| کد خبر: 188898 |

◄ بخشی از مشکلات کامیون داران برطرف شد

بسیاری از مناطق جنوبی کشور اعلام نیاز به کامیون کرده اند، اما به دلیل آنکه کامیون‌ها سوخت کافی ندارند امکان رفتن به آن مناطق بسیار مشکل ساز شده است.

تین نیوز

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران گفت: مشکل لاستیک کامیون‌داران همچنان پابرجاست و در سال تنها 2 جفت لاستیک به کامیون‌داران تعلق می‌گیرد.

به گزارش تین نیوز، احمد کریمی دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران ، با اشاره به جلسه برگزار شده با وزیر راه و شهرسازی و عدم رضایت این مقام مسئول از پیگیری‌های صورت گرفته برای رفع مشکلات کامیون‌داران، اظهار کرد: در این جلسه اسلامی وزیر راه و شهرسازی به سازمان راهداری اعلام کرد که چالش های کامیون‌داران با جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی ادامه داد: پیرو دستور وزیر راه و شهرسازی، هفته گذشته جلسه‌ای با حضور تمامی نمایندگان و تشکل‌های کامیون‌داران، معاونان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار و تمامی مطالبات و مشکلات کامیون‌داران در این حوزه بررسی شد.

کریمی بیان کرد: محاسبه کرایه حمل کالا براساس تن کیلومتر جایگزین نرخ توافقی کرایه شده است، ولی متاسفانه این مصوبه در اجرا با مشکلاتی مواجه شد و اجرای درست آن نیازمند برنامه‌ریزی و زمانبندی بیشتری است.

ادامه رسیدگی به مطالبات رانندگان و کامیونداران

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران گفت: وزارت صمت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان راهداری، وزارت راه و شهرسازی ، سازمان تامین اجتماعی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا از جمله دستگاه‌هایی هستند که باید به مشکلات کامیون‌داران رسیدگی کنند.

وی به کمبود لاستیک کامیون‌داران اشاره کرد و گفت: بعد از برگزاری جلسات بسیار زیاد با نمایندگان وزارت صمت بخش کوچکی از مشکلات لاستیک کامیون داران برطرف شده، اما هنوز این صنف با کمبود بسیار زیاد لاستیک مواجه است. از خرداد‌ سال گذشته تا به امروز به هر کامیون تنها 2 جفت لاستیک تعلق گرفته است، این درحالیست که یک کامیون 18 چرخ در طول سال باید 5 جفت لاستیک تعویض کند. به کامیون‌هایی که تعداد لاستیک کمتری دارند هم تنها یک جفت لاستیک تعلق گرفته است.

وی با اشاره به مشکل جدید روغن موتور هم گفت: طی ماه‌های اخیر کامیون‌داران با مشکل روغن موتور مواجه شده‌اند که باعث شده میزان تردد و حمل بار‌های آن‌ها با مشکل مواجه شود.

کریمی با اشاره به اینکه تغییر سهمیه سوخت ناوگان باعث شده است که میزان تردد کامیون‌ها به نقاط دورتر از جمله بندر امام، خوزستان و هرمزگان کاهش یابد، گفت: بسیاری از مناطق جنوبی کشور اعلام نیاز به کامیون کرده اند، اما به دلیل آنکه کامیون‌ها سوخت کافی ندارند امکان رفتن به آن مناطق بسیار مشکل ساز شده است.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران با تاکید بر اینکه باید اقداماتی انجام شود که شرایط برای حمل و نقل روان در کشور فراهم باشد, گفت: ایجاد تغییراتی در سهمیه سوخت ناوگان باعث شده که سوخت آن‌ها تنها برای 15 تا 20 روز کافی باشد و این موضوع بر دیگر مشکلات این صنف افزوده است.

کریمی به این نکته نیز اشاره داشت که، طی ماه‌های اخیر کامیون‌داران با مشکل روغن موتور مواجه شده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.