| کد خبر: 196557 |

◄ ثبت، شناسایی و صدور کارت هوشمند ناوگان نیمه یدک از اول مهر

کار ثبت، شناسایی و صدور کارت هوشمند ناوگان نیمه یدک از اول مهر آغاز می‌شود.

تین نیوز

کار ثبت، شناسایی و صدور کارت هوشمند ناوگان نیمه یدک از اول مهر آغاز می‌شود.

به گزارش تین نیوز، «غلامحسین دغاغله» مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا در نامه‌ای به مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور، از آغاز کار ثبت و شناسایی و صدور کارت هوشمند ناوگان نیمه یدک از اول مهر خبر داد.

در این نامه، ضمن این‌که عنوان شده متقاضیان از اول مهر ماه امسال می‌توانند با مراجعه به سایت www.smartcard.rmto.ir اقدام کنند از مدیران کل استانی نیز خواسته شده، فرایند ثبت‌نام به اطلاع ذی‌نفعان رسانده شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن‌های رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان‌های تهران در مورد صدور این بخشنامه به تین نیوز گفت: هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان‌های تهران و خراسان رضوی با توجه به تجربیات و با هدف سازماندهی، ساماندهی و از همه مهمتر اقتصادی کردن مهمترین و اساسی‌ترین بخش حمل و نقل کالا، یعنی کامیون‌های کشنده و انواع نیمه یدک‌ موجود چند سالی است که به دنبال ارائه راهکار و اجرایی کردن صدور کارت هوشمند برای این ناوگان بوده است.

عبدالله خانعلی افزود: در ایران برای حمل و نقل کالا در مسیرهای طولانی از خاور یا ایسوزو هم مانند تریلی استفاده و اقدام به حمل و جابه‌جایی محمولات می‌کنند که این امر از نظر اقتصادی اصلاً مقرون به صرفه نیست و در کشورهای پیشرفته برخلاف ایران برای اقتصادی کردن و کاهش قیمت تمام شده ،حمل و نقل کالا در مسافت‌های کوتاه را با ناوگان سبک انجام می‌دهند.

این فعال صنفی تاکید کرد: در کشورهایی که با دید علمی و کارشناسی به حمل و نقل نگاه می‌کنند، برای حمل کالا در مسیرهای طولانی هرگز از ناوگان سبک استفاده نمی‌کنند بلکه در مسافت‌های طولانی محمولات صرفاً توسط ناوگان کشنده و نیمه یدک‌ها جابه‌جا می‌شوند.

او ادامه داد: به همین منظور برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل و رفع محدودیت‌ها و سهولت در امر جابه‌جایی محمولات، اقدام به صدور بارنامه و اسناد حمل بر اساس پلاک نیمه یدک می‌کنند، در این صورت این امکان برای رانندگان، دارندگان نیمه یدک‌ها، فعالان حمل و نقل، صاحبان کالا و شرکت‌های تعاونی حمل و نقلی، تولیدی و غیره فراهم است که با یک کشنده از چند نیمه یدک بدون هیچ محدودیتی استفاده کنند و یا افرادی فقط کشنده داشته باشند یا افرادی فقط نیمه یدک.

به گزارش تین نیوز، خانعلی بیان کرد: از همه مهمتر این‌که در صورت توقف کشنده به هر دلیلی به راحتی و بدون هیچ هزینه، تخلف و محدودیتی می‌توان از کشنده دیگری برای انتقال تریلی استفاده کرد، امری که در حال حاضر امکان آن وجود ندارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن‌های رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان‌های تهران گفت: در حال حاضر در صورت توقف کشنده، برای انتقال تریلی با کشنده دیگر یا باید برای کشنده جدید بارنامه جدیدی گرفت که هزینه دارد و معمولاً این کار انجام نمی‌شود یا این‌که خلاف کرده و بدون بارنامه و با همان بارنامه کشنده قبلی نسبت به انتقال تریلی اقدام کرد که در این صورت هنگام بروز مشکلاتی از قبیل سرقت یا حادثه تصادف، بیمه هیچ خسارتی را نخواهد پذیرفت.

او تاکید کرد: از آنجا که در ایران برای صدور بارنامه، وسیله نقلیه باید دارای کارت هوشمند ناوگان باشد، این امر برای ناوگان نیمه یدک‌ موجود در ایران ممکن نبود، مگر این‌که نیمه یدک‌ها دارای کارت هوشمند ناوگان می‌شدند، بنابراین این انجمن از مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری صدور کارت هوشمند ناوگان برای نیمه یدک‌های موجود در کشور یا حداقل برای نیمه یدک‌های یخچال‌دار را درخواست کرد.

خانعلی افزود: خوشبختانه این درخواست پس چند بار تکرار از سوی دو انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان‌های تهران و خراسان رضوی در نهایت مورد پذیرش مسئولان سازمان راهداری قرار گرفت و پس از بررسی‌های کارشناسی و آماده‌سازی زیر ساخت‌ها، امکان اجرایی شدن آن توسط دفتر فناوری و اطلاعات فراهم شد و مسئولان دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری در روز چهارشنبه مورخ 27 شهریورماه امسال بخشنامه‌ای در این ارتباط صادر کردند.

به گزارش تین نیوز، وی همچنین از سوی خود و «محمد ازغدی» رئیس هیئت مدیره انجمن‌های رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان خراسان رضوی، از تمامی مسئولان سازمان راهداری بابت تلاش‌هایی که در ارتباط با صدور این بخشنامه متحمل شده‌اند، تشکر و قدردانی کرد و گفت: امید است هر چه سریع‌تر امکان سازماندهی، ساماندهی، صدور اسناد هویت و صدور پلاک انتظامی برای نیمه یدک‌های موجود کشور توسط مسئولان  کشوری فراهم شده و همه نیمه یدک‌ها دارای پلاک انتظامی شوند، تا در ایران هم امکان صدور اسناد حمل بر اساس پلاک نیمه یدک فراهم شود.

photo_2019-09-20_19-59-12

 

photo_2019-09-20_19-59-17

photo_2019-09-20_19-55-03

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    سلام
    سازمان راهداری مدت زمانی هست که بر اثر برنامه سیستم ناقصی که کره ایها نصب کردند و در آن برای تفکیک ناوگان تعریف نشده است رنج میبرند و نمیتوانند دقیق آمار تفکیک شده ناوگان محاسبه کنند و بعد از مدت زمانی تصمیم گرفته اند که حداقل نیمه یدکها را مشخص کنند

    ۱- مگر ناوگان یخچالدار در حمل و نقل ایران چه تعداد میباشد ؟

    کسی نمیداند ، ولی حدس میزنند حدود ۵ هزار باشند که چنانچه صحیح باشد ، در مقابل آمار کلی راهداری که حدود ۵۰۰ هزار کامیون میباشد چه در صدی را میتواند داشته باشد ؟؟

    ۲- آقای خانعلی که در مطالبش استناد میکند به دنیا !!!!
    و میگوید که یک کشنده با چند نیمه یدک کار میکند و کالا جا بجا میکند و یک سری مطالب را کپی کرده و برای شما ارسال میکند ، آیا نمیداند که در اروپا حمل ونقل بصورت شرکت محوری میباشد اما در ایران خود مالکی؟؟؟!!!

    آیا ایشان نمیداند که در اروپا بار برای کامیونهایشان زیاد ، اما ما در ایران با کمبود بار مواجه میباشیم ؟؟

    آیا ایشان نمیداند که بلکه سازمان با اجرای این طرح میخواهد بلکه بار بصورت عادلانه تقسیم شود ؟؟!!!

    چون در حال حاضر خیلی از کامیون داران دارای چند نیمه یدک متفاوت میباشند و با گرفتن نوبت در مبادی ورودی و بعد در شهر خودشان ، مثلا با کمپرسی و یا تانکر و بونکر ووو و مشغول میباشند و هر زمان نوبت بنادر آنها رسید فورا با همان نیمه یدک مثلا کفی به بندر رفته و بارگیری میکنند و حق خیلی ها ضایع میشود ؟؟!!!

    ایشان میگوید بارهای با وزن کم را باکامیونهای کوچک به مسیرهای طولانی نمی فرستند ؟؟

    اولا اینجا ایران میباشد و عرض کردم با اروپا فرق میکند و ما امکانات خود را داریم ، به عنوان مثال صاحب باری که فقط ۳ تن بار دارد و مکانی را که بارش تخلیه میشود ، جای هست که تریلی نمی تواند برود ، این فرد بایستی چیکار کند ؟؟

    محصولات لبنی که بعضی اوقات برای سوپر مارکتهای کوچک در شهرهای کوچک حمل میشود را بایستی چیکار کنند ؟؟

    گفتم اینجا ایران میباشد و شرایط خاص خود را دارد و نمیتوان نسخه اروپایی برای آن نوشت

    ۳- آخه درد اینجا هست که کل سابقه رانندگی و تعداد سرویسهای اروپای این شخص هنوز دو رقمی نشده ، اما کلی مطالب کپی شده را برای شما ارسال میکند !!!!

    در مورد سابقه ایشان اگر بخواهد به تاریخ صدور گواهینامه خود استناد کند از نظر رانندگان حرفه ای قابل قبول نمی باشد، چون همانطور که همگان میدانند خیلی افراد در ایران سالهای طولانی هست که گواهینامه پایه یک دارند ، اما تا بحال پشت کامیون ننشسته اند ، ایشان سابقه رانندگی حرفه ایش دو رقمی نشده است

    والسلام

    • سعید شکوری 0 0

      فعلا که از بی‌نام‌هایی مثل تو جلوتره جناب

  • ناشناس 0 0

    سلام

    نظراتمان به پسند شما نیامد که انعکاس ندادید

  • داودپاکنیت 0 0

    سلام من هوشمندرانندگان گرفتم اعتباریکسال زده ولیاستعلام که میگیرم زده غیرفعال میشه راهنمایی کنید