| کد خبر: 241737 |

درخواست یک راننده کامیوندار از مسئولان مرتبط:

◄ تکلیف دریافت انبارداری در کرایه کل مندرج در بارنامه را معلوم کنید

تقاضا دارم با توجه به ابهام پیش آمده در دریافت مبالغی بیرون از بارنامه در این درخواست جنابعالی، به صورت شفاف تکلیف دریافت انبارداری در کرایه کل مندرج در بارنامه را معلوم کنید.

تین نیوز

یک راننده کامیوندار در خصوص نامه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان به دادیار معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادستانی این استان در مورد دریافت مبالغی غیر از آن چه در بارنامه قید شده از صاحبان کالا که روز گذشته در تین نیوز منتشر شد، دیدگاه خود را در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری منتشر کرد.

به گزارش تین نیوز، محسن رئیسی در بخشی از این پیام خطاب به مهدی خضری نوشت:  موضوع نامه با مضمون «اخذ وجه مازاد تحت عنوان پشت برنامه» در استان زیر نظر حضرتعالی به ندرت اتفاق می‌افتد. در  بین عناوینی که در ذیل این نامه نوشته شده است، مهمترین دغدغه فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا، موضوع دریافت انبارداری است که روزانه شاهد چند ده فقره بارنامه صادره از سوی شرکت‌ های حمل و نقل در استان اصفهان هستیم. با توجه به حساسیت موضوع بهتر بود موضوع این نامه به دریافت انبارداری اختصاص پیدا می‌ کرد.

بیشتر بخوانید:

ممنوعیت دریافت پشت بارنامه از صاحبان کالا/ نظارت از طریق گشت های دروازه ای

وی افزود: در اصفهان، استانی که تحت مدیریت حضرتعالی اداره می شود، وجه انبارداری را شرکت های حمل و نقل از رانندگان دریافت و به کرایه کل مندرج در بارنامه اضافه می کنند. وجهی در بیرون از کرایه کل مندرج در بارنامه بابت انبارداری دریافت نمی شود، مگر به ندرت. این کار طی توافق نامه منعقد شده بین تشکل‌ های صنفی کامیونداران و شرکت های حمل و نقل انجام می‌ گردد.

رئیسی در بخش دیگری از این دیدگاه، ادامه داد: کل کرایه دریافتی را صاحب کالا به حساب کرایه رانندگان قلمداد می‌ کنند که از لحاظ روانی تاثیر بسزایی بر پرداخت کننده کرایه دارد. خریدار کالا مبلغ پرداختی بابت انبارداری را باید بین داد و ستد خود و فروشنده بار حس کند و تصمیم به خرید یا عدم خرید بگیرد.

این راننده کامیوندار افزود: اتفاقی که در این میان رخ می دهد، اضافه شدن این مبالغ به کل کرایه مندرج در بارنامه است که خریدار آن را بابت کل کرایه پرداختی به کامیوندار تلقی می کند که این خود باعث گلایه و شکایت خریداران کالا از کرایه حمل استان اصفهان است.

وی عنوان کرد: جناب آقای خضری، شما کاملا واقفید که این وضعیت، وضعیت مطلوبی برای احقاق حقوق عامه مردم نیست و منافع باندهای ثروت در حمل کالا را تامین می کند. ایجاد نظم در مجموعه تحت امر شما احتیاج به جسارت و پشتیبانی حضرت عالی دارد تا با صدور دستورات قاطع و انقلابی در جهت تامین منافع عامه عمل کنید. تقاضا دارم با توجه به ابهام پیش آمده در دریافت مبالغی بیرون از بارنامه در این درخواست جنابعالی، به صورت شفاف تکلیف دریافت انبارداری در کرایه کل مندرج در بارنامه را معلوم کنید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.