| کد خبر: 228290 |

◄ قتل راننده به دلیل یک تذکر ترافیکی/ لزوم اصلاح رفتار رانندگی

رفتارهای ترافیکی و تلفات ناشی از سوانح رانندگی از نمادهای فرهنگی جامعه محسوب می شود بنابراین شایسته است همگان در ارتقای فرهنگ ایمنی و کاهش تلفات، مسئولانه بکوشیم.

تین نیوز

نیمه های اسفند بود (16 اسفند) که خبر قتل یک راننده بازنشسته کامیون در اصفهان در شبکه خبری تین نیوز منتشر شد.

به گزارش تین نیوز، نحوه قتل بدین ترتیب بود که مقتول با خودروی سواری در خیابان کاوه اصفهان نزدیک سه راه ملک شهر در حال حرکت بود که به راننده سواری کنار خود به دلیل رانندگی نامتعارفش تذکر داد اما این تذکر موجب درگیری لفظی راننده سواری با مقتول شد و در ادامه راننده سواری با تعقیب و سد کردن راه خودوری او در چراغ خطر بعدی و در چهار راه جابر انصاری با مقتول درگیری فیزیکی پیدا کرد و با فشار دادن سر مرحوم در زیر بازوی خود موجب مرگ این راننده بازنشسته شد.

محمد اتحادی راننده کامیون و از همکاران مقتول در مورد چرایی این رخداد به خبرنگار ما گفت: چندی پیش، متاسفانه شادروان فریدون بیت سرکیس، راننده بازنشسته ای که باید الان کنار خانواده دوران بازنشستگی را سپری می کرد، از بین ما رفت.

بیشتر بخوانید: قتل یک راننده بازنشسته در اصفهان+ عکس مقتول

این عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها با بیان این که مقتول راننده ای با اخلاق با اخلاص و معلم اخلاق و رفتار در رانندگی بود که به دلیل ارشاد و تذکر به جا به راننده خاطی جان خود را از دست داد، افزود: امروزه رفتارهای ترافیکی و تلفات ناشی از سوانح رانندگی از نمادهای فرهنگی جامعه محسوب می شود بنابراین شایسته است همگان در ارتقای فرهنگ ایمنی و کاهش تلفات، مسئولانه بکوشیم.

به گزارش تین نیوز، او عنوان کرد: هنگام رانندگی میزان تحصیلات، ادبیات گفتاری، شخصیت اجتماعی، مقام و منصب و لباس هایی که پوشیده ایم، هیچ کدام مشخص نیست و مردم ما را از روی نوع رانندگی مان قضاوت می‌کنند.

اتحادی تاکید کرد:  شمار زیادی پرونده های قصاص در دادگاه ها وجود دارد که در این پرونده ها، هم وطنی جان خود را فقط به خاطر بوق زدن و جای پارک، حق تقدم، توقف در چهار راه و ... از دست داده و نکته مهم آن است که اغلب این افراد نیز از نظر اجتماعی سطح پایین نبوده و بعضاً دارای تحصیلات و شغل مناسب نیز هستند.

به گزارش تین نیوز، این راننده کامیوندار با تاکید بر این که لازم است در این مورد فرهنگ سازی شود، گفت: فرهنگ سازی ابتدا باید از خانواده ها و بزرگترها شروع شود.

وی عنوان کرد: پس از آن  لازم است صدا و سیما هم در ارتقای سطح آگاهی مردم پیش قدم شود و هر شب یک دقیقه در همه شبکه ها یک نکته ایمنی پخش کند. همچنین در طول  24ساعت صدا و سیما برنامه های متنوع پخش می‌کند که در بین برنامه‌ها از کارشناسان و اساتید هم دعوت شود چند دقیقه از آسیب‌های اجتماعی و راهکارهای مناسب برای برطرف کردن آن صحبت شود.

این عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها افزود: علما و روحانیون نیز می توانند در توسعه فرهنگی جامعه مشارکت کرده و از تریبون نماز جمعه و مساجد کشور به آموزش و ارشاد مردم بپردازند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.