| کد خبر: 182366 |

خانعلی:

◄ تهیه لاستیک برای مالکان ناوگان نیمه‌یدک سخت شده است

متأسفانه از آن‌جا که سازمان متولی برای نیمه یدک‌های استاندارد که شامل انواع کاربری‌ها می‌شوند، کارت هوشمند ناوگان صادر نمی‌کند، علاوه بر این‌که هیچ آمار واقعی از این نیمه یدک‌ها و کاربری آن‌ها در هیچ کجای ایران وجود ندارد، از دریافت سهمیه لاستیک نیز محروم هستند.

تین نیوز

رئیس انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران گفت: تهیه لاستیک برای مالکان ناوگان نیمه‌یدک بسیار مشکل شده است و باید از طریق بازار سیاه آزاد و پرداخت هزینه‌های بسیار گزاف اقدام به تهیه آن کنند.

عبدالله خانعلی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با طرح این سؤال که آیا به نیمه‌یدک‌ها (تریلرها) لاستیک سهمیه‌ای پیمایشی تعلق می‌گیرد؟ گفت: پس از شروع دور جدید تحریم‌ها و متعاقب آن گرانی ارزهای خارجی و به‌تبع آن موج گرانی در داخل کشور، لاستیک، لوازم‌یدکی و قطعات ناوگان عمومی حمل کالای جاده‌ای نیز از این پدیده تأثیر گرفت، به‌نحوی‌که این لوازم به لطف محتکران داخلی در مقطعی نایاب شد.

وی گفت: در این راستا کمبود و نبود لاستیک بیش‌تر از سایر اقلام مصرفی خودنمایی می‌کرد، بنابراین مسئولان باهدف کنترل و توزیع عادلانه لاستیک ناچار به موضوع ورود کرده و اقدام به ایجاد شبکه توزیع لاستیک از طریق سیستم دولتی داشتند که امری نسبتاً پسندیده و موفق بود.

او ادامه داد: در این سیستم و شبکه توزیع ملاک اختصاص لاستیک، پیمایش ناوگان در نظر گرفته شده است بدین معنا که لاستیک سهمیه‌ای به ناوگان دارای کارت هوشمند معتبر که برای آن‌ها بار نامه صادر می‌شود، در ازای ارائه بارنامه و احراز طی مسافت 30 هزار کیلومتر 2 حلقه تعلق خواهدگرفت؛ البته اخیراً شنیده‌ها حاکی از آن است که در ازای 30 هزار کیلومتر 4 حلقه تعلق خواهد گرفت.

رئیس انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران ادامه داد: در این میان هیچ تمهیداتی برای نیمه یدک‌هایی (تریلی‌هایی) که بسیاری از آن‌ها در کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی و صنعتی و تحت لیسانس کارخانه‌ها مادر اروپایی ساخته و تولید می‌شوند و دارای برگ فروش و سند از کمپانی سازنده و برگ‌سبز، سند مالکیت و کارت شناسایی و پلاک انتظامی از پلیس راهور ناجا (راهنمایی و رانندگی) هستند، اندیشیده نشده است، بدین معنا که چون کارت هوشمند ناوگان ندارند، هیچ سهمیه‌ای نیز برای نیمه یدک‌ها در نظر گرفته نشده است.

او ادامه داد: متأسفانه از آن‌جا که سازمان  برای نیمه یدک‌های استاندارد که شامل انواع کاربری‌ها می‌شوند، کارت هوشمند ناوگان صادر نمی‌کند، علاوه بر این‌که هیچ آماری واقعی از این نیمه یدک‌ها و کاربری آن‌ها در هیچ کجای ایران وجود ندارد، از دریافت سهمیه لاستیک نیز محروم هستند.

خانعلی توضیح‌داد: بار در محوطه بارگیر نیمه‌یدک قرار می‌گیرد و کامیون‌کشنده بدون نیمه یدک همانند سواری شاسی‌بلندی است که قادر به حمل هیچ باری نیست، ازآن‌جاکه توزیع لاستیک در شبکه بازار آزاد متوقف شده است و مصرف‌کنندگان تنها از طریق شبکه سیستم توزیع دولتی سازمان راهداری و وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان تهیه لاستیک موردنیاز خود را دارند، تهیه لاستیک برای مالکین ناوگان نیمه یدک بسیار مشکل و باید از طریق بازار سیاه آزاد و پرداخت هزینه‌های بسیار گزاف اقدام به تهیه آن کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.