| کد خبر: 76306 |

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران خبر داد:

◄ آمادگی کامل شرکت ملی نفت‌کش برای ورود به پساتحریم / ٧٠ حمله دریایی ناموفق به نفتکش‌های ایرانی

تین نیوز |  مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از آمادگی کامل برای ورود به پساتحریم خبر داد و با بیان اینکه ظرفیت ناوگان شرکت ملی نفت‌کش ١٥ میلیون و ٥ هزار تن است که بیش از ٩٥ درصد آن هم اکنون استفاده می شود، گفت: در سال 2015 ، ٧ حمله دریایی ناموفق به نفتکش های ایرانی انجام شد که با تلاش نیروهای نظامی دریایی کشور به سرانجام نرسیده است.

علی اکبر صفایی صبح امروز چهارشنبه ٢٣ دی ماه در نشست خبری که به مناسبت برگزاری مراسم شصتمین سالروز تأسیس شرکت ملی نفت‌کش ایران برگزار شد، گفت: برنامه پنجم شرکت ملی نفت‌کش بر اساس اهداف استراتژیک تدوین شد که این برنامه یک برنامه منعطف است که هر سال مورد بازبینی و ارزیابی قرار خواهد گرفت و پس از تصویب در مجمع جزئیات آن تشریح می شود.

وی افزود: کشور هم اکنون در شرایط حساسی قرار دارد و خبرهای خوبی درباره لغو تحریم ها در چند روز آینده به گوش می رسد.

صفایی با بیان اینکه برداشتن تحریم ها شرایط خوبی برای نفتکش های ایرانی فراهم می کند و آنها می توانند بار دیگر فعالیت خود را در اروپا گسترش دهند، گفت: بلافاصله بعد از اجرای برجام، تحریم نفتکش ها نیز همانند دیگر تحریم های بخش نفت برداشته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت ملی نفت‌کش ایران از دو سال گذشته سناریوهای مختلف پس از لغو تحریم ها را بررسی کرده تا براساس منافع این شرکت حرکت کند، گفت: جلسات مستمری را با شرکت‌های خارجی برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم ارتباطات خود را توسعه دهیم. همچنین در راستای حمایت از صنایع داخلی در دوران تحریم طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته این شرکت در نظر دارد که تعاملات تجاری خود را در این بخش رونق بخشد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت‌کش ایران افزود: این شرکت به عنوان بزرگترین عرضه کننده خدمات در کشور فعالیت می‌کند که به این منظور قدرت چانه زنی را برای رسیدن به مقصد مورد نظر افزایش داده و یک معامله برد برد را با شرکت‌های مطرح دنیا انجام خواهد داد.

برگزاری مراسم شصتمین سالروز تأسیس شرکت ملی نفت‌کش
صفایی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت ملی نفت‌کش در شرایط خوبی قرار دارد که این موضوع با شصتمین سالروز این شرکت مصادف شده است، اظهار کرد: در شصتمین سالروز تاسیس این شرکت بیش از ٦ نفر میهمان حضور خواهند داشت که از این میزان ٢٣ نفر از شرکت های خارجی و به خصوص شرکتهای اروپایی خواهند بود.

صفایی با اشاره به اینکه این مراسم یکشنبه آینده (٢٧ دیماه) برگزار می شود، گفت: بیشتر کشورهایی که در حوزه دریایی حرفی برای گفتن دارند، در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد، ضمن اینکه ما از این فرصت برای معرفی توانمندی شرکت ملی نفت‌کش به عنوان بزرگترین ناوگان نفت‌کش دنیا استفاده خواهیم کرد، همچنان که در طول یک سال گذشته این اطلاع رسانی به صورت مستمر انجام شده است.

وی تصرییح کرد: در این مراسم در خصوص شرایط کشور در حوزه انرژی و حمل‌ و نقل دریایی سخنرانی های متعددی انجام و پس از آن نیز مذاکرات تجاری رو در رو خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امکان مذاکره در خصوص 12 عنوان مختلف از جمله تعمیرات کشتیرانی، ساخت کشتی، تامین مالی، اجاره کشتی و غیره با کلیه میهمانان خارجی و تمام مدیران شرکت ملی نفت‌کش برقرار خواهد شد تا ارتباط مجدد تمام فعالان حوزه حمل‌ و نقل دریایی احیاء شود.

جابجایی بیش از 70 میلیون تن محصولات نفت و گاز طی 9 ماه سال جاری
وی درباره میزان حمل محصولات نفتی از سوی این شرکت در ٩ ماه نخست امسال تصریح کرد: بیش از ٧ میلیون تن محصولات نفت و گاز حمل شده است که با توجه به برنامه ریزی انجام شده و افزایش تولید نفت ایران بعد از لغو تحریم‌ها، این شرکت آمادگی کامل دارد که بهترین خدمات را ارائه دهد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت‌کش ایران در خصوص ظرفیت ناوگان این شرکت گفت: ظرفیت ناوگان شرکت ملی نفت‌کش ١٥ میلیون و ٥ هزار تن است که بیش از ٩٥ درصد آن هم اکنون استفاده می شود.

مدیر عامل شرکت ملی نفت‌کش ایران همچنین با اشاره به ظرفیت و توانایی این شرکت در خصوص صادرات و حمل‌ و نقل دریایی اظهار کرد: در خصوص ظرفیت حمل‌ و نقل محصولات نفتی و گازی دو نوع ظرفیت وجود دارد که یکی از این ظرفیت‌ها، ظرفیت استاتیکی (آماری) است که این ظرفیت برای شرکت ملی نفت‌کش ایران 15.5 میلیون تن محسوب می‌شود.
وی افزود: در حالی که ظرفیت دینامیک این شرکت بسته به سرعت کشتی‌ها در زمان حمل‌ و نقل و زمان معطلی آنها در بنادر مبدا به مقصد است که می‌توان راجع به ظرفیت دینامیکی گفت توانایی شرکت در این بخش کاهش یافته، اما در حوزه استاتیک و آماری در تلاش است تا ظرفیت 100 درصدی را اعمال کند. تا جایی که ذخیره‌سازی مایعات گازی و همچنین افزایش ظرفیت نفت نیز با وجود ذخیره‌سازی در انبارهای ساحلی طی 20 تا 30 روز از تولید باز نمی‌ایستد.

به گفته وی متوسط سن ناوگان شرکت ملی نفت کش هشت سال و نیم است. 

وی درباره میزان حمله دزدان دریایی به نفت‌کش‌های ایرانی در سال ٢ ١٥ گفت: متأسفانه شمار دزدان دریایی به خصوص در حوزه خلیج عدن در سال ٢ ١٥، افزایش یافته اما خوشبختانه حملات آنها موفق نبوده است.

صفایی افزود: دزدان دریایی در این سال ٧ حمله ناموفق دریایی به نفت‌کش‌های ایرانی داشته اند که با تلاش نیروهای نظامی دریایی کشور به سرانجام نرسیده است.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.