کسر اقساط از حساب برخی تاکسیران ها قبل از تحویل تاکسی برقی!
رانندگان تاکسی های برقی در تهران از تأخیر در تحویل خودروها، مشکلات بانکی برای دریافت وام و افتتاح حساب و محدودیت ایستگاه های شارژ خبر می دهند و می گویند این مسائل موجب بروز اختلال در درآمد و فعالیت روزانه آن ها شده است.
رانندگان تاکسی های برقی در تهران از تأخیر در تحویل خودروها، مشکلات بانکی برای دریافت وام و افتتاح حساب و محدودیت ایستگاه های شارژ خبر می دهند و می گویند این مسائل موجب بروز اختلال در درآمد و فعالیت روزانه آن ها شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، ناصر امانی در سیصد و هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به جلسه اخیر خود با تعدادی از رانندگان تاکسی تهران که مشمول ثبت نام و دریافت خودروهای لاکچری و شاسی بلند برقی هستند، اظهار کرد: تاکنون 1750 دستگاه از این خودروها وارد تهران شده اما فقط 189 دستگاه به متقاضیان واگذار شده است. با این حال، چند مسئله وجود دارد که آن ها را به عنوان تذکر به شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی اعلام می کنم.
بی عدالتی در روند ثبت نام و تحویل خودرو
وی ادامه داد: ثبت نام از 12 اردیبهشت امسال آغاز شده و بر اساس قول مدیران تاکسیرانی قرار بوده این خودروها ظرف 20 روز تحویل متقاضیان شود؛ اما تاریخ و نوبت تحویل عادلانه نیست. افرادی که در اردیبهشت ـ یعنی اوایل ثبت نام ـ اقدام کرده اند هنوز خودرو دریافت نکرده اند، در حالی که برخی ثبت نام کنندگان شهریورماه بلافاصله خودرو تحویل گرفته اند. علت این رفتار دوگانه چیست؟
بیکار شدن رانندگان به دلیل اعتماد به وعده تحویل 20روزه
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: تعدادی از رانندگان با تکیه بر قول تحویل 20 روزه، خودروهای قبلی خود را از رده خارج کرده اند اما اکنون که خودرو تحویل نگرفته اند، بیکار و سرگردان مانده اند و منبع درآمدی ندارند. این افراد حدود 40 نفر هستند و کسی هم پاسخگوی آن ها نیست.
تغییر در شرایط پرداخت هزینه های جانبی
امانی تصریح کرد: قرار بود طبق اعلام رسمی سایت سازمان، هزینه های بیمه، سند و لوازم اولیه توسط سازمان پرداخت شود، اما اکنون یک باره همه مسئولیت ها بر عهده تاکسیران گذاشته شده و گفته اند این هزینه ها را خود رانندگان باید پرداخت کنند.
افزایش ناگهانی مبلغ آورده رانندگان و حذف تجهیزات
وی افزود: ابتدا گفته شده بود تاکسیران ها فقط 50 میلیون تومان آورده نقدی داشته باشند، اما اکنون اعلام شده باید در یک مرحله 163 میلیون و در مرحله دیگر 80 میلیون تومان پرداخت کنند. همچنین هزینه وسایل یدکی و متعلقات خودرو که در ابتدا به رانندگان خودرو کامل و مجهز نشان داده شده بود، اکنون بر عهده آن هاست؛ زیرا هنگام تحویل، جک، زاپاس، دوربین کنترل و برخی تجهیزات وجود ندارد. گفته می شود جمع این هزینه ها حدود 140 تا 150 میلیون تومان است و رانندگان باید مجدداً آنها را خریداری کنند.
مشکلات بانکی و زمان طولانی شارژ خودرو
عضو شورای شهر تهران گفت: رانندگان برای افتتاح حساب جاری و دریافت دسته چک 4 ماهه، بین بانک عامل و سازمان تاکسیرانی در رفت وآمد هستند و هنوز مشکل شان حل نشده است. با وجود این مشکلات، پس از تحویل خودرو باید روزانه 4 تا 5 ساعت وقت صرف شارژ کنند، زیرا ایستگاه های شارژ در تهران محدود است و باید ساعت ها منتظر بمانند. جالب تر اینکه برخی رانندگانی که هنوز خودرو تحویل نگرفته اند، دو ماه است قسط وام از حساب شان برداشت می شود.
نبود زیرساخت و لزوم ورود جدی شهرداری
وی افزود: اگر یادتان باشد ابتدا گفته شد که باید زیرساخت ها فراهم شود و سپس این طرح اجرا گردد. اکنون از 1750 دستگاه، فقط 185 دستگاه تحویل شده و همین تعداد با این حجم مشکلات مواجه اند؛ حال تصور کنید 1750 دستگاه تحویل شود! چگونه می توان ساماندهی و مدیریت کرد؟ بنابراین به شهرداری تهران تذکر می دهم که با توجه به جابه جایی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، مشخص نیست چه کسی پاسخگو است، اما در هر حال باید برای حل این مشکلات فکری جدی کنند.