایانه میشوند.خداوکیلی این لقمه های حرومی که اینها ازجیب راننده ها به جیب زدن رو قطع واز حلقومشون بکشیدبیرون.کرایه هایی که دولت تعیین کرده کم نیست ولی شرکت های باربری بیشترین این کل کرایه رو برای خودشون برمیدارن.

  • راننده 0 0

    هشت سال حق بیمه گرفتن ازراننده ازسال72تا80والان وقتی می روی تامین اجتماعی نصف سابقه هم وجود ندارد سازمان خودش را به نفهمی زدوحق راننده راپایمال نمود ولی چهاردرصد سازمان راسریع به نه درصد رساندند وگرفتن ازراننده بدبخت چون مال خودشان بود پس بدانید خود سازمان درهمه کارها که برای خودش نفع دارد وارد می شوند ولی برای راننده نه تازه وانت بار نیسان بدون بارنامه بارکامیون را جابجا می نماید ولی کامیون باید برای همان باربارنامه بگیرد

  • رضا مرودشت 0 0

    تا زمانی که خود مسعولان اداره راه پایتخت و مراکز استانها خودشون باربری دارن شکایت قاضی رو پیش داروغه بردن هست چرا خودمون رو بی خودی خسته میکنیم درد خود کدخدا هست دنبالش نگردین

  • احمد 1 0

    حمل و نقل جاده ایی به هیچ عنوان معادله ساده ایی نیست ,,,,,, دهها پارامتر و متغیر داره ,,,,,,, ببینید : یه شرکت تولیدی در آغاز کار ,,, درخواست کامیون با 5 میلیون کرایه رو مبنا و پیش فرض داخلی حسابداری خودش قرار میده ,,,,,,,,,,, ولی به محض اطلاع باربری های مجاور از وجود همچین شرکت و باری ,,,,,, ناگهان شرایط زیر و رو میشه و فورا معادلات جدیدی شکل میگیره , و در این تغییرات , کرایه , حتی به نصف مقدار قبلی خودش میرسه ,,,,,,,,,,, یعنی رقابت بر سر جذب بار , تنها کرایه رو به زیان راننده تحت تاثیر قرار میده ولی در کمیسیون باربری و سایر ضرایب مندرج در بارنامه تاثیر کاهشی چندانی ایجاد نمیکنه .,,,,,,,,,, با افزایش تعداد ناوگان و کمبود بار , شرایط باز هم بدتر میشه ,,,,, رقابت بین خود باربری ها برای جذب بار هم تماما بر اساس وعده های کاهش کرایه به صاحبان کالا شکل میگیره ,,,,,, راننده هم البته در رد یا قبول بار مختاره ,,,,,, ولی با رد بار در شرایط شکنندیی قرار میگیره و ممکنه چندین روز در پایانه ماندگار و الاف بشه که این اقامت ناخواسته مخارج گوناگون داره ,,,,,,,,, در پایانه مشهد , شرایط بسیار بدتر و پر رنگ تر دیده میشه ,,,,,,,,,,,, جاییکه , به جرات باید گفت : کرایه حمل یه بار نزدیک اطراف شهری با یک مسیر هزار کیلومتری برابر میشه !

  • صادق اردبیلی 0 0

    مشهد کرایه نمیده ،تهران مثال اینکه باکامیون شریک بابالای دانگ که اگه کل کرایه مثال ۱۰م تومن باشه راضی نیست ۴متومنش به راننده بده .بارمیزنی میگه پول کارگر و باسکول ولیفت را راننده بده اخه چرا راننده بارمیزنه بارنمیخره .به بندر میخواستم باربزنم ولی نزدم کل کرایه ۲۲م تومن گفت ۱۴م بهت میدم تواین وسط حقش ۱۵درصدازکل کرایه هست چرا سرکشی نمیکنید ای مسولان اگه کنی جریمه پراونشو لغوکنی ...بخدا ازترسش ۱۰درصدهم نمیگیره وخواهشن رانندها را توجه کنن وهمکارنشون را ملاحظه کنن اگه بگیداول ۱۵درصد زیاد نمیدم میخوای بزن یانه.چرا یه بار تودست حداقل ۱۰نفربگرده .....

