| کد خبر: 201070 |

◄ اجرای طرح تشدید انضباطی تردد کامیون‌ها در بنادر کشور تا پایان سال

یگان حفاظت با همکاری سازمان راهدای و حمل و نقل جاده ای از ورود کامیون‌های فاقد مجوز بارگیری یا حواله بار به بندر شهید رجایی از تاریخ ۲۰ آذرماه سال جاری ممانعت می‌کند.

تین نیوز

روز گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد که از اجرای طرح ساماندهی ورود کامیون‌های حمل بار تجاری به بندر شهید رجایی به عنوان بندر پایلوت از ۲۰ آذرماه سال جاری و تا پایان سال در تمامی بنادر کشورحکایت داشت.

به گزارش تین نیوز به دنبال درج این خبر، یک فعال حوزه حمل و نقل بین‌المللی این پرسش را مطرح کرد که «آیا برای کامیون‌های حمل یکسره از داخل شهرهای بندری به اسکله هم محدودیتی ایجاد می‌شود؟».

مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به این پرسش بیان کرد: در گام اول کامیون‌های حمل بین‌شهری هدف طرح هستند اما به تدریج این طرح همه کامیون‌های ورودی را شامل می‌شود.

 اجرای گام نخست هوشمندسازی تردد کامیون‌ها به بندر شهید رجایی

خسرو سرایی گفت: این طرح برای جلوگیری از تضییع حقوق و به نفع تمامی رانندگان کامیون و شرکت‌های حمل و نقلی است که در چارچوب فرآیندهای تعریف شده از جمله فرآیندهای سازمان راهداری و پایانه‌های حمل و نقل کار می‌کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: البته به‌زودی همه کامیون‌های ورودی باید اسنادی را که از سوی مقام مجاز ذیربط برای آنها صادر می‌شود به همراه داشته باشند، کامیون‌هایی که خارج از نوبت وارد بندر می‌شدند و اقدام به بارگیری می‌کردند پس از اجرای طرح قادر به ورود به بندر نبوده و حتی در صورت ورود بارگیری نخواهند شد.

مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در مراحل بعدی همه کامیون‌های پُر هم باید بارنامه داشته باشند اما در مرحله اول کامیون‌های خالی ورودی شامل این طرح هستند.

به گفته سرایی، اطلاع‌رسانی وسیعی توسط سازمان راهداری در همه پایانه‌های بار در این باره صورت گرفته و در بندر شهید رجایی نیز  هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

به گزارش تین نیوز، این اظهارات مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی درحالی بیان شد که وی روز گذشته نیز در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در خصوص جزییات طرح تشدید انضباطی کامیون‌های حمل بار در بندر شهیدرجایی، گفته بود: شکایت‌هایی در خصوص ورود بدون بارنامه برخی کامیون‌ها به بندر وجود داشت و اعلام شد که این کامیون‌ها، پس از ورود به بنادر کارهای اسنادی مربوط به خود را انجام می‌دهند که این مسئله موجب تضییع حقوق کامیوندارانی می شود که در سیستم نوبت‌دهی بار ثبت نام کرده‌اند.

سرایی با تاکید بر این‌که سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصمیم گرفت طرح تشدید انضباطی تردد کامیون‌های حمل بار در بندر شهیدرجایی را به عنوان بندر پایلوت کلید بزند، خاطرنشان کرده بود: گیت‌های ورود کامیون‌ها به بندر شهیدرجایی نیز الکترونیکی می‌شوند و با بهره‌گیری از نرم افزارهای طراحی شده تشدید انضباطی تردد کامیون‌های بین‌شهری مدنظر قرار می‌گیرد و در ابتدا با ارائه تذکری از کامیونداران درخواست خواهد شد نسبت به حواله بار اقدام کنند.

مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه یگان حفاظت با همکاری سازمان راهدای و حمل و نقل جاده ای از ورود کامیون‌های فاقد مجوز بارگیری یا حواله بار به بندر شهید رجایی از تاریخ ۲۰ آذرماه سال جاری ممانعت به‌عمل خواهد آورد، اظهار کرده بود: اگر کامیونداران این مسئله را رعایت نکنند و وارد بندر شوند در محوطه‌های بندری کنترل‌های لازم صورت می‌گیرد و به هر ترتیب به کامیون مربوطه بار تحویل داده نمی‌شود؛ بنابراین از بارگیری کامیون‌های فاقد مجوزهای لازم در محوطه‌های بندری جلوگیری می‌شود.

سرایی همچنین تاکید کرد: علاوه بر این از تحویل بار و بارگیری کامیون‌های بین‌شهری که از طریق سامانه سازمان راهدای و حمل و نقل جاده‌ای کشور تایید نشده باشند جلوگیری به‌عمل می‌آید.

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی نرم‌افزاری تهیه کرده است که بر اساس آن خوانش پلاک کامیون‌های حامل بار مدنظر قرار می‌گیرد، گفته بود: بر این اساس کامیون‌های بین‌شهری دارای مجوز از فاقد مجوزها قابل تشخیص و تفکیک است و از ورود آنهایی که مجوزهای لازم را اخذ نکرده‌اند جلوگیری می‌شود؛ اقدامی که در راستای هوشمندسازی بنادر است و به طور حتم انضباط هرچه بیشترتردد کامیون‌های بین‌شهری را به بنادر در پی خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    1-کنترل فیزیکی قابلیت تداوم در اجرا را ندارد.
    2-کنترل از طریق نرم افزار و پلاک خوان امکان تقلب وجود دارد از طریق برنامه نویسی برای پلاک های خاص.
    3_اگر کنترل سیستم در استان هرمزگان باشد امکان صدور مجوزهای تقلبی برای کامیونهای شرکتهای متخلف فعلی در سیستم وجود دارد.

  • ناشناس 1 0

    تجربه مشابه؛
    تا چندی پیش در مبادی خروجی استان هرمزگان از جمله گلوگاه شهید میرزایی،پلیس راه منبع آب جاده بندرخمیر،جاده کهورستان به لار و خروجی به سمت جیرفت نیروهایی مستقر بودن جهت کنترل مجوز اعلان بار،نتیجه حضور این نیروها شد فساد وتبانی.
    این نیروها به شدت رانندگانی را که تابع قوانین بودند را کنترل میکردنند ودر دلشان به ریش آنها میخندیدند.
    در عوض لیستهایی در دست داشتند که هر روزه به دستشان میرسد و در آن شماره کامیونهای متخلف نوشته بود که مجوز گذر محسوب میشد و آن دسته متخلفانی که در لیست نبودنند با دادن زیرمیزی و یا رومیزی با لبانی خندان گذر میکردند.