| کد خبر: 257131 |

◄ تجمع رانندگان کامیون در اعتراض به مشکل ترخیص نشدن کامیون های وارداتی

تعدادی از رانندگان کامیون در اعتراض به پاسخگو نبودن وزارت صمت درباره حل مشکل واردات کامیون های دست دوم وارداتی در مقابل ساختمان ریاست جمهوری تجمع کردند.

تین نیوز

تعدادی از رانندگان کامیون در اعتراض به پاسخگو نبودن وزارت صمت درباره حل مشکل واردات کامیون های دست دوم وارداتی در مقابل ساختمان ریاست جمهوری تجمع کردند.

بر اساس گزارش خبرنگار تین نیوز، عده ای از رانندگان کامیون امروز شنبه 20 خردادماه 1402 در برابر ساختمان ریاست جمهوری مشهور به ساختمان پاستور دست به تجمع زدند. علت این تجمع مشکلاتی است که این رانندگان با فرآیند واردات کامیون دست دوم و سامانه ثبت سفارش واردات پیدا کرده اند.

دریافت سریعتر اخبار و تحلیل های مهم حوزه حمل و نقل در اینستاگرام ما امکان پذیر است. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

رانندگان در این تجمع با خود پارچه نوشته ای را حمل می کنند که در آن از معاونت حقوقی ریاست جمهوری درخواست شده است موضوع ثبت سفارش ، تمدید و ویرایش کشنده های وارداتی را تعیین تکلیف کند. 

طبق قانون جایگزینی خودروهای فرسوده، رانندگان کامیون می توانند یک دستگاه کامیون دست دوم زیر 5 سال را با رعایت مقررات و آیین نامه های گمرکی و شرایط اعلام شده توسط ستاد مدیریت حمل‌ و نقل و سوخت سازمان راهداری وارد کشور و جایگزین کامیون فرسوده خود کنند. طبق این مقررات سن فرسودگی کامیون های مشمول این مقررات 16 سال است.

بیشتر بخوانید؛

◄ یارانه بنزین کم درآمدها روی آسمان خط می اندازد!

حفره های مرگ زیر پای اصفهان؛ درمان سرطان زمین معطل بروکراسی است

◄ فیلم | ترمیم حفره 15 متری در اتوبان آقابابایی اصفهان

به گفته حاضران در این تجمع، تعدادی از رانندگان کامیون بر اساس شرایط مذکور اقدام به واردات کامیون به کشور کرده اند اما برخی مشکلات در فرآیند ثبت سفارش و مقررات و بروکراسی گمرک و سامانه ثبت سفارش، مانع ورود این کامیون ها به چرخه فعالیت شده است.

رانندگان کامیون حاضر در این تجمع می گویند تمام مراحل واردات را انجام داده و هزینه های مربوطه را نیز پرداخت کرده اند اما در آخرین مرحله کارشناس خروج از گمرک به ما اعلام کرد کامیونی که وارد کرده ایم با آنچه در سامانه ثبت سفارش خودرو ثبت شده، مغایرت هایی دارد.

این افراد با گذشت چند ماه از این ماجرا و پیگیری های فراوان از وزارت راه و شهرسازی و گمرک و وزارت صمت، امکان ویرایش سفارش ثبت شده و تطبیق آن با کامیون وارد شده، در سامانه ثبت سفارش را ندارند.

وزارت راه و شهرسازی اعلام می کند مسئولیت سامانه ثبت سفارش که در ستاد سوخت بوده  به وزارت صمت محول شده و این وزارتخانه باید مشکل را حل کند اما مسئولان وزارت صمت همکاری لازم را نمی کنند و توجهی به این نکته ندارند که کامیونی که ما با صرف هزینه سنگین خریداری و وارد کشور شده در گمرک خاک می خورد و رانندگان هم وسیله امرار معاش دیگری ندارند.

بر اساس این گزارش، در پی این تجمع نمایندگان رانندگان کامیون حاضر به منظور مذاکره و تعامل برای برطرف شدن این مشکل به ساختمان ریاست جمهوری دعوت شده اند.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • صادق قنبری 1 0

    خدا لعنت شون که راننده جماعت همیشه بازیچه دست اینا بوده وسیله امرار معاش شون رو از دست شون گرفتن بی خیال فکر دزدی خودشونن

  • سعید 1 3

    میرن ماشین میارن به زور دارن پلاکش میکنن.فردا همین افراد که اعتراض کزدن میگن بار نیست کرایه پایینه. خود شما ...زدید به اوضاع.برا این که برید ماشین چند ناشرین با قسط بخرید بعد قمپز در کنید. مریضید اخه

  • علی صفا رضایی 0 0

    جناب ریسی. با ادا
    بفرمایید جواب بده تا مردم ببینند....

  • محمد اسماعیل ملکی 0 0

    سلام مجری اجرای قانون چرا قانون را نمی کنید بندث ماده ۳۰قانون احکام دائمی توسعه کشور ،تبصره۱ماده۱۰ساماندهی صنعت خودرو این مواردقانونی اگر مسئولی هست اجرا کند

  • ناشناس 1 0

    باید اسقاط پا برجا باشد تا جاده‌ها یکم خلوت باشد گنجایش جاده‌ها ندارد

  • ظفرعظیمی مهر 0 0

    درمیان این جمع معترض شاید یکی دو نفر راننده باشند که آن هم اشتباه کرده اند اف اچ مدل نود به بالا را فروختن و وارداتی خریدن اما ۹۹ درصد دلال هستند وراننده نماهایی که فقط کارت هوشمند دارند وهرگز درجاده پا نگذاشتند کارت هوشمندشان هم نزد باربری میذارند ماهیانه پولی به باربری میدهند تا به عنوان راننده دوم ثبت بارنامه شوند .شرایط کارت هوشمند رانندگان بایستی اعتبار بالای ده سال باشد تا راننده واقعی از دلال تمییز داده شود.همه دلال هستند.