| کد خبر: 177066 |

یک راننده ترانزیتی مطرح‌کرد:

◄ برای توقف کامیون‌ها در پشت مرزها در سرمای صفر درجه کاری کنید

رانندگان زیادی در این ایام از این‌که ارائه سرویس در مرزها در شرایط دمای هوای زیر صفر به صفر می‌رسد اعتراض دارند و از سازمان‌های متولی بارها درخواست رایزنی و رفع مشکلات را در پایانه‌های مرزی داشتند.

تین نیوز

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز فصل سرما که می‌رسد مشکلات حمل‌ونقلی بیش‌تر می‌شوند و علاوه بر لغزندگی جاده‌ها و مشکلات تردد در برخی استان‌ها، در پایانه‌های مرزی  مشکلات مربوط به توقف رانندگان کامیون ترانزیتی در پشت مرزها نیز آغاز می‌شود.

رانندگان زیادی در این ایام از این‌که ارائه سرویس در مرزها در شرایط دمای هوای زیر صفر، به صفر می‌رسد اعتراض دارند و از سازمان‌های متولی بارها درخواست رایزنی و رفع مشکلات را در پایانه‌های مرزی داشتند.

یکی از رانندگان ترانزیتی در تماس تلفنی با خبرنگار تین‌نیوز اعلام کرده است که اخیرا چهار روز در مرز تمرچین در سمت عراق مانده‌اند که این وضعیت در آب‌وهوای سرد فعلی بسیار طاقت‌فرسا است.

 به گفته این راننده ترانزیتی گمرک تمرچین فاصله 300 متری مرز را قرار است آسفالت کند که مدت زیادی از این وعده می‌گذرد اما اتفاقی نیفتاده است.

وی گفته است: در این سرما در پارکینگ مرز معطل‌مانده‌ایم و امکانات؛ آب و غذایی کافی برای ما وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز این گمرک که توسط اداره‌کل حمل‌ونقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی در دست توسعه و ایجاد ساخت‌وسازهای جدید است در سمت ایران مشکلات کمی دارد و اکنون یکی از مرزهای فعال برای صادرات کالا محسوب می‌شود اما شبیه بسیاری از مرزهای فعال در سمت کشور همسایه مشکلات زیادی دارد که لازم است با استفاده از مذاکرات و از راه دیپلماسی وضعیت برای کامیون‌های حامل بار صادراتی ایرانی بهبود یابد.

کاظم نیمه‌فروش یک فعال حمل‌ونقلی در بخش ترانزیتی نیز دراین‌باره به خبرنگار تین‌نیوز گفت: متاسفانه این مشکلات به‌وفور در این صنف وجود دارند و هیچ‌وقت هم برطرف نشده‌اندو به نظر می‌رسد اراده‌ای برای حل کردنشان وجود ندارد.

او می‌گوید: بنده به همراه خیلی از رانندگان دیگر در زمستان سال ۱۳۹۵ و بارش برف بسیار سنگین در مرز گوربولاک-بازرگان مدت یک هفته زمین‌گیر شدیم که حتی چند راننده هم متاسفانه فوت شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.