| کد خبر: 182243 |

نیمه‌فروش:

◄ وضعیت بار داخلی ناامیدکننده است

به‌طور متوسط از هر 10 کامیون فعال در حمل‌ونقل برون‌شهری در کشور، هفت‌دستگاه بار دارد که نشان می‌دهد بیش از 65 هزار کامیون بیش از ظرفیت بار در کشور تردد می‌کند.

تین نیوز

یک راننده خود مالک از کاهش بارهای داخلی هم‌زمان با اجرای طرح تن کیلومتر خبرداد.

کاظم نیمه‌فروش راننده خود مالک و فعال حمل‌ونقل نقلی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز از ناکافی‌بودن تعداد بارهای داخلی گلایه‌کرد.

او گفت: وضعیت بار داخلی ناامیدکننده است و به‌صورت کلی مشابه شرایط کلی اقتصادی حال حاضر کشور است و بر همین اساس صنف حمل‌ونقل جاده‌ای در شرایط بسیار سختی به سر می‌برد.

وی با توضیح این‌که تعداد کامیون در کشور اکنون بیش از نیاز است، تصریح کرد: این وضعیت در کاهش کرایه حمل و تعداد سرویس رانندگان برای جابه‌جایی بار اثر منفی دارد.

نیمه‌فروش بابیان این‌که توقع این بود با اجرای طرح تن کیلومتر قیمت حمل واقعی شود؛ گفت: بااین‌حال هم‌زمانی اجرای این قانون با آغاز تحریم‌ها و خالی شدن بنادر از بارهای وارداتی نهایتاً روی قیمت حمل تأثیر گذاشته است.

اکنون به‌طور متوسط از هر 10 کامیون فعال در حمل‌ونقل نقل برون‌شهری در کشور، هفت‌دستگاه بار دارد که نشان می‌دهد بیش از 65 هزار کامیون بیش از ظرفیت بار در کشور تردد می‌کند.

به گزارش تین نیوز مهرماه امسال شورای عالی ترابری کشور در دویست و نهمین جلسه خود پیشنهاد سازمان راهداری برای تعیین نرخ کرایه حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به تن-کیلومتر را رسماً تصویب کرد.

این طرح پس از اعتراضات خردادماه سال جاری از سوی رانندگان وارد برنامه‌های سازمان راهداری شد و مسئولان این سازمان پس از چند ماه بررسی سرانجام کلیات آن را لحاظ کردند، با تصویب شورای عالی ترابری کشور رسماً نهایی شده و از ماه گذشته در برخی استان‌ها به مرحله اجرا درآمد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.