| کد خبر: 207875 |

کارشناسان معتقدند:

◄ اقدامات نظام بهداشتی با پشتیبانی لجستیکی بهتر پیش می‌رود

کلیه بنادر کشور کاملا فعال بوده و تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در حال انجام است. این تخلیه و بارگیری به خصوص در تأمین کالاهای اساسی و حمل آن از بنادر به اقصی نقاط کشور است.

تین نیوز

یک کارشناس لجستیک معتقد است در شرایط فعلی که کشور با شیوع بیماری کرونا مواجه شده لازم است، سازمان‌های دولتی همچون وزارت راه و سازمان‌های زیر مجموعه به‌ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به فکر اقدام و مقابله باشند.

به گزارش تین نیوز، بهروز فتحی با تاکید بر نقش مهم لجستیک در مقابله با این بیماری گفت: سازمان بنادر و سایر سازمان‌های وزارت راه می‌توانند در جهت تامین اقلام حیاتی برای درمان و محافظت مردم از این بیماری به کمک نظام بهداشتی کشور اقدام و با تسهیل‌، تسریع و تخفیف هزینه‌های عملیات لجستیکی در خصوص اقلام ضروری مقابله با ویروس، تامین کنندگان را تشویق و ترغیب به تامین این اقلام نمایند.

این اظهارات در حالی مطرح شد که وزیر راه و شهرسازی نیز از تماس تلفنی رئیس جمهور در روز جمعه گذشته با وی خبر داده و گفته که رئیس جمهور جویای آخرین وضعیت مرزها و تبادلات تجاری با کشورهای همسایه، پروازهای بین المللی، وضعیت لجستیک و تردد در جاده‌ها بوده است که این موضوع نیز تاکیدی بر نقش لجستیک در مقابله با بیماری کرونا است.

آنچنان که خبرگزاری‌ مانا نوشته، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این گزارش به ریاست جمهوری اعلام شد در حال حاضر در همه مرزهای کشور تبادلات تجاری براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت در حال انجام بوده و مهمترین اقدام در پروازهای بین‌المللی جابه‌جایی کالاهای مورد نیاز فوری کشور به ویژه اقلام دارویی و تجهیزات مورد نیاز وزارت بهداشت است که از اقصی نقاط به کشور حمل و تحویل وزارت بهداشت شده است. همچنین کلیه بنادر کشور کاملا فعال بوده و تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در حال انجام است. این تخلیه و بارگیری به خصوص در تأمین کالاهای اساسی و حمل آن از بنادر به اقصی نقاط کشور است.

به گزارش تین نیوز، نقش مهم لجستیک آنجا بیشتر نمود پیدا می‌کند که قائم مقام وزیر صمت نیز در نامه‌ای به رئیس سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت انبارهای عمومی خواستار اعلام فهرست اقلام مقابله با کرونا در بنادر و انبارهای عمومی شده و عنوان کرده که عدم اعلام، به منزله احتکار است.

به نوشته فارس، قائم مقام وزیر صمت در نامه‌ خود به محمد راستاد معاون وزیر و رئیس سازمان بنادر و دریانوری و اسدی مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی کشور، خواستار اعلام فهرست مقادیر موجودی محصولات بهداشتی، الکل، آب ژاول، مواد ضدعفونی کننده و ماسک در بنادر کشور شده است.

همچنین معاون فنی گمرک در نامه‌ای به قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی اقدامات انجام شده گمرک در رابطه با صادرات و واردات کالاهای مقابله با کرونا را تشریح کرده که در بخشی از آن آمده است: در حوزه واردات، وفق مفاد مواد ۳۸ و ۳۹ قانون امور گمرکی، اقدامات گمرک به همراه تسریع و تسهیل در انجام امور و تشریفات، از لحظه اظهار کالا به گمرکات اجرائی صورت می‌پذیرد و به کلیه گمرکات اجرایی کشور تأکید شده است ضمن رصد روزانه اظهارنامه‌های موجود در این زمینه، تدابیری اتخاذ گردد تا کوچکترین ایستایی در ترخیص این اقلام به‌وجود نیامده و انجام تشریفات مربوطه به‌صورت شبانه‌روزی در دستور کار کلیه گمرکات قرار گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.