| کد خبر: 169698 |

◄ صف رانندگان و اتوبوس‌های منتظر در پایانه مشهد + تصاویر

با وجود تاکید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این اقدام هنوز جنبه عملی به خود نگرفته و موجب نارضایتی رانندگان اتوبوس شده است.

تین نیوز

اگرچه پیگیری‌های کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور در دو سال گذشته سرانجام در فرودین ماه امسال نتیجه داد و موجب ارسال نامه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به پلیس راه برای انتقال دفتر  پلیس راه از داخل پایانه مسافری مشهد به خارج از این پایانه شد، اما شواهد نشان می‌دهد با وجود تاکید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بر این جابه‌جایی، این اقدام هنوز جنبه عملی به خود نگرفته و موجب نارضایتی رانندگان اتوبوس شده است.

به گزارش تین‌نیوز، اواسط فروردین ماه امسال بود که تصاویر مربوط به صف طولانی اتوبوس‌های خروجی و ورودی به پایانه  مشهد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که معطلی چندساعته رانندگان و مسافران برای ورود  و خروج به این پایانه را نشان می‌داد و فعالان این بخش دلیل آن را وجود پاسگاه پلیس راه و کنترل‌های پلیس در داخل این پایانه عنوان کردند.

در آن زمان از سوی فعالان بخش ناوگان مسافری جاده‌ای مطرح شد که معطلی بیش از حد اتوبوس‌ها در پایانه مشهد برای ابطال وثبت ساعت و ...، عدم رغبت مسافران در استفاده از اتوبوس برای سفر به مشهد را به دنبال دارد و موجب استقبال کم آنان از انتخاب اتوبوس به عنوان وسیله حمل‌ونقل می‌شود و این در حالی بود که سیاست حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بر استفاده از ناوگان عمومی به‌جای خودروی شخصی استوار است و بر این مهم تاکید دارد.

پس از آن در تاریخ 26 فرودین ماه تصویر نامه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که طی آن «حمیدرضا شهرکی ثانوی» مدیرکل وقت دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نامه‌ای به سرهنگ «ابراهیم وهاب‌زاده» جانشین فرمانده پلیس راهور ناجا، عنوان کرده بود «با عنایت به اعتراضات و درخواست‌های مکرر دریافتی و نظر به بررسی‌های میدانی خواهشمند است دستور فرمایید انجام عملیات ثبت ساعت از در ورودی و خروجی پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد به پاسگاه پلیس راه انتقال یابد.

شایان ذکر است در بازدید اینجانب در بهمن ماه سال گذشته این موضوع از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی تاکید گردید که با همکاری پلیس راه مراتب را مورد اقدام قرار دهند که تا کنون اجرایی نگردیده است.صدور دستورات لازم و تسریع در انجام مورد درخواست است.»

photo_2018-07-14_10-58-40

پس از انتشار این نامه در شبکه‌های اجتماعی، غلامرضا خادمی‌زاده، رئیس هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور در گفت‌وگویی که 27 فروردین با تین‌نیوز انجام داد، در این باره گفت: چندین سال پیش ثبت ساعت بین راه برداشته شد و به صورت مبدا و مقصد و ترمینال به ترمینال شد.

وی اظهار کرد: به همین دلیل پلیس راه در دفاتر نظارتی سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها در ترمینال‌ها مستقر شد اما پس از مدتی این رویه مجدداً تغییر کرد و ثبت ساعت دوباره در پاسگاه‌های بین راه صورت گرفت و به همین دلیل دفاتر پلیس راه از پایانه‌های سراسر کشور جمع‌آوری شد اما در مشهد این اتفاق نیفتاد و پلیس راه مشهد همچنان به ثبت ساعت در داخل پایانه ادامه داد.

این فعال صنفی افزود: با راه‌اندازی سامانه سپهتن بر روی ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، بار دیگر و بر اساس مقررات ثبت ساعت برای ناوگان اتوبوسی بین‌شهری به صورت مبدا و مقصد (پاسگاه‌های ورودی و خروجی) شد.

