| کد خبر: 260775 |

تخلیه وبارگیری ۹۰ میلیون تن کالا در بنادر ایران طی پنج ماهه نخست ۱۴۰۲

میزان تخلیه وبارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی پنج ماهه نخست سال جاری، معادل ۹۰ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۷۴۷ تن بود.

تین نیوز

میزان تخلیه وبارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی پنج ماهه نخست سال جاری، معادل ۹۰ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۷۴۷ تن بود.

 
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالاهای نفتی تا پایان پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، معادل ۱۱ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۸۴ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی معادل ۱۸ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۶۷۰ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۲۹ میلیون و ۹۷۹ هزار و ۶۵۴ تن بوده است.
 
بارگیری کالاها
 
میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی پنج ماهه نخست سال جاری، معادل ۳۲ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۲۵۷ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۲۷ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۳۶ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۶۰ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۹۳ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۸ درصدی در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است؛ همچنین میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی طی مدت مذکور نسبت به پنج ماهه نخست سال گذشته رشد ۲۲ درصدی را نشان می دهد.
 
تخلیه و بارگیری کالا
 
جمع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی طی پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۲، معادل ۴۳ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۲۴۱ تن و جمع تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی ۴۶ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۵۰۶ تن بوده؛ همچنین مجموع تخلیه وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۹۰ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۷۴۷ تن بوده که حاکی از رشد ۵ درصدی در بخش تخلیه وبارگیری کالاهای غیرنفتی و نیز رشد یک درصدی در بخش تخلیه وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
 
عملیات کانتینری
 
تخلیه و بارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز طی پنج ماه نخست امسال، معادل ۱ میلیون و ۹۶ هزار و ۴۴۴ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری ۱ میلیون و ۷۱ هزار و ۴۲۷ TEU طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲ درصدی را نشان می دهد.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.