| کد خبر: 63558 |

◄ درویش: بهره برداری از ۱۰ رام قطار مترو / مظفر: ورورد تاکسی‌های هیبرید به ناوگان حمل و نقل عمومی

تین نیوز | مدیرعامل متروی تهران و حومه در مراسم آیین رونمایی 73 واگن مترو، ورود تاکسی های هیبرید و پلاک گذاری موتورسیکلت‌های برقی از بهره برداری 10 رام قطار همزمان با بازگشایی مدارس و در آستانه هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، هابیل درویش با تاکید بر این که با این اتفاق متروی تهران مرز بیش از سه میلین سفر را پشت خود گذارد، اذعان داشت: کار دیگری که در واگن‌سازی تهران توسط متخصصان ایرانی انجام شد ساخت قطار ویژه فرودگاه مهرآباد بود که به ادغان برخی از سازندگان خارجی ساخت آن به بیش از دو سال زمان نیاز داشت اما این کار در واگن‌سازی تهران با حداقل زمان ممکن انجام شد.

وی در ادامه از بزرگترین پروژه عمرانی ریلی زیرزمینی خبر داد و گفت: این پروژه به طول 17 کیلومتر بزرگ ترین پروژه ریلی منطقه خاورمیانه خواهد بود.

تاکسی هیبرید در حمل و نقل عمومی
در ادامه این مراسم میثم مظفر، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ورود تعدادی از تاکسی‌های هیبرید به ناوگان حمل ونقل عمومی خبر اد و گفت: به همت شهردارتهران و مطرح شدن کاهش سود گمرکی واردات خودروهای پاک به 4 درصد تحقق این مهم را میسر ساخت.

مظفر گفت: 22.5 درصد از سهم جابه‌جایی مسافر در شهر تهران برعهده تاکسیرانی قرار گرفته است و با وجود تعداد زیاد خودروهای فرسوده در این بخش قطعا سهم زیادی از آلاینده‌ها را به خود اختصاص خواهد داد.

وی در ادامه تاکید کرد: سازمان تاکسیرانی به منظور جذب سرمایه گذار برای نوسازی ناوگان فرسوده اقدام به فراخوان و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کرده که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفته است.

مظفر ابراز داشت: در این طرح شرکت‌های خودمالکی با خرید خودرو در یک بازه زمانی شش ساله خودرو را به راننده آن منتقل می‌کنند.  

وی افزود: با توجه به کاستی‌های موجود در این بخش، سازمان تاکسیرانی موفق شد در سال گذشته 4000 هزار خودروی سواری سمند را جایگزین تاکسی‌های فرسوده در شهر تهران کند که این اقدام در نوع خود کاری متفاوت بوده است.

خبر جدیدی که مدیر عامل تاکسیرانی به آن اشاره کرد، انعقاد توافق نامه به منظور خرید خودرو هیبرید و یا بنزینی با استاندارد یورو 5 بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.