  • نماینده پرسنل راهبری 1 0

    آقا برادرهمکار عزیز بار غیراصولی نزن باربی نوبت نزن باری به خداحرومه امروزاتو ردکردی فردا چه میکنی. آقا غیربارنامه ای وکمسیون قانونی نمیزنم همه یکصدا یه بار هیچکی نزنه همه چی درست میشه باربریها دیگه به نصف نصف هم راضی نیستن کرایه را خودشون مشخص میکنن ..نزن تا همه بدبخت نشدیم نزن بدهکارم وموتور تعمیرکردم وقسط دارم به خدا با حروم خوری وحروم خوروندن وبی نوبت بارزدن درست نمیشه .

  • احسان 0 0

    متاسفانه دلالی باربری های که ناجوانمردانه خون راننده ها را به شیشه گرفته اند
    راننده نیسان هستم درباربری حمل مواد پتروشیمی
    که باید به اجبار 2500کیلو بار بزنیم با تعرفه حمل 2000کیلو
    قابل ذکراست که ظرفیت نیسان وانت 3800میباشد که از این رقم 2200وزن خود ماشین هست 100کیلو وزن راننده جمعا اجازه بار که قانونی باید بزنیم 1500کیلوگرم هست حالا! نیسان جا افتاده 2000دوتن وقتی 25000کیلو بار میزنیم یعنی 1000کیلو بیشتر! بماند! که بسیاری از موارد بارگیری تا 30000کیلوگرم به بالاجبار بارگیری می‌شود
    کاش راهنمایی رانندگی ترتیبی اتخاذ نمایند که این ظلم به راننده ها اجبار نشود

  • مجتبی 1 0

    خدا اجرتون بده راننده های گرامی
    واقعا شغل پراز خطر و استرسی دارید روا نیست که حقتونو یه دلال حرام خور بدزده

  • علی 0 0

    پول کمسیون یک صندوق درست کنن واریزکنن به صندوق تابرای ساخت جاده هزینه های دیگه استفاده بشه اخه روچه حسابی باربری تا ۳۰ الی ۴۰درصدکمسیون برمیداره پس دولت کجاست چرا نمیبینیم

  • مجاهد 1 0

    برای پایان دادن مافیا و فساد پایانه ها و دفاتر خون خوار بار بری فقط ا ط ل ا ع ا ت سپاه باید ورود کند وگرنه بقیه نهاد حرف بی عمل

  • مرضیه 0 0

    سلام وخداقوت خدمت خبرنگار محترم اعتراض راننده های زحمتکش که برای رساندن محموله ها وبارهای مردم نه شب دارند ونه روز این تخلف باربری هاواقعا نشان دهنده نبودن قانون مشخصی دراین زمینه است ودولت محترم خصوصا جناب آقای رئیس جمهور محترم باید شخصا خودش به این موضوع رسیدگی کنند .همسر من راننده است وبارها شده نصف کرایه را باربری های بی وجدان دریافت میکنند ولی فکر این را نمی کنند که این پول زحمت کشی راننده هاکه سر سفره خود می برند حلال نیست وباید بترسنداز خوردن مال حرام وحق الناس.....

  • علی 0 0

    با درود با پیشرفت علم و تکنولوژی فقط با صادر کردن بارنامه توسط خود راننده با واتساپ و،،،،،،میتوان جلو باربری ها را گرفت چرا که کرایه برحسب تن کیلومتر چاپ کمیسیون 20الی50درصد آخر کار بعضی شرکت ها مبلغ قرارداد را نیز نمیدهند

  • مجتبی 1 1

    تمام میئ لیت حقوقی محموله با شرکت حمل و نقله،راننده کرایشو میگیره،دولت پول بارنامشو میگیره و هیچ کدومشون در قبال ارزانترین محموله که ۲۰۰ میلیون قیمتش هست هیچ مسئولیتی ندارن اونوقت باربری که ۵۰۰ هزار سود از قبل این همه مسئولیت میگیره همتون چشاتون در میاد. برید حداقل مطالعه کنید شرح وظایف هر صنف رو بعد بیاد نظریات آبگوشتی بدید