| کد خبر: 205580 |

◄ درخواست رانندگان برای حضور در جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها

کمیسیون ایمنی راه‌ها هر ماه جلسه برگزار می‌کند که لازم است در هر جلسه چند راننده با سابقه برای استفاده از تجربیات آنها به این جلسات دعوت شوند.

تین نیوز

دستگاه سپهتن در ناوگان اتوبوس مسافربری برای نظارت بر عملکرد و وضعیت راننده در حال رانندگی نصب شد ولی این دستگاه موفق نشده است جلوی خواب آلودگی و حواس پرتی راننده را بگیرد.

به گزارش تین نیوز، این مطلب را محمد اتحادی عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها و راننده کامیون به خبرنگار ما گفت و افزود: اگر سپهتن در مواقع خواب آلودگی، انحراف به چپ، انحراف به راست، اضطرار و حادثه به راننده هشدار می‌داد، خیلی بهتر بود.

وی با طرح چند پرسش از مسئولان گفت: چرا در آموزش‌های رانندگان اتوبوس، راهکاری منطقی برای مواقع خستگی وخواب آلودگی وضع نشده است؟چرا رانندگان اتوبوس در مواقع حساس از جمله در زمان وقوع گره‌های ترافیکی و شرایط نامساعد جوی که وقت و ساعت کاری راننده را هدر داده و راننده را خسته می‌کند، نمی‌توانند بین مسیر، مدتی استراحت کنند تا سالم به مقصد برسند حتی اگر دو راننده همراه هم باشند.

اتحادی ادامه داد: رانندگان ناوگان باری هر موقع بخواهند استراحت می‌کنند ولی هنوز مشاهده نشده راننده اتوبوس در جاده و به صورت اضطراری برای چند ساعت استراحت کند.

این راننده عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها افزود: یکی از روش‌هایی که می‌تواند مانع خواب آ‌لودگی برای رانندگان اتوبوسی شود که احساس خستگی می‌کنند، دعوت از یکی از مسافران داخل اتوبوس برای نشستن کنار راننده و صحبت و گفت و گو با آنهاست.

وی تاکید کرد: کمیسیون ایمنی راه‌ها هر ماه جلسه برگزار می‌کند که لازم است در هر جلسه چند راننده با سابقه برای استفاده از تجربیات آنها به این جلسات دعوت شوند اگر در جلسه ایمنی راه‌های استان‌های کشور که در استانداری‌ها و ادارات راهداری برگزار می‌شود چند راننده  دعوت شوند نتایج بهتری حاصل می‌شود.

وی همچنین به توصیه‌های مقام معظم رهبری به مسئولان درباره جلوگیری ازحوادث جاده‌ای نوروز 97 اشاره و اظهار کرد: ایشان عنوان کردند کاری کنیم که مردم عزیز ما این بخش حادثه خیز و تلخ دردناک را در زندگی خود نداشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.