| کد خبر: 177381 |

◄ تسهیلات تاکسی‌رانی برای تعویض کاتالیست تاکسی‌های تهران

معاون فنی سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: به‌دلیل افزایش قیمت‌ کاتالیست و کاهش قدرت خرید رانندگان تاکسی، سازمان تاکسیرانی برای تشویق رانندگان به تعویض داوطلبانه این قطعه تسهیلات درنظر گرفته شد.

تین نیوز

برای تعویض کاتالیست به رانندگان تاکسی تهرانی تسهیلات ارائه می‌شود. مهدی ابراهیمی، معاون فنی سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: به‌دلیل افزایش قیمت‌ کاتالیست و کاهش قدرت خرید رانندگان تاکسی، سازمان تاکسیرانی برای تشویق رانندگان به تعویض داوطلبانه این قطعه تسهیلات درنظر گرفته شد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، ابراهیمی در مورد سرانجام نصب و تعویض کاتالیست بر روی تاکسی‌های شهر تهران، گفت: هرساله در بودجه تاکسیرانی مبلغی را برای تعویض کاتالیست درنظر می‌گیرند؛ اما به‌دلیل پیمایش بالای تاکسی‌ها این کاتالیست‌ها حدود ۱۴ الی ۱۵ ماه بیشتر کارایی ندارد و این درحالی است که کاتالیست بر روی یک خودروی معمولی حدود سه سال کارایی لازم را دارد.

او بابیان این‌که سازمان تاکسیرانی توانسته است که تنها حدود ۷۰۰۰ کاتالیست تاکسی را عوض کند، گفت: عمر کاتالیست بر روی تاکسی‌ها محدود است و با پیمایش ۶۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر میزان جذب آلایندگی آنها کاهش می‌یابد و به همین دلیل لازم است رانندگان تاکسی تشویق شوند تا خودشان کاتالیست خودرو را تغییر دهند.

ابراهیمی بابیان این‌که برای رانندگانی که خودشان کاتالیست تاکسی را تغییر دهند تسهیلات ویژه‌ای درنظر خواهیم گرفت، اظهارکرد: درحال تدوین بسته تشویقی هستیم و در آن آیتم‌هایی همچون رایگان بودن تمدید پروانه تاکسی، قرارگرفتن در اولویت سفر و ... وجود دارد.

معاون فنی سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران بابیان اینکه نصب کاتالیست در کاهش آلایندگی تاکسی‌ها نقش مؤثری دارد، گفت: در یک آزمایش خروجی گاز CO تاکسی قبل از نصب کاتالیست ۹۴ بود و بعد از نصب کاتالیست این خروجی به ۰.۴ رسید و نصب کاتالیست در کاهش آلایندگی بسیار مؤثر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.