او خاطرنشان کرد: این موضوع با توجه به حضور پلیس راه در داخل ترمینال مشهد مشکلاتی برای اتوبوس‌هایی که به مشهد تردد می‌کردند به وجود آورد چرا که رانندگان نمی‌دانستند پاسگاه‌های ورودی و خروجی مشهد برای ثبت ساعت، اولین و آخرین پاسگاه‌ها قبل از ورود به پایانه هستند یا دفاتر داخل پایانه مشهد؟

خادمی‌زاده گفت: در کنار این مشکل، وجود دفاتر پلیس راه در داخل پایانه مشهد مشکلات دیگری نیز برای اتوبوس‌ها به دنبال داشت چرا که پاسگاه پلیس‌راه علاوه بر انجام وظایف خود، به عنوان نماینده سازمان پایانه‌های شهرداری هم اقدام می‌کرد و کنترل پرداخت عوارض شهرداری برای اتوبوس‌های دربستی و غیر دربستی، همچنین کنترل پرداخت یا عدم پرداخت حق ورودی و خروجی ترمینال‌ها، حق کارواش و ... را نیز انجام می‌داد که این موضوع موجب طولانی شدن زمان ثبت ساعت و تشکیل صف طولانی از اتوبوس‌ها ذر ورودی و خروجی پایانه می‌شد.

به گفته وی این دفاتر صورت وضعیت سرویس‌های دربستی به مشهد را نیز باطل می‌کردند که همین امر موجب بروز نارضایتی‌های فراوانی در بین رانندگان شده بود.

رئیس هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور اظهار کرد:  سرانجام پس از دو سال پیگیری و انجام مکاتبات متعدد با استانداری خراسان رضوی، پلیس راه و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سفر بهمن ماه «حمیدرضا شهرکی ثانوی» مدیرکل دفتر حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری به مشهد، این موضوع مطرح و صورت جلسه شد و مقرر شد قبل از نوروز 97 ، پلیس راه به پاسگاه‌های خارج از پایانه مشهد انتقال یابد.

خادمی‌زاده تاکید کرد: متاسفانه این کار قبل از نوروز 97 انجام نشد اما سرانجام پس از مکاتبه با «عبدالهاشم حسن‌نیا» رئیس جدید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و همچنین «داریوش امانی» معاون جدید حمل‌ونقل سازمان راهداری و پیگیری مستمر «حمیدرضا شهرکی» مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری، روز گذشته ( 26 فروردین ) نامه‌ای مبنی بر انتقال پلیس‌راه به خارج از پایانه مشهد، به جانشین رئیس پلیس راه کشور نوشته شد که با توجه به نظر مساعد سرهنگ «ابراهیم وهاب‌زاده» جانشین رئیس پلیس راه ناجا و پیگیری سرهنگ «ناصر قلی‌نیا» معاون حمل‌ونقل و مهندسی پلیس راه، پیش‌بینی ‌می‌شود این دفاتر حداکثر تا هفته آینده از داخل پایانه خارج و ثبت ساعت در مشهد نیز مانند دیگر نقاط کشور در پاسگاه‌های ورودی و خروجی شهر انجام شود.

به گزارش تین‌نیوز، اکنون و با گذشت حدود سه ماه از ارسال این نامه از سوی مقامات مسئول در  سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  به مقامات پلیس راه؛ در چند روز اخیر و همزمان با اوج‌گیری سفرهای تابستانی و استقبال مردم از سفرهای جاده‌ای، رانندگان اتوبوس در شبکه‌های مجازی از ادامه مشکلات ثبت ساعت در پایانه مشهد خبر داده‌اند و با انتشار تصاویری صف رانندگان و اتوبوس‌های در انتظار را در این پایانه به نمایش گذاشته‌ و خواستار برطرف شدن این معضلات شده‌اند.

photo_2018-07-09_21-23-15

 

photo_2018-07-09_21-23-13

 

photo_2018-07-14_11-19-07

 

photo_2018-07-14_11-19-18

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.