| کد خبر: 224569 |

◄ خرید بدون دغدغه گازوئیل؛ مطالبه به حق رانندگان و جایگاهداران

یک جایگاه دار سوخت در مورد مشکل سهمیه بندی گازوئیل در جایگاه ها گفت: چرا نباید رانندگان و کامیونداران که بار اقتصاد جاده ای این کشور را به دوش می کشند به راحتی سوخت مورد نیاز خود را از اولین جایگاه تهیه کند؟

تین نیوز

یک جایگاه دار سوخت در مورد مشکل سهمیه بندی گازوئیل در جایگاه ها گفت: چرا رانندگان و کامیونداران که بار اقتصاد جاده ای این کشور را به دوش می کشند نمی توانند به راحتی سوخت مورد نیاز خود را از اولین جایگاه تهیه کنند؟

به گزارش تین نیوز، مراد جلیلیان افزود: چرا یک راننده و کامیوندار باید برای تهیه 100 لیتر گازوئیل به هر جایگاه که می رسد توقف کند و با تلمبه خاموش و نازل آویزان مواجه و یا با اعصاب خراب با متصدیان جایگاه ها درگیر شود و راه 10 ساعته را به علت توقف های بی فایده برای تامین سوخت 12 ساعته طی کند و نیازمند بازار آزاد و یا ...  بشود؟

او تاکید کرد: به طور قطع این نوع از سهمیه بندی دو طرف زیانده دارد یکی از آنها جایگاه  و طرف دوم قطعا کامیونداران هستند.

بیشتر بخوانید:

این جایگاه دار عنوان کرد: کمبودهایی از این نوع و کارت آزاد که در ۱۰ روز آخر ماه رانندگان و کامیونداران شدیدا نیازمند آن هستند از واقعیات ملموسی است که جایگاهداران و کامیونداران از آن مطلع هستند و این امر می تواند از مطالبات به حق آنان از شرکت پخش فراورده های نفتی باشد.

جلیلیان در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این پرسش که زیان ناشی از عدم کیفیت و کمیت فراورده های سوختی به عهده کیست، گفت: کسری فراورده ای مانند بنزین به علت درجه حرارت بالای آن و سکوت کانون و صنف و سندیکای جایگاه داران در قبال این زیان مضاعف جایگاهدار چه علتی دارد؟

به گزارش تین نیوز، وی افزود: جایگاه داران به خوبی می دانند استاندارد درجه حرارت بنزین حداکثر ۶۰ درجه است اما در بارنامه های ارسالی ۷۰ و ۸۰ و گاهی نزدیک به ۹۰ درجه می رسد.

او تاکید کرد: این بدان معناست که وقتی فراورده وارد جایگاه سوخت می شود برابر دیب تانکر لیتراژ ارسالی تکمیل است و حتی به علت تابش خورشید به تانکر و توقف احتمالی آن زیر آفتاب و درجه حرارت بالا و غیر استاندارد فراورده دیب بیشتر هم نشان می دهد.

جلیلیان عنوان کرد: این در حالی است که وقتی فراورده وارد تانکر زیرزمینی می شود بعد از چند ساعت  از ۱۸ هزار لیتر بنزین تحویلی، حدود ۲۰۰ لیتر کسری وجود دارد، درحالی که تانکر و مسیر تخلیه هیچ ایراد و نشتی نداشته است.

این جایگاه دار گفت: آیا علت چیزی جز کاهش درجه حرارت به علت رسیدن به دمای اصلی در تانکر زیرزمینی و برگشت فراورده به درجه حرارت طبیعی خود است؟

وی با تاکید بر این که ۲۰۰ لیتر کسری در هربار برای جایگاه دار در سال به هزاران لیتر می رسد، عنوان کرد: در نتیجه این امر، جایگاه دار هم زیان فراورده را باید بدهد و هم جریمه کسری غیرمتعارفی که در واقع تحمیلی است.

جلیلیان افزود: آیا مسئولان صنف  اینها را می دانند و سکوت می کنند؟ چرا باید این ستم مضاعف را تحمل کنیم؟

به گفته وی مشکلات دیگری نیز همچون سهمیه بندی، باز پرداخت اعتبارات به علت کاهش فروش در نتیجه سهمیه بندی و تراکنش بانک ها نیز برای جایگاه داران وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.