| کد خبر: 180840 |

◄ معایب نبود شفافیت در ساختار حمل‌ونقل جاده‌ای

یک راننده خود مالک از نبود شفافیت در ساختار حمل‌ونقل جاده‌ای کشور انتقاد کرد و خواستار شفاف‌سازی صنفی و دولتی در این بخش شد.

تین نیوز

یک راننده خود مالک از نبود شفافیت در ساختار حمل‌ونقل جاده‌ای کشور انتقاد کرد و خواستار شفاف‌سازی صنفی و دولتی در این بخش شد.

به گزارش تین‌نیوز، محمد میرشکاری با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی نوشت: چندی است تن-کیلومتر از طرف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ابلاغ شده تا تغییری در صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای اعمال گردد و این صنعت سر و سامان بگیرد.

وی افزود: اما متاسفانه به‌جای این‌که دردها کم شود، حرف‌هایی زده شد که نباید، تصمیماتی گرفته شد که معلوم نیست به نفع کیست، از یک طرف رانندگان از اجرای این طرح ناراضی هستند، از یک طرف فریاد شرکت‌های حمل‌و‌نقل در آمده است و از یک طرف صاحبان کالا ابراز نارضایتی دارند.

این راننده با تاکید بر این‌که بروز این نارضایتی نشان می‌دهد یک جای کار ایراد دارد، اظهار کرد: به عنوان عضو کوچکی از صنف رانندگان معتقدم اجرای این طرح و هر طرح دیگری بدون «شفافیت» یعنی هرج و مرج.

 او تاکید کرد: نبود شفافیت یعنی رانندگان نمی‌دانند کدام همکارشان بارهای بدون نوبت دریافت می‌کند، نبود شفافیت یعنی شرکت‌های حمل‌و‌نقل نمی‌دانند کدام شرکت (که ماشین هم ندارد) قرارداد زیر تعرفه با کارخانجات و معادن منعقد می‌کند، نبود شفافیت یعنی مدیران، اعضای هیئت‌مدیره و کارمندان ادارات راهداری نمی‌دانند کدامیک از کارکنان‌شان شریک یا ذی‌نفع کدام شرکت هستند؟

میرشکاری ادامه داد: تا کی به یکدیگر تهمت بزنیم، راننده با راننده، باربری با باربری، انجمن رانندگان با انجمن باربری و همه اینها با سازمان راهداری درگیر باشند؟ چه کسانی از این درگیری‌ها سود می‌برند؟ 

به گزارش تین‌نیوز، این راننده خودمالک گفت: تا وقتی شفافیت نباشد شناخت صحیح به‌وجود نمی‌آید و تا وقتی شناخت صحیح نباشد، انتخاب صحیح و به‌جا به‌وجود نمی‌آید، تا وقتی شفافیت نباشد، هزاران ساعت تعامل و تبادل نظر کارشناسان با ابلاغ یک دستور به باد می‌رود.

میرشکاری اظهار کرد: از تمام کسانی که به‌حق پیگیر حقوق رانندگان (بدون تضییع حقوق سایر اصناف) بوده و هستند تقاضا می‌شود، همت دوچندان برای اعمال شفافیت در این ساختار داشته باشند، زیرساخت‌های اعمال شفافیت هم کاملا مشخص و قابل اجرا و در دسترس هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خدادادبکرانی 1 0

    سلام عرض ادب
    احسنت جناب میرشکار💫