| کد خبر: 207287 |

◄ معافیت از تمدید معاینه فنی شامل کدام خودروها نمی‌شود؟

وسایل نقلیه عمومی سنگین و سواری، مانند سابق ملزم به داشتن گواهی معاینه فنی هستند.

تین نیوز

اگرچه رئیس پلیس راهور هفته گذشته عنوان کرد برای جلوگیری از شیوع کرونا، رانندگان خودرو‌هایی که معاینه فنی‌شان به اتمام رسیده است نیاز به تمدید تا ۱۵ اردیبهشت سال آینده ندارند اما این موضوع شامل حال رانندگان ناوگان عمومی سنگین و سواری نمی‌شود.

به گزارش تین نیوز، سردار سید کمال هادیان فر هفته گذشته (14 اسفند) در حاشیه بازدید از یک مرکز شماره گذاری اعلام کرد: رانندگان خودرو‌هایی که معاینه فنی‌شان به اتمام رسیده است نیاز به تمدید تا ۱۵ اردیبهشت سال آینده ندارند و می‌توانند تردد کنند و جریمه هم نخواهند شد.

این درحالی است که این موضوع شامل حال ناوگان عمومی نمی‌شود و ناوگان عمومی سنگین و سواری همچنان ملزم به داشتن گواهی معاینه فنی هستند.

بر اساس اعلام دفتر آمار و ایمنی ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، به دلیل ضرورت و اهمیت ایمنی وسایل نقلیه عمومی سنگین و سواری با هدف پیشگیری از حوادث و سوانح رانندگی به ویژه در ایام نوروز، وسایل نقلیه عمومی سنگین و سواری، مانند سابق ملزم به داشتن گواهی معاینه فنی هستند.

در این زمینه رئیس اتحادیه سازمان‌های حمل‌ و نقل همگانی کشور نیز از دایر بودن این مراکز در سراسر کشور خبر داده و گفته که هنوز برای تعطیلی آنها از سوی وزارت کشور تصمیم اتخاذ نشده است.

 سعید قیصر تاکید کرده است: تصمیم گیری برای فعالیت مراکز معاینه فنی با وزارت کشور است و تاکنون تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است لذا این مراکز در سراسر کشور دایر هستند و حداقل روزانه هشت ساعت فعالیت دارند. درحقیقت ۷۰۰ مرکز معاینه فنی در سراسر کشور آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.