| کد خبر: 194375 |

◄ سواستفاده از نام و کارت هوشمند رانندگان کمکی در پایانه مشهد

مدیر انجمن صنفی رانندگان اتوبوس و مینی‌بوس شهرستان مشهد از سواستفاده از نام و کارت هوشمند رانندگان کمکی در پایانه مسافربری مشهد خبر داد.

تین نیوز

مدیر انجمن صنفی رانندگان اتوبوس و مینی‌بوس شهرستان مشهد از سوءاستفاده از نام و کارت هوشمند رانندگان کمکی در پایانه مسافربری مشهد خبر داد.

به گزارش تین نیوز، علی مولایی با بیان این مطلب به این شبکه خبری گفت: مدت زمان زیادی است که در پایانه مسافربری مشهد رانندگان مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند که ضایع شدن حق و حقوق رانندگان، هجوم بی‌حد و حساب افراد شاغل و بازنشستگان ادارات در این حرفه، مشکلات پایانه مسافربری و پلیس راه مستقر در پایانه از جمله این موارد است که بسیار در مورد آنها گفته و نوشته شده است.

بیشتر بخوانید:

این فعال صنفی تاکید کرد: اما مدتی است رویه دیگری در این پایانه رواج یافته که طی آن رانندگان  کمکی ساعت‌های طولانی از صبح تا عصر در پایانه مسافربری در انتظار سرویس می‌مانند تا مالکان اتوبوس و یا مسئولان شرکت‌های مسافربری به آنان پیشنهاد سرویس بدهند.

وی افزود: اما زمانی که سرویس به آنها پیشنهاد و راهی سرویس می‌شوند در کمال ناباوری و تعجب به آنها گفته می‌شود که «شما در سرویس هستید» و  نمی‌شود نام شما را امروز برای بار دوم در صورت وضعیت درج کرد.

 این فعال صنفی خاطرنشان کرد: این درحالی است که راننده حی و حاضر و حضور فیزیکی او به شهادت دوربین‌های مستقر در سالن‌های انتظار پایانه کاملاً مشخص است.

وی افزود: با این حال به این رانندگان که ساعت‌های زیادی در ترمینال به انتظار سرویس نشسته‌اند گفته می‌شود «شما در سرویس هستید» و این بدان معنی است که یک یا چند ساعت قبل، صورت وضعیت بدون اطلاع آن راننده به مقصدهایی که به راننده هم درمورد آنها اطلاع‌رسانی نشده، صادر شده است و به همین دلیل سیستم برای بار دوم نمی‌تواند به نام این راننده صورت وضعیت صادر کند.

مولایی با تاکید بر این‌که تنها راه حل این مشکل، ورود متولی دولتی یعنی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و همکاری این نهاد دولتی با این رانندگان است، اظهار کرد: این اقدام سواستفاده از نام و کارت هوشمند رانندگان است که ممکن است دلایل متعددی داشته باشد.

او بیان کرد: این اقدام ممکن است جهت پر کردن سهمیه گازوئیل  باشد که صورت وضعیت به‌طور خلاف و بدون اطلاع راننده برای مالک و ماشین صادر می‌شود. 

وی افزود: دلیل دیگر می‌تواند این باشد که در مسیرهای سه راننده‌ای (بر اساس سیستم سپهتن الزاماً باید در برخی مسیرها سه راننده در صورت وضعیت ثبت شود)  نام راننده سوم بر اساس معرفی مالک یا راننده در سیستم بدون اطلاع راننده ثبت می‌شود.

مدیر انجمن صنفی رانندگان اتوبوس و مینی‌بوس شهرستان مشهد با بیان این‌که ممکن است این اقدام دلایل دیگری نیز داشته باشد که باید بررسی و کارشناسی بشود، خواستار موافقت دستگاه‌های دولتی با ساماندهی انجمن رانندگان جهت تامین امنیت شعلی آنان شد.

 به گزارش تین نیوز، این مقام صنفی، با تاکید بر این‌که در سیستم حمل و نقل این‌که چگونه و چه کسانی مرتکب این خلاف می‌شوند، کاملاً مشخص است، گفت: رانندگان کمکی مدتی است در پایانه مسافربری مشهد  قربانی این معضل که در حال گسترش است، شده‌اند.

مولایی گفت: باوجود اعتراض رانندگان کمکی از این رویه، متاسفانه تاکنون هیچ پاسخ و یا پیگیری از سوی متولیان امر در این مورد صورت نگرفته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.