| کد خبر: 168619 |

◄ خودرو کالای ممنوعه وارداتی شد

براساس ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان توسعه تجارت، ثبت سفارش و واردات ۱۳۳۹ ردیف تعرفه‌ای کالا که شامل بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا است ممنوع شد.

تین نیوز

براساس ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان توسعه تجارت، ثبت سفارش و واردات ۱۳۳۹ ردیف تعرفه‌ای کالا که شامل بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا است ممنوع شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، کامیون‌های دارای دکل حفاری، کامیون‌های بتن ساز، کامیون داری تجهیزات نصب‌شده X-Ray برای بازرسی کالا، وسایل نقلیه آتش‌نشانی انواعی از شاسی‌های موتوردار برای اتوبوس، سواری و وانت، مینی‌بوس ، آمبولانس کشنده جاده‌ای ازجمله کالاهای ممنوعه هستند که در لیست ذکرشده است.

خودروهای کارتینگ، وسایل نقلیه که برای حرکت روی برف طراحی‌شده‌اند، موتورهای چهارچرخ مناسب برای حرکت خارج جاده و سایر موارد که از ردیف 1160 تا 1273 ذکرشده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به تاریخ سی‌ام خردادماه جدیدترین مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را برای اجرا به سازمان توسعه تجارت ابلاغ کرده است.

در این نامه آمده است: بدین‌وسیله فهرست گروه چهارم کالایی شامل ۱۳۳۹ ردیف تعرفه ۸ رقمی که ثبت سفارش آن‌ها در جلسه روز جاری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ممنوع گردیده، جهت اجرا ابلاغ می‌شود. لازم به ذکر است که تمام ثبت سفارش‌های صادره قبلی مربوط به این ردیف کالاها فاقد اعتبارند مگر اینکه قبل از این تاریخ توسط شبکه بانکی تأمین ارز شده و یا بدون انتقال ارز باشند.

به گزارش ایسنا، در این شرایط طبق ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت، ثبت سفارش و واردات کالاهای قرارگرفته در گروه چهارم کالایی که شامل ۱۳۳۹ ردیف تعرفه گمرکی کالا است ممنوع اعلام‌شده و متوقف خواهد شد و همچنین ثبت سفارش‌های پیشین انجام‌شده برای واردات این کالاها نیز ابطال می‌شود مگر برای آن دسته از کالاهای ثبت سفارش شده‌ای که ارز آن‌ها از طریق شبکه بانکی تأمین‌شده یا واردات آن‌ها در شرایط بدون انتقال ارز باشد.

برای مشاهده  لیست کامل این اقلام اینجا را ببینید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.