◄ رتبهبندی رانندگان؛ کدام نهاد بر عادلانه بودن رتبهبندی نظارت دارد؟
از جمله مقدماتی که باید برای اجرای طرح رتبهبندی رانندگان حرفهای مهیا شود فراهم شدن امکان بهرهمندی آنان از خودروهای با کیفیت و استاندارد روز است.
یک راننده و مالک کامیون معتقد است: اگرچه رتبهبندی رانندگان حرفهای ایدهای بسیار عالی و موثر در ایمنسازی حمل و نقل جادهای است اما انجام این کار نیازمند مقدماتی است که ابتدا باید این مقدمات مهیا شود.
به گزارش تین نیوز، هادی نظری به خبرنگار ما گفت: از جمله مقدماتی که باید برای اجرای طرح رتبهبندی رانندگان حرفهای مهیا شود فراهم شدن امکان بهرهمندی آنان از خودروهای با کیفیت و استاندارد روز و نوسازی به موقع آنها و همچنین ایمنسازی جادهها و تجهیزات جادهای است.
وی تاکید کرد: به طور قطع از جمله نیازهای اصلی رانندگان حرفه ای و درجه یک، خودروی با کیفیت و ایمن با استانداردهای روز شرکتهای معتبر خودروساز و خدمات پس از فروش درجه یک و جادههای ایمن و با کیفیت و طبق معیارهای روز دنیا، خدمات و تجهیزات رفاهی جادهای است.
او ادامه داد: این در حالی است که حمل و نقل جادهای در کشور ما درگیر مسائلی همچون آموزش رانندگان، استانداردسازی جادهها و تجهیزات ایمنی و از همه مهمتر نوسازی ناوگان بوده و با وجود مشکلاتی همچون تحریمها که امروز کشور با آن درگیر است رفع مشکلات حمل و نقل جادهای کار دشواری است.
این راننده و مالک کامیون گفت: ضمن اینکه در اجرای این طرح لازم است مشخص شود متولی آموزش رانندگان و درجهبندی آنان چه سازمان یا نهادی خواهد بود و چه معیارهایی در رتبهبندی رانندگان موثر است و این کار چه تاثیری بر درآمد و آینده شغلی آنان داشته و کدام نهاد نظارتی بر عادلانه بودن درجه بندی نظارت دارد؟
وی خاطرنشان کرد: همچنین باید در نظر داشت نقش راننده خوب و حرفهای در ایمنی حمل و نقل قابل انکار نیست ولی به تنهایی نمیتواند مشکلات را برطرف نماید همانطور که خودروی استاندارد و درجه یک نمیتواند به تنهایی ایمنی را فراهم نماید.
نظری تاکید کرد: بنابراین هر یک از عوامل جادهای از جمله راننده خوب، خودروی استاندارد، پلیس مجرب، جاده ایمن و استاندارد، شرکت حمل و نقل توانا و مسئولیتپذیر به اندازه خود در افزایش ایمنی حمل و نقل موثر بوده و رتبهبندی رانندگان به تنهایی نمیتواند مشکلات ایمنی حمل و نقل را حل کند.
رتبه بندی رانندگان اتوبوس از کاپیتان یکم تا کاپیتان چهارم
به گزارش تین نیوز، بر اساس اعلام مهران قربانی معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، یکی از برنامههای میانمدت این سازمان، طرح رتبهبندی رانندگان اتوبوس از کاپیتان یکم تا کاپیتان چهارم با هدف افزایش ایمنی حمل و نقل است.
مختار داوودی عضو هیئت مدیره کانون سراسری انجمنهای صنفی رانندگان مسافری نیز چندی پیش در این مورد به تین نیوز گفت: از مدتی پیش کانون رانندگان کشور با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و پلیس راه کشور، طرح رتبهبندی رانندگان اتوبوس را در دستور کار قرار داد.
وی تاکید کرد: این طرح کارشناسی شده حاصل دیدگاههای کانون انجمنهای رانندگان مسافر کشور، سازمان راهداری و حمل ونقل، اداره مسافر، اداره ایمنی وترافیک، معاونت حمل ونقل عمومی پلیس راه کشور، مرکز صدور دفترچه پلیس راه کشور است و در فرآیند رتبهبندی افراد غیر راننده و یا بازنشسته و دوشغله شناسایی و برخلاف گذشته سواستفاده از لباس و رتبه کاپیتانها، جعل عنوان محسوب شده و افراد متخلف به مراجعه قضایی معرفی میشوند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.