| کد خبر: 174266 |

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون داران

◄ اعتصاب نکردیم، لاستیک برای حرکت نداریم

قرار بر این شد که ارز مورد نیاز برای واردات 500 هزار حلقه لاستیک تامین شود. همچنین طبق دستور معاون اول رئیس جمهوری تعرفه واردات لاستیک از 20 درصد به 5 درصد کاهش پیدا کرد.

تین نیوز

دبیر کانون انجمن های صنفی کامیون داران با رد ادعای برخی رسانه مبنی بر اعتصاب کامیونداران، گفت: حمل ونقل متوقف نشده اما نبود لاستیک و قطعات یدکی در بازار روند را کند کرده است، وزارت صنعت به تعهداتش در عرضه لاستیک و نظارت بر بازار عمل نکرد.

به گزارش تین نیوز، احمد کریمی  با بیان این که مهم ترین مطالبه کامیون داران تامین لاستیک مورد نیاز است، گفت: مهم ترین مشکل نبود لاستیک در بازار و لوازم و قطعات یدکی و افزایش جهشی آنها است.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نتوانست به تعهدات خود عمل کند و امروز ما با مشکل جدی در بحث تامین لاستیک مواجه هستیم.

دبیر کانون انجمن های صنفی کامیونداران با اشاره به جلسه روز گذشته در کمیسیون عمران مجلس با حضور نمایندگان برخی از وزارتخانه ها گفت: روز گذشته نمایندگان مجلس تذکر جدی به نمایندگان وزارت صمت دادند و آقای سینکی به نمایندگی از وزارت صمت در جلسه روز گذشته حضور داشت.

وی افزود: قرار بر این شد که ارز مورد نیاز برای واردات 500 هزار حلقه لاستیک تامین شود. همچنین طبق دستور معاون اول رئیس جمهوری تعرفه واردات لاستیک از 20 درصد به 5 درصد کاهش پیدا کرد. بنابراین به زودی لاستیک بیشتری وارد بازار خواهد شد.

کریمی با بیان این که متاسفانه وزارت صمت هیچ اشرافی به این بازار ندارد، گفت: روز گذشته آمار و ارقامی از وضعیت بازار لاستیک ارائه کردند که هیچ یک درست نبود و مورد تعجب نمایندگان مجلس و افراد حاضر در جلسه قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، دبیر کانون انجمن های صنفی کامیونداران با تاکید بر اینکه مشکلات امروز برای کامیونداران ناشی از بی تدبیری وزارت صمت است، گفت: در حال حاضر قیمت لاستیک به چهار برابر نسبت به دی ماه سال گذشته رسیده است حال اگر لاستیک در بازار با همین قیمت هم پیدا شود بخشی از مشکلات حل می شود. مشکل این است که همین لاستیک گران هم در بازار نیست.

وی با بیان اینکه مسئولان وزارت صمت شفافیت در گفتار ندارند، ادامه داد: 40 درصد از میزان مصرف لاستیک مورد نیاز در بازار وجود دارد اما 10 درصد آن عرضه می شود و مابقی احتکار شده است. واقعیت این است که احتکار در این شرایط طبیعی است اما چرا وزارت صمت هیچ نظارتی به بازار نداشته است.

کریمی با تاکید بر اینکه نگران ورود لاستیک های تاریخ انقضا گذشته هستیم، گفت: در حال حاضر لاستیک های 2016 در انبار دپو شده است البته هر چند از تاریخ تولید این لاستیک ها دو سال گذشته است اما اگر در محیط سر پوشیده قرار گرفته باشند و روی هم انباشته نباشند مدت زمان مناسب برای مصرف افزایش پیدا می کند ولی به هر حال به رانندگان توصیه کرده ایم این لاستیک ها را در محور عقب خودروی خود استفاه کنند.

وی درباره آخرین وضعیت فعالیت رانندگان اظهار داشت: حمل و نقل جریان عادی خود را دارد بخشی از عدم تردد کامیون ها در سطح کشور به این دلیل است که لاستیک و قطعات برای حرکت کامیون ها وجود ندارد و ناوگان را زمین گیر کرده است که این به معنای اعتصاب نیست.

کریمی تاکید کرد: آمار صدور بارنامه نشان می دهد حمل و نقل در سطح جاده ها متوقف نشده اما کند است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.