بازدید سایت : ۶۷۴۴۹

توضیح درباره علت کند بودن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: امروز در تهران نزدیک به ۴۰ هزار تاکسی فرسوده در تهران داریم.

توضیح درباره علت کند بودن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی
تین نیوز |

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: امروز در تهران نزدیک به ۴۰ هزار تاکسی فرسوده در تهران داریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، شادی مالکی مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره نظارت هوشمند بر فعالیت تاکسی ها در سطح شهر تهران گفت: از چهارشنبه هفته گذشته ثبت نام خودروها در پلتفرم هوشمند تاکسیرانی تهران آغاز شده و از نیمه شهریورماه به صورت رسمی در دو خط تاکسی ها فعال خواهند شد و مهرماه این کار را برای کل تاکسی های گردشی و خطی اجرایی می کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات تاکسیرانی عدم امکان پایش و رصد عملکرد تاکسی هاست، در واقع از ۸۰ هزار تاکسی پایتخت ۶۴ هزار تاکسی کارنامه فعال دارند و این آمار نشان می دهد که مابقی تاکسی ها به هر دلیلی فعالیت نمی کنند، از همین رو برای اولین بار در شهرداری تهران سامانه بر خط تاکسی ها فعال شد تا بتوانیم از این طریق نظارت هوشمند بر فعالیت تاکسی ها داشته باشیم.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت هایش درباره مبحث ماده ۱۲ برای کمک به رانندگان تاکسی برای خرید خودروهای برقی گفت: ما پیگیر این موضوع هستیم، اما تا به این لحظه محقق نشده است اما امیدواریم با حمایت دولت این موضوع محقق شده و تاکسیرانان بتوانند در بحث خرید خودروهای برقی از این موضوع استفاده کنند.

مالکی همچنین درباره نوسازی ناوگان تاکسیرانی با خودروهای بنزینی گفت: سه خودرو را امسال در نظر گرفته ایم و علاوه بر سورن از شرکت ایران خودرو، یک خودرو از شرکت کرمان خودرو، یک مدل خودرو از شرکت فرداموتور برای نوسازی ناوگان خودروهای بنزینی در نظر گرفته شده است. این سه مدل خودرو در رنج قیمتی مناسبی برای خریداری توسط رانندگان تاکسی هستند.

وی تصریح کرد: علاوه براین سه خودرو ما خودروهای برقی را نیز برای نوسازی ناوگان تاکسی داریم و تنوع خوبی در حال حاضر وجود دارد تا تاکسیرانان عزیز بتوانند از آن استفاده کنند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره اظهارات اعضای شورای شهر مبنی بر کند بودن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی در تهران گفت: توانایی شرکت های خودروساز داخلی در ارائه خودروهایی که برای رانندگان قابل قبول است و مورد تایید وزارت کشور هم است، را باید در نظر بگیریم. در سال گذشته سه هزار و ۳۰۰ پرونده برای دریافت خودروی سورن تشکیل شده بود که تا به امروز واگذاری تمام این خودروها صورت نگرفته است.

مالکی تصریح کرد: به همین دلیل است که هم تنوع محصولات پیشنهادی به تاکسیرانان توسط وزارت کشور صورت گرفت و این خودروها معرفی شدند و تاکسیرانان می توانند در سامانه ها ثبت نام کرده و از این خودروها استفاده کنند و همچنین امیدواریم با استفاده از ظرفیت خودروهای وارداتی بخش مورد نظر ناوگان که باید نوسازی شود و عدد رقم آن هم بالاست برسیم.

وی با بیان اینکه امروز در تهران نزدیک به ۴۰ هزار تاکسی فرسوده در تهران داریم، گفت: بنابراین حتما باید از تمام ظرفیت و پتانسیل های موجود برای نوسازی ناوگان استفاده شود و امیدوار هستیم با ورود خودروهای برقی شهرداری تهران که نحوه واگذاری آن نیز به صورتی است که شرایط سهلی برای تاکسیرانان در نظر گرفته شده است، تحول بزرگی در نوسازی ناوگان صورت بگیرد. ما شرایطی را برای استفاده از خودروهای برقی در نظر گرفته ایم که رانندگان عزیز بتوانند با هر آورده ای بحث خرید خودرو را داشته باشند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه هیچگونه افزایش قیمت در خطوط تاکسی نداریم، گفت: خودروهای برقی که در حال حاضر در سطح شهر فعالیت دارند به صورت گردشی در فرودگاه های بین المللی امام خمینی و مهرآباد در حال فعالیت هستند و براساس مصوبه شورای شهر که تا ۸۰ درصد می توانند افزایش قیمت داشته باشند صرفا ۵۰ درصد افزایش کرایه داشته اند و در سایر خطوط تاکسی ما هیچ گونه افزایش قیمت تاکسی را نداریